X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
במכתב ששוגר אל ראש הממשלה ושר הביטחון, היא דורשת את שינוי תוואי הגדר באזור אלפי מנשה; טוענת: התוואי, שנקבע לאחר לחצים פוליטיים שונים, יוצר מובלעת שקיומה מביא לפגיעה אנושה בזכויות היסוד של תושבי האזור הפלשתינים, עד כדי פגיעה בזכות לבריאות וגרימת מוות
▪  ▪  ▪

האגודה לזכויות האזרח בישראל פנתה (יום ד', 10.3.04) לראש הממשלה, אריאל שרון ולשר הביטחון, שאול מופז, בדרישה כי יורו על תיקון תוואי גדר ההפרדה, שנבנתה באזור מובלעת אלפי מנשה שבמתחם התפר, "ועל הזזת הגדר, באופן שיסיר את ניתוקן ובידודן של הקהילות הפלשתיניות החיות באזור".
לטענת האגודה, "המובלעת שיצרה הגדר במסעה מזרחה, כולאת בתוך מתחם התפר את הכפרים ראס א-טירה, ערב א-רמאדין, ואדי ראשה, ח'רבת א-דבעה, וערב אבו פרדה, ומבודדת את הכפרים חבלה, וראס עטייה".
במכתב ששיגר עו"ד אבנר פינצ'וק מהאגודה, נאמר כי "בשבוע שעבר נודע, כי הפעוט מוחמד האשם, מן הכפר ראס עטייה נפטר, לאחר שהגעתו למרכז הרפואי בקלקיליה התעכבה בעטייה של גדר ההפרדה. לפנים היו תושבי ראס עטייה, וכמוהם תושבי חבלה הסמוכה, מסתייעים בשירותי החירום וההצלה של קלקיליה - מהלך דקות אחדות מכפרם, ואולם כיום חוצצת בין היישובים גדר ההפרדה: תושבי חבלה וראס עטייה מצאו עצמם מבודדים מעיר המחוז שלהם, מקהילתם, ופעמים רבות - גם ממקור פרנסתם".
"חמור עוד יותר", מוסיף עו"ד פינצ'וק, "הוא מצבם של תושבי הכפרים הסמוכים, שנלכדו בתוך מובלעת אלפי מנשה. על אזור זה הכריז צה"ל, כזכור, כעל 'שטח צבאי סגור', והתנה את שהייתם ואת תנועתם של הפלשתינים בהיתרים. השערים, שנקבעו בגדר ושדרכם מנסים התושבים להמשיך ולקיים את שיגרת חייהם, סגורים מרבית שעות היממה, והלכה למעשה אינם ממלאים את יעדם. כך נותקו התושבים מהקהילות הסמוכות, מאתרים מרכזיים בחייהם ומעיר המחוז ומרכז השירותים קלקיליה, ושיגרת חייהם היתה לקשה מנשוא".
"כך קורה, למשל, שילדי ראס א-טירה מתקשים להגיע אל בית ספרם שבראס עטייה, וילדי וואדי ראשה - אל בית ספרם שבחבלה. בדומה לזה - הנזקקים לשירותי מרפאה אינם מצליחים להגיע למרפאות שבראס עטייה ובחבלה, ובשעת חירום אין אמבולנס שיגיע לביתם. ראס א-טירה, שאינו מחובר לרשת המים ותלוי במכלי מים נגררים, סובל ממצוקת מים בשל ההגבלות המוטלות על מעבר כלי רכב אל תוך השטח הסגור. תושביה הפלשתינים של המובלעת מתקשים להגיע - ברגל או ברכב - לאדמותיהם ולמקומות עבודתם, והדבר פוגע פגיעה קשה בפרנסתם".
עוד טוען עו"ד פינצ'וק, כי "הפגיעות הקשות בזכויות היסוד של הפלשתינים, שחייהם מתרכזים או עוברים במובלעת אלפי מנשה, אינן סבירות, אינן מידתיות ומנוגדות לחובת המעצמה הכובשת לדאוג לקיומם של חיים אזרחיים תקינים ולהגן על זכויות היסוד של תושבי השטח, המצוי בתפיסתה הלוחמתית".
"לו היתה הגדר נצמדת לתוואי המקורי, שיועד לה מלכתחילה - בסמוך לגבול הבינלאומי", טוענת האגודה, "היו נמנעות הפגיעות הקשות הללו, ועדיין היה בה כדי למלא אחר ייעודה ולמנוע מעבר מפגעים אל שטחי מדינת ישראל. את ההגנה על תושבי אלפי מנשה ניתן היה לספק ממילא, לפי תוואי זה, על-ידי הקפתה בגדר ביטחון".
"לנוכח האמור לעיל", מסיים עו"ד פינצ'וק את מכתבו, "אבקשכם להורות על ביטול המובלעת והזזת הגדר מערבה מבתיהם ומאדמותיהם של הפלשתינים תושבי האזור".
מאחר ומנהלת מחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה, עו"ד אסנת מנדל, מכותבת אף היא במכתב, נראה כי אם לא תיענה דרישת האגודה, היא תעתור לבג"צ, כפי שהיא מרבה לעשות.

תאריך:  11/03/2004   |   עודכן:  11/03/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
בני זוג שנפרדו אך לא התגרשו, רכשו יחד דירה טרם השתכנעו והתגרשו. בהסכם הגירושין הוחלט, כי הבעל יעביר חלקו בדירה לאישה, אולם היא לא הספיקה לעשות כן והוא פשט רגל; ביהמ"ש דחה טענת הנושים, כי הבעל הבריח נכסים וקבע כי הרישום היה פורמלי בלבד
הדר פרבר
תחרות בחזית הטכנולוגיה ביפן; נשיא טויוטה: "אנו נחושים בדעתנו להניע את הפרויקט... קדימה"; שוק הרובוטים ביפן מוערך בכ-4.5 מיליארד דולרים
הדר פרבר
נבדקים רכבים, במיוחד כבדים, במעבר הגבול; שר הפנים הצרפתי הציע את סיוע המשטרה הצרפתית לעמיתו הספרדי
גלית יצחק
כך עולה ממחקר חדש שנערך בחסות פייזר; חולות שהועברו לטיפול בארומסין לאחר 2-3 שנים של טיפול בטמוקספין, סיכוייהן להיות ללא סרטן גבוהים; מירי זיו: תוצאות המחקר מוכיחות כמה חשוב לעדכן את סל התרופות בישראל
רועי כוכבי
הרווח הנקי של החברה הסתכם בכ-427.2 מיליון ש"ח, גידול של 233.5% בהשוואה לשנת 2002; עסקי החברה יוסיפו להתבסס על ביטוח חיים ובריאות, ביטוח כללי, שירותים פיננסים ותחום הפנסיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il