X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ההיבט הפלילי של החקירה הותר לפרסום, אולם רוב פרטיו פורסמו ממילא בתקשורת, תוך הפרת הצו; טננבאום חשוד כי הציע לחיזבאללה נתיב הברחת סמים לישראל תמורת רווחים, שאמורים היו להוציא אותו מחובותיו; מעבר לכך, הוא חשוד בעבירות זיוף ומירמה
▪  ▪  ▪

בית המשפט המחוזי בתל אביב צמצם אחר הצהריים (יום ד', 10.3.04), לבקשת העיתון 'מעריב', את צו איסור הפרסום שהוצא על נסיבות חטיפתו ועל פרטי חקירתו של אלחנן טננבאום, כך שכעת הוא "יכלול מידע סודי הקשור לעיסוקיו השונים בצה"ל והחקירה הפנימית שמתנהלת בעניינים אלה" בלבד.
כלומר, מצו האיסור שהיה תקף עד כה הוצא ההיבט הפלילי הנחקר כעת, והצו יחול מעתה על ההיבט הביטחוני בלבד. יש לציין, כי רוב הפרטים הנוגעים להיבט הפלילי בחקירתו של טננבאום כבר פורסמו על-ידי רוב העיתונים, תוך הפרת צו איסור הפרסום.
לחקירה הפלילית, הנמשכת גם בימים אלה ביחידה הארצית לחקירת פשיעה בינלאומית (יאחב"ל) בפתח תקוה, אליה מובל טננבאום ממתקן המעצר "נעורים" בשרון בו הוא מוחזק בתנאים מגבילים, יש שני מוקדים: האחד, בתקופה שלפני הגעתו ללבנון, בה הוא חשוד בביצוע עבירות פליליות בישראל, בעיקר בתחום הזיוף והמירמה; השני, היבטים הפליליים שנוגעים להגעתו ללבנון, בהם החשד שהציע לחיזבאללה נתיב הברחת סמים לישראל תמורת רווחים.
כזכור, בראשית שנות ה-90' הוכרז טננבאום פושט-רגל והפסיד כסף רב בהימורים לא חוקיים. במסגרת ניסיונותיו לכסות את החובות, יזם טננבאום פרויקטים שונים ומשונים, רובם לא חוקיים כגון פתיחת חברות קש פיקטיביות. על-פי פרסום בעיתון 'מעריב', הועסק טננבאום אצל מי שהיה קצין תותחנים ראשי לשעבר, תא"ל (במיל.) אברהם בר-דוד, וזמן קצר לפני חטיפתו, קיבל ממנו טננבאום 4 צ'קים דחויים בסכום כולל של 40 אלף ש"ח, שלבסוף התגלגלו לידיו של בני רביזדה, מלך השוק האפור.
במסגרת ניסיונותיו להיחלץ מהחובות, זייף טננבאום את תעודת הזהות של אשתו אסתר, ושתף בתוכה תמונה של המאהבת שלו, ריימונדה פישר, כדי לקבל במירמה משכנתא בעת רכישת דירתה של פישר וכן לשם ביצוע עסקת הונאה מול בנקים ואנשי עסקים פרטיים. לא היתה זו תעודת הזהות היחידה שזייף, כנראה, טננבאום.
ואולם, מי ששיבש את תכנוניו המפופקים של טננבאום היה סוכן חיזבאללה, ערבי-ישראלי בשם קייס עובייד מהכפר טייבה. טננבאום קיים קשרים עסקיים עם משפחתו של עובייד במשך שנים ארוכות, אך הוא לא ידע כי קייס משמש יועצו הקרוב של המזכ"ל, חסן נסראללה.
החוקרים מעריכים כי עובייד, שהיה שקוע בעצמו בחובות כבדים, החליט להפיל בפח את שותפו, שהוא כזכור אלוף-משנה במיל', ולמכור אותו לחיזבאללה. בערב ראש השנה לפני 4 שנים, הציע עובייד הציע לטננבאום עסקה שלא יוכל לסרב לה, ושתוציא אותו מהחובות: פגישה עם אנשי עסקים שתביא לו את עסקת חייו.
בחקירתו, סיפר טננבאום כי הבין מעובייד שמדובר בעסקת סמים בהיקף של למעלה ממיליון דולרים. טננבאום חשוד, כי הציע לסייע לסוחרי הסמים, שעבדו כנראה בשיתוף עם אנשי החיזבאללה, ביצירת נתיבי הברחה לישראל. לא ידוע אם נתיבי הברחה אלה שימשו, או אמורים היו לשמש, גם להברחת אמצעי לחימה.
בנושא אחר אך כמעט באותו עניין, הותר היום לפרסם כי השב"כ עצר באחרונה התארגנות טרור בחאן-יונס, שהופעלה ומומנה על-ידי חיזבאללה. מחקירת ההתארגות עולה, כי החיזבאללה הדריך את החוליה בהכנת טילים ומטענים, לרבות טילים נגד טנקים. פעילותה מומנה על-ידי החיזבאללה, שנהג לשלוח אלפי דולרים, שאמורים היו לשמש בין השאר גם לרכישת מכונת חריטה לייצור אמל"ח ולתמיכה בפעילי התשתית שנעצרו על-ידי ישראל ובמשפחותיהם [ראו ידיעה נפרדת].

תאריך:  10/03/2004   |   עודכן:  10/03/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
מזכ"ל "הפורום למען בחירה חופשית בנישואין" שיגרה מכתב לשר לפיד בו היא קוראת לח"כ מטעם שינוי לממש את מצע הבחירות בו הם חרתו על דגלם את קידום חופש הבחירה בנישואין
רנית נחום-הלוי
כך מסר יו"ר המזכירות הפדגוגית במשרד החינוך בוועדת החינוך והתרבות של הכנסת; העובדת שרה שי, רפרנטית במקצועה, שגרה מכתב למנהלי בתי הספר להמעיט בהנצחת מורשת רבין
גלית יצחק
ד"ר צבי ישראל הציג את הטיפול החדשני במסגרת החדשות בערוץ 2; הכתבה עסקה בסיפורה של חולת פרקינסון אשר עברה את הניתוח החדשני בהצלחה; הניתוח משפר באופן משמעותי את מצב החולה ואף מוריד את מינון התרופות בכ-50%
ענבל אביב
באירוע צפויים להשתתף כ-100 חתולים מגזעים שונים כולל גזעים נדירים; המפגש יכלול מספר תחרויות ויתקיים ביום שבת, 13.3.04 בשעות 10:00-18:00 בתל אביב
גל ברגר
החייל נשפט ל-21 ימי מחבוש על-רקע היעדרותו ממילואים, ב'בוטקה' של הפקולטה לחקלאות ברחובות; החייל עתר לבג"צ שהכריע: ההליך בטל מעיקרו; הפרקליט הצבאי הראשי הורה: לא לערוך עוד משפטים במסגרות אזרחיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il