X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
טננבאום חשוד בעבירות סמים, זיוף ומירמה, אולם במסגרת עסקת הטיעון הוא לא יועמד בגינן לדין, כל עוד ידבר אמת; מבקר המדינה יבדוק אופן קבלת ההחלטות בפרשה; ריימונדה פישר שוקלת לתבוע את טננבאום
▪  ▪  ▪

ביחידה הארצית לחקירות פשיעה בינלאומית (יאחב"ל) בפתח תקוה, ממשיכים חוקרי השב"כ, צבא ומשטרה, לחקור את אלחנן טננבאום. החקירה מתמקדת כעת במישור הפלילי, לאחר שטננבאום נבדק בפוליגרף באשר לגירסה שמסר לחוקרים בעניינים הביטחוניים.
טננבאום מובל כעת מידי יום ממתקן המעצר "נעורים", שליד נתניה, בו הוא מוחזק, אל משרדי היאחב"ל בפתח תקוה, שם הוא נחקר ומוחזר למתקן בסוף היום. גורמים המקורבים לחקירה מסרו, כי בכוונת המשטרה לנצל את כל עשרת ימי החקירה שאישר בית המשפט.
למעשה, חקירתו הביטחונית של טננבאום הסתיימה, וככל הידוע, החוקרים תמימי דעים כי אין מקום להעמידו לדין בגין מסירת המידע לחיזבאללה, בתקופת שביו בחיזבאללה. כזכור, טננבאום הגיע לעסקת טיעון שנויה במחלוקת עם המדינה, לפיה כל עוד ידבר אמת, הוא לא יועמד לדין בגין מסירת המידע או כל עבירה ביטחונית אחרת שביצע.
בנוסף, התחייבה המדינה שלא להעמיד את טננבאום לדין גם בגין ביצוע עבירות פליליות, בהן הוא חשוד ובעיקר בתחום הסמים, הזיוף והמירמה, בתנאי שימסור עדות אמת בכל העניינים עליהם ייחקר. גורמי ביטחון מעריכים, כי בדיקת הפוליגרף מעלה שטננבאום לא שימש סוכן החיזבאללה ולא התכוון למסור מידע צבאי. במספר מקרים גם ברור שטננבאום נמצא דובר אמת, אולם במקרים אחרים אין מסקנה חד-משמעית מהבדיקה.
בית המשפט המחוזי בתל אביב צפוי לפרסם בעוד כמה ימים את החלטתו, בשאלה האם להתיר לפרסום את יתר פרטי נסיבות חטיפתו של טננבאום ללבנון על-ידי חיזבאללה ואת פרטי עסקת הטיעון שנחתמה עימו. את הבקשה הגיש העיתון 'מעריב', והיא מבוססת על חוק חופש המידע.
בתוך כך, הודיע אמש (א') מבקר המדינה, השופט (בדימ.) אליעזר גולדברג, כי החליט מיוזמתו לבדוק את תהליכי קבלת ההחלטות שקדמו להחזרתו של טננבאום לישראל משבי החיזבאללה. המבקר הודיע, כי על היקפה של הבדיקה יחליט במהלך הביקורת, נוכח הממצאים שיתגלו.
יצויין, כי להחלטת המבקר אין קשר ישיר לבקשת מפלגת העבודה לחקור את הפרשה, לאחר חשיפת הקשרים העסקיים שהיו בין חותנו של טננבאום, שמעון כהן, ובין ראש הממשלה, אריאל שרון, לפני שנים רבות.
אחד מפרקליטיו של טננבאום, עו"ד אלי זהר, אמר בתגובה להודעת המבקר, כי "אחרי שהעסקה עמדה במבחן בג"צ, היא תעבור כל מבחן. ברגע שאמר בית המשפט לעותרים שלעתירתם אין רגליים, נראה לי שהנושא של בדיקת חוקיותה של העסקה וסבירותה מוצה, וכל בדיקה נוספת אין לה מקום".
בית משפט השלום בפתח תקוה האריך אמש ב-10 ימים נוספים את החזקתו של טננבאום בתנאים מגבילים. הדיון התקיים בדלתיים סגורות, מבלי שטננבאום נכח בו, אולם בקשת המשטרה הוגשה בהסכמת שני הצדדים.
ריימונדה פישר שוקלת לתבוע את טננבאום
ריימונדה פישר, אהובתו ושותפתו ולעסקים לשעבר של אלחנן טננבאום, שוקלת להגיש נגדו ונגד גורמים אחרים הקשורים לפרשה, תביעה אזרחית בגין הנזקים שנגרמו לה, לדבריה, מקשריה איתו.
לשם כך, פנתה פישר לעו"ד יאיר אולמרט ממשרד דולב-אולמרט ושות', שייצג אותה ואת בעלה בעבר, בהליך אחר.
לאחרונה, סיפרה ריימונדה פישר על קירבתה ומידת האמון שנתנה בטננבאום. "נתתי באיש אמון עיוור. הוא היה בשבילי כמעט כמו אלוהים... התעוררתי לאט לאט מחלום קשה. הגעתי למסקנה שנפלתי לידי רמאי שניצל את רגשותי. הכל הייתי מוכנה לעשות למענו. הוא הוציא ממני כספים, פתחתי חברה בע"מ כדי שיהיה לו מקום עבודה ואני נשארתי בלי כלום".

תאריך:  08/03/2004   |   עודכן:  08/03/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
הג'לטין מיוצר מעורות בקר הנשחט בשחיטה כשרה, באישור הרבנות הראשית לישראל והמוצר החדש ישמש לצורכי תעשיית המזון והתרופות
יפעת גדות
ישראל ממוקמת במקום ה-29 בעולם המערבי באחוז הילדים הנולדים לרווקות; 96% מן הילדים הגדלים במשפחות חד-הוריות חיים עם האם
ענבל אביב
מהמפעל נפלטים, בעקבות השריפה גזים רעילים מחומרי האריזה, המקשים על פעולת מכבי האש; אירועי חג הפורים בטבריה הופסקו והילדים נשלחו לביתם
הדר פרבר
מדענים בישראל הצליחו לכוון את פריחת פרח "הבתולה הקדושה" לקראת "חג הבשורה"
הדר פרבר
בכל שנה כ-16,000 מיליון זריקות ניתנות במדינות מפותחות; באזורים מסוימים בעולם, השימוש בזריקות עולה על הצורך האמיתי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il