תעשיית הפלסטיקה מגלה סימני התאוששות לאחר 3 שנים של קיפאון. ב-2003 גדל יצוא תעשיית הפלסטיקה והגומי ב-17% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם בכ-1.38 מיליארד דולר. כך מסר (יום ד', 10.3.04) צבי ימיני, יו"ר איגוד הפלסטיקה והגומי בהתאחדות התעשיינים ויו"ר צ.א.ג.
כמו-כן, המכירות לשוק המקומי גדלו בשנת 2003 בכ-6% לעומת 2002 והסתכמו ב-1.53 מיליארד דולרים. סה"כ גדל מחזור המכירות של הענף בשנת 2003 ב-11% לעומת 2002, והסתכם ב-2.9 מיליארד דולרים.
במקביל, ימיני מזהיר, כי שביתות חדשות בנמלים עלולות לטרפד את צמיחת התעשיה בכלל ותעשיית הפלסטיקה והגומי בפרט.
ימיני סבור, כי אין בניצני הצמיחה של תעשיית הפלסטיקה בכדי לפתור את בעיית האבטלה. אולם, בשנת 2003 קלט הענף כ-1,100 עובדים המהווים כ-5% מכלל המועסקים בו. ענף הפלסטיקה והגומי מעסיק כיום כ-21,000 עובדים.
ימיני ציין, כי גם השקעות הענף בציוד מיבוא גדלו בשנת 2003 בכ-8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והם הסתכמו ב-81 מיליון דולר. צריכת חומרי הגלם גדלה בכ-6% והיא מסתכמת ב-850 אלף טון.
לטענת ימיני, את הסיבות לצמיחת הענף ניתן לתלות במספר גורמים, ביניהם: מאמצי השיווק הניכרים בשלוש השנים האחרונות, בעקבות האינתיפאדה והירידה בביקושים המקומיים - תעשייני הענף הפנו מאמצי השיווק לחו"ל. בשנת 2003 מאמצים אלו נשאו פרי.
לדבריו, סיבה נוספת לצמיחה היא העובדה שיצרני הפלסטיקה השקיעו בשנים האחרונות מאות מיליוני דולרים בחדשנות, בעיצוב ובפיתוח מוצרים חדשים. דבר שהביא לגידול במכירות. כמו-כן פעילות גלובלית של חברות פלסטיקה בעלות מפעלים ונציגויות בחו"ל.
סיבות נוספות לגידול הינן העלייה בשיעור החליפין של היורו, עליית מחירי חומרי הגלם של תעשיית הפלסטיקה שבעקבותיה חלה עליה במחירי המוצרים הענפים הסופיים בתעשיה זו.
יחד עם זאת, קרא ימיני למנכ"ל משרד התמ"ת, רענן דינור, לפעול להכפלת ההשקעות בפרויקטים של עיצוב וחדשנות טכנולוגית בתעשיית הפלסטיקה והגומי, מ-12 מיליוני ש"ח בשנה כיום, ל-24 מיליוני ש"ח.
כמו-כן קרא ימיני למשרד התמ"ת להגדיל את תקציב הסיוע למחקר ופיתוח בתעשיית הפלסטיקה והגומי, מ-1 מיליון ש"ח ב-2003, ל-2 מיליון ש"ח השנה.