X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
משלחת שמאל ישראלית, במהלך סיור באירופה: "הוכחנו כי קיים קול אחר, שונה מקולו הברברי של שרון"; הסרבנים יופיעו השבוע בפני הפרלמנט האירופי בשטרסבורג ויקראו לשחרור חבריהם
▪  ▪  ▪

משלחת ישראלית המורכבת מסרבנים ואנשי שמאל, ביקרה בסוף השבוע באירופה ונפגשה עם נציגי ארגוני זכויות אדם וצירי הפרלמנט האירופי מבלגיה וצרפת.
חברי המשלחת קראו ל"סיום הכיבוש הישראלי", הפסקת בניית גדר ההפרדה וגינו את מדיניותו של ראש הממשלה, אריאל שרון, "המיטה אסון על העם הישראלי".
בין חברי המשלחת: אריק דיאמנט, ממנהיגי תנועת הסרבנים, יונתן שפירא, מחותמי מכתב טייסי חיל האוויר ואורן מדיקס מארגון גוש שלום.
בסימפוזיון שערכו חברי המשלחת בפריס ביום ו', אמר מדיקס: "האיחוד האירופי תומך בסרבנים. הוכחנו כי קיים קול אחר, שונה מקולו הברברי של שרון. אנו חשים כי האירופאים תומכים בנו למרות שאנו מיעוט בישראל. לישראל אין עתיד אם תמשיך להתעלם מזכויות הפלשתינים ולא תשים סוף לסבלם".
אריק דיאמנט אמר, כי תנועת הסרבנים מונה כיום כ-600 ישראלים. "אנו מאמינים כי השירות בשטחים הכבושים אינו מוסרי", הוסיף.
ביום ד': הופעה בפני הפרלמנט האירופי בשטרסבורג
ביום ד' (10.3.04) הקרוב, יופיעו 4 נציגים של ארגוני הסרבנים בפני הפרלמנט האירופי בשטרסבורג. הארבעה הם דנאיל צאל, צעיר שקיבל צו גיוס לאפריל השנה ואשר הודיע לשלטונות הצבא על סירובו לשרת בצבא כיבוש ודיכוי; עלמה יצחקי, מיוזמי "מכתב השמיניסטים", אשר סירבה גם היא להתגייס לפני כשנה וזכתה לשחרור מטעמי מצפון לפני שהחל הצבא לשלוח בנות סרבניות לכלא; דורון מטר, אביו של חגי מטר, אחד מחמשת הסרבנים שנשפטו לשנת מאסר על סירובם להתגייס; ומירי מאור, אימו של אדם מאור, גם הוא אחד מחמשת הסרבנים המורשעים.
יש לציין, כי בנוסף לחמישה שנשפטו לשנת מאסר והועברו לבתי כלא אזרחיים, נמצאות כרגע ב"כלא 400" בצריפין, 4 סרבניות הנשפטות לתקופות מחבוש חוזרות ונשנות בשל סירובן להתגייס מטעמי מצפון.
לקראת הופעתם בפני הפרלמנט, אמרו חברי המשלחת: "במסגרת המסע הבינלאומי שאנו מנהלים, החלטנו להיענות להזמנה שקיבלנו להופיע בפני חברי הפרלמנט האירופי. אנחנו מתכוונים לבקש מחברי הפרלמנט להפעיל לחץ על ממשלת ישראל לשחרר את הסרבנים והסרבניות הכלואים. אנו לא נאפשר לממשלה להמשיך לשחק משחק כפול, להתיצב בפני העולם כממשלה נבחרת של מדינה דמוקרטית, לדרוש התחשבות ותמיכה בזירה הבינלאומית על-בסיס היותה של ישראל 'הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון', ובו בזמן לרמוס ברגל גסה ערכים דמוקרטיים בסיסיים".
"מדינה דמוקרטית במאה ה-21 אינה מחזיקה מיליוני בני אדם תחת שלטון כיבוש מדכא ואכזרי, מדינה דמוקרטית בימינו אינה משליכה סרבני מצפון לשנות מאסר ארוכות אלא מאפשרת להם לשרת בשירות אזרחי אלטרטיבי. אנו נבקש מחברי הפרלמנט האירופי ומדעת הקהל הבינלאומית בכלל, להסביר לממשלת שרון כי מי שרוצה להימנות על משפחת המדינות הדמוקרטיות המתוקנות, צריך גם לעמוד בחובות הכרוכים בכך", מוסיפים הארבעה.
בטרם נאומם הצפוי בפני הפרלמנט, תקיים המשלחת מסיבת עיתונאים בבניין הפרלמנט האירופי. ביקורם של הארבעה מתקיים בחסות מפלגת "השמאל המאוחד", המאגדת חברי פרלמנט שמאלנים ממדינות אירופה השונות, והם עומדים להיפגש עם נציגי 5 סיעות בפרלמנט האירופי המייצגות את מגוון הקשת הפוליטית. כמו כן, יופיעו הארבעה באסיפה פומבית שתתקיים בעיר שטרסבורג, במפגש עם "פעילי שלום" צרפתים, ישראלים ופלשתינים.
נסיעתם של הארבעה אל הפרלמנט האירופי היא חלק ממסע של ארגוני הסרבנים, הכולל פניה אל דעת הקהל העולמית וגיוס תמיכה בסרבני וסרבניות המצפון הכלואים בישראל. בין השאר, כבר זכה המסע לתמיכת ארגון אמנסטי אינטרנשיונל והפדרציה הבינלאומית לזכויות האדם שמרכזה בפריס, אשר קראו לשחרורם המיידי של הכלואים, וכן קבעה ועדת האו"ם בנושא מעצרים שרירותיים, כי משפטם הצבאי ומאסרם של החמישה היו בלתי הוגן, שכן הם נשפטו שוב ושוב על אותה עבירה ("סירוב פקודה") - בניגוד לכללים הבילאומיים המוכרים, לטענתם.

תאריך:  08/03/2004   |   עודכן:  08/03/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
מיכאל אדרי, ששימש מזכ"ל התנועה כ-9 שנים, טוען כי היו"ר ז'ק קופפר פיטר אותו, במהלך אגרסיבי של השתלטות וטיהור פוליטי שערך בתנועה, ומינה תחתיו קרובים ומקורבים; אדרי תובע את התנועה ואת קופפר באופן אישי בסך 813 אלף ש"ח
נועם שרביט
לאור קביעת בית הדין הארצי לעבודה, קבע בית הדין האזורי: עובד שנפגע במהלך עבודה זכאי לגמלה מהביטוח הלאומי, משום שבעת שאירעה התאונה - היה רשום כעובד עצמאי
רנית נחום-הלוי
בערים המוקפות חומה חוגגים הערב (א') את פורים; גולת הכותרת של המסיבות היא, כמידי שנה, של בית הספר לאומנות ועיצוב בבירה; במסיבת צעירי הליכוד אמש: עוזרו של מופז התחפש לבוס וגנב את המקום הראשון
אלונה קורן
גם המשנה למנכ"ל, ניר למפרט, עומד לעזוב את YES בקרוב - עם מינויו לתפקיד מנכ"ל ערוץ 10
אלונה קורן
טוענים: יש לחייב בחוק את כל החברות במגזר הציבורי למנות נשים לתפקידי דירקטוריות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il