X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
באיגרת הרמטכ"ל לציון יום האשה: מבחנו האמיתי יהיה לא בהכרזות על שוויון בין המינים, אלא בהגשמתו של העיקרון שקבע, הלכה למעשה, למיצוי כוח האדם בצה"ל על-פי העניין ולא על-פי המגדר
▪  ▪  ▪

היום (ב', 8.3.04) מצויין ברחבי העולם יום האישה הבינלאומי ובאתר צה"ל מתפרסמת איגרת הרמטכ"ל, רא"ל משה יעלון, לחיילי צה"ל בנושא.
באיגרת, מודגש כי לצה"ל תפקיד מהותי בכינון הזהות הישראלית מעצם היותו צבא העם. צה"ל מחוייב ערכית, ציבורית וחברתית להיות נושא הדגל בתחום קידום שוויון ההזדמנויות לכל המתגייסים לשורותיו, מכל גווניה ורבדיה של החברה הישראלית, ובכלל זה גם בתחום השוויון בין המינים.
כמו-כן באיגרת, התחייבות לשוויון בין המינים לא רק כערך, כי אם גם מתוך הבנה שמיצוי מרבי של יכולותיהן ואיכויותיהן של הנשים המשרתות מחזק את צה"ל.
בשנתיים האחרונות פעל צה"ל על-פי תפיסה, לפיה מיצוי הנשים בצה"ל ייעשה באופן ענייני, בהתאם ליכולותיהן ולכישוריהן, ולא על-פי מגדר. תחת מדיניות זו נעשו פעולות מגוונות, כגון: איחוד הכשרות הקצונה, העמקת שילוב הנשים בתפקידי הלחימה, הרחבת מגוון והיקף התפקידים הפתוחים לשילוב נשים, כניסתן של נשים למערך המילואים והשתתפותן באופן פעיל במשימות ושיפור רמת ההכשרה הבסיסית, ובכלל זה העלאת רמת הרובאות. בנוסף, הוארך משך שירות החובה של הנשים ל-24 חודשים.
בתחום קידום הקצונה הבכירה, מציין הרמטכ"ל באיגרת, "קבעתי כי במקום בו תהיה איכות שווה של מועמדים תינתן עדיפות לקצינה, וזאת במגמה להרחיב את שילובן של הנשים בתפקידי הקצונה הבכירה".
היעדים העיקריים שצה"ל הציב לעצמו הם ביטול ההבחנות המגדריות, לרבות בתחום אופן המיון והשיבוץ וכלי המיון, צמצום ההפרדה בהכשרה הבסיסית והמקצועית וכן הרחבת השיבוץ במערכי הלחימה ובמערך הטכני, תוך הקטנת היקף הנשים המשובצות בתפקידי פקידות ומנהלה - כל זאת לצד הרחבה של שילוב נשים בקצונה הבכירה.
כל המהלכים הללו מחייבים את צה"ל לבצע התאמות נדרשות, לבטל מנגנונים מפלים ואף לבצע כל פעולה מתקנת הנדרשת על-מנת לאפשר לנשים סביבת הצלחה מיטבית בכל תפקיד, משימה ומסלול בו הן משרתות.
צה"ל מתחייב להמשיך ולשמור על כבודם של כל חייל וחיילת ועל זכותם ליהנות מסביבת שירות בטוחה ומכבדת.
מבחנו האמיתי יהיה לא בהכרזות על שוויון בין המינים, אלא בהגשמתו של העיקרון שקבע, הלכה למעשה, למיצוי כוח האדם בצה"ל על-פי העניין ולא על-פי המגדר.

תאריך:  08/03/2004   |   עודכן:  08/03/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
למעלה מ-700 עולים נוספים החלו בהכשרות וקורסים מקצועיים בזכות 14 רכזי תעסוקה שהם עצמם עולים חדשים מאתיופיה
גלית יצחק
אם בת 40 מרמת גן נתנה לבנה כדורים ולאחר מכן בלעה גם היא את הכדורים בניסיון להתאבד; הבת הבכורה מצאה את השניים בדירה מחוסרי הכרה; הפעוט הועבר לבית החולים שיבא במצב קל
יפעת גדות
ביצע התאמות מירביות מעבר לנדרש בחוק עבור גישה נוחה לציבור הלקוחות הנכים ומשפחותיהם; בין הפעולות שבוצעו: התאמת המעליות לליקויי ראיה ועיוורים על-ידי מערכת התראה קולית וכתב ברייל
יפעת גדות
מועד החתימה על החוקה עוכב פעמיים; בהתאם ללוח הזמנים האמריקני, ממשלה עירקית תקבל את הריבונות ב-30 ביוני, והבחירות למועצה הזמנית יערכו בסוף חודש ינואר בשנה הבאה
הדר פרבר
17% רייטינג ממוצע ל"הדרן לטוביה צפיר" (חלק א') (שיא של 19%); 14.5% ל"מבט" (שיא של 17%)
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il