X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אחמד פתחי סרור: "ציון הסכם השלום בין ישראל למצרים, יהיה משמעותי רק לאחר נסיגת ישראל מכל האדמות הערביות הכבושות ועם השגת הסכם שלום כולל במזרח התיכון"
▪  ▪  ▪

יו"ר הפרלמנט המצרי, אחמד פתחי סרור, דחה את הזמנתו של יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, לנאום ב-23 למרס בכנסת ישראל, לציון 25 שנה לחתימת הסכם השלום בין ישראל למצרים.
בהודעה שפורסמה ביום ו' (4.3.04), מסר סרור: "איני יכול להיענות להזמנה, כל עוד ממשיכה ישראל לכבוש אדמה ערבית וכל עוד לא הוקמה מדינה פלשתינית עצמאית".
"הסכם השלום בין ישראל למצרים, מהווה דוגמא לסוף הסכסוך הישראלי-ערבי ומצרים מכבדת אותו", כתב יו"ר הפרלמנט המצרי. "אולם ציון האירוע יהיה משמעותי, רק לאחר נסיגת ישראל מכל האדמות הערביות הכבושות ועם השגת הסכם שלום כולל במזרח התיכון".
למרות דברים אלו, באיגרת אישית שהונחה (יום א', 7.3.04) על שולחן יו"ר הכנסת ניסה יו"ר הפרלמנט המצרי לרכך את תגובתו הקשה מאמש להופיע בפני המליאה ולשאת דברים בישיבה המיוחדת לציון מלאת 25 שנים לחתימת הסכם השלום בין ישראל למצריים.
ד"ר פתחי סרור מציין באיגרתו, כי הסכם השלום שנחתם בין ישראל ומצרים בשנת 1978 הינו שלב בדרך לשלום כולל באזור, ואמור להוות בסיס לשלום לא רק בין ישראל למצרים, אלא גם בין ישראל למדינות ערב האחרות.
"המצב באזור", הוא כותב, "מנוגד לרוח השלום, וביחד עם רצונה של מצרים לחזק את הידידות בינה לבין ישראל, חותרת מצרים לשלום ויציבות באזור, שיושג רק עם מילוי החלטות האו"ם 242 ו-338, וביצוע תוכנית מפת הדרכים למימוש חזון שתי המדינות; מדינה פלשתינית ומדינת ישראל שיתקיימו זו לצד זו בשלום ובביטחון. לכן המצב באזור אינו מאפשר לי להיענות להזמנתו של יו"ר הכנסת לנאום בפני מליאת הכנסת".
ד"ר סרור מדגיש באיגרתו את דברי נשיא מצרים חוסני מובארק, על כך שמצרים מחויבת לשלום ולביטחון של כל עמי האזור לטובת הדורות הבאים, ומסיים, "בעת שמצרים תחגוג את האירוע ההסטורי לציון מלאת 25 שנים לחתימת הסכם השלום עם ישראל, יהיה זה מסר חיובי שהשלום בוא יבוא".
יו"ר הכנסת ריבלין אמר בתגובה כי איגרתו של יו"ר הפרלמנט המצרי מעדנת את תגובתו הקשה מאמש, אך אינה מפחיתה מתוכנה. "אם המצרים אכן מתכוונים לחגוג את הארוע לציון מלאת 25 שנים לחתימת הסכם השלום בין ישראל למצרים, מדוע לא יעשו זאת בצוותא עמנו?", שאל.

תאריך:  06/03/2004   |   עודכן:  07/03/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
בחסות ארגונים פרו-פלשתינים, תתקיים בשבוע הבא באוניברסיטת לונדון ועידה אנטי-ציונית בהשתתפות אנשי דת ומחקר; בין הדוברים: נציג נטורי קרתא; מארגני האירוע: לונדון נבחרה משום שרבים מתושבי בריטניה תומכים בפלשתינים
גל ברגר
אוסאמה אלבאז טוען כי ארה"ב תסתפק בשיגור איומים כלפי סוריה ולא באמת תממש אותם, שכן בארה"ב אין רצון אמיתי לעשות זאת; גורמים בקונגרס: הסנקציות על סוריה - בשבועות הקרובים; אלבאז: מוקדם לדבר על פגישה אפשרית בין שרון למובארק
גל ברגר
הג'יפ בו נסעו הידרדר אל תהום בעומק ששה מטרים מצוק בדרום רמת הגולן; האב נפצע באורח בינוני. שתי בנותיו, בנות 3 ו-6, נפצעו באורח קשה; אם המשפחה וילד נוסף בן 10 נפצעו באורח קל
גל ברגר
העיתון הבריטי "פייננשל טיימס" דיווח כי רייס אמרה את הדברים בשיחות עם בכירים אירופים; על-פי הדיווח, ישראל שוקלת לוותר גדר הביטחון המזרחית; שלושת השליחים האמריקנים יגיעו השבוע לישראל; פגישה ישראלית-מצרית רמת דרג בנושא פינוי עזה בתחילת השבוע
גל ברגר
הפיגוע סוכל בעקבות פעילות כוחות צה"ל ברמאללה; בכיר ב'גדודי אל-אקצא' נעצר ללא קשר לסיכול הפיגוע; בצהריים בוצע פיגוע משולב במעבר 'ארז' - כאשר 3 מכוניות תופת התפוצצו בזו אחר זו ואש נפתחה לעבר הכוחות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il