X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך אמר בוועדה למאבק בנגע הסמים של הכנסת; בדבריו תמך גם הזמר משה גיאת; ח"כ רצאבי: אם הממשלה מאשרת יבוא גת יש לייבא גם חשיש; דובר הרשות למלחמה בסמים: אין ספק שבגת יש גם דברים מזיקים
▪  ▪  ▪
ח"כ רצאבי, מתנגד

ח"כ קרא, תומך

הזמרים משה גיאת וציון גולן הודו (יום ג', 9.2.04), כי לפני הופעה הם נוהגים ללעוס גת. הדבר, כך הם טוענים, מקל על העומס והשירה.
הזמר ציון גולן: "אני לפעמים לועס גת לפני הופעות, הדבר מקל עלי ומסייע לי לשיר במצב של עומס בהופעות הנמשכות עד השעות הקטנות של הלילה. אני לא רואה בזה דבר פסול שפוגע בבריאות האדם ובריכוזו".
הזמר משה גיאת: "רוב הזמרים התימנים ידועים כלועסי גת מידי פעם. אני לא רואה בכך דבר מסוכן. ייבוא הגת יוזיל את מחירו בארץ ואני בעד הדבר". כך אמרו בוועדה למאבק בנגע הסמים של הכנסת הדנה בנושא יבוא צמח הגת בעקבות החלטת שר החקלאות, ישראל כץ.
למרות דברים אלו התנגד ח"כ אהוד רצאבי נחרצות לייבוא גת לארץ. בדבריו ל-Nfc אמר, כי בכוונתו להילחם נגד החלטת השר כץ. "אם מייבאים גת לארץ אז שייבאו גם חשיש. הועלו טענות שהגת מסייע בשיפור יחסי המין ובשל הקשיים להשיגו, חיי המין של רבים נפגמים. אם כך אז מה עושים האשכנזים? הגת הוא סם וסם כמו כל סם לא צריך להיות מיובא. אני לא רואה את התכונות הנפלאות של הגת ולעשות מזה עסקים, בוודאי שלא".
דברים אלו חיזק גם דובר הרשות הלאומית למלחמה בסמים, שמאי גולן, "אין ספק שבגת יש דברים מזיקים. הרשות הלאומית למלחמה בסמים עומדת בראש ובראשונה בראש ועדה בינמשרדית שבוחנת חומרים שונים האם להכניסם לפקודת הסמים המסוכנים. לא בטוח שנמהר להכניס את הגת לפקודת הסמים המסוכנים. אולם נבחן האם ראוי לשנות את הסטטוס של צמח הגת".
רפ"ק יפעת שטיינברגר, ראש חוליית סמים במשרד לביטחון פנים, ציינה כי מדובר בהיקפי שימוש נמוכים על רקע אתני-תרבותי. לאחרונה, היא הוסיפה, השימוש בצמח הגת התפשט לאוכלוסיות נוספות ובכוונת המשטרה לעקוב אחר התפתחות זו. "אנו לא רואים פעילות פלילית. מדובר בריכוז נמוך לכן ההשפעות חלשות יחסית. עם זאת ההמלצה שלנו היא לערוך מחקר ולהעלות לדיון את נושא השימוש בגת בוועדה הבינמשרדית בראשות הרשות למלחמה בסמים"
הוועדה למאבק בנגע הסמים, בראשות ח"כ איוב קרא, קבעה כי לא ניתן להכניס את צמח הגת לפקודת הסמים המסוכנים וכי יש לייבאו כדי להוזיל את מחירו בארץ. עוד קבעה הוועדה, כי צמח הגת אינו מסוכן, לא פוגע בזולת בשום אופן, מוצר עממי השומר על ציביון יהדות תימן, יוצר אווירה טובה ובריא יותר ממוצרי אלכוהול.

תאריך:  09/03/2004   |   עודכן:  09/03/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
הלימודים ברוב חלקי הארץ יחלו ממחר בשעה 10:00; ארגון המורים נוקט בעיצומים במחאה על הפגיעה שנגרמה לתנאי הפנסיה שלהם ועל הקיצוצים בתקציב החינוך שיגרמו לפיטורי מורים
נועם שרביט
לפני כשנתיים, ארב בן-גביר ליועץ לשעבר סמוך לביתו, ולכאורה קרא לעברו: "רוצח, זבל, דם יהודי על הידיים שלך", "מה אתה הולך לבית הכנסת, תוריד את הכיפה"; בן-גביר: תודה למשטרה ולפרקליטות שנתנו לי הזדמנות להוכיח את צדקתי, אייבש את רובינשטיין על דוכן העדים
עמוס באר
הוחלט לדלג על הרעיון לביצוע "פיילוט" - ולגשת ישירות למלאכת החקיקה
עומר כרמון
העיתון האמריקני, וושינגטון טיימס, בדק ומצא כי שני המתמודדים על נשיאות ארה"ב הם דודנים רחוקים
יפעת גדות
"סלט קיסר עם נגיסי עוף", מכיל 18.4 גרם שומן בהשוואה ל-11.5 גרם שומן המכיל המבורגר רגיל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il