X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הבקשה הועברה באמצעות סגן שר התמ"ת, ח"כ מיכאל רצון; במקביל גובר הלחץ מבית על שלטונות ירדן לבטל את הסכם השלום עם ישראל וכל צורות הנורמליזציה עמה
▪  ▪  ▪

ירדן דורשת מראש הממשלה, אריאל שרון, לחזור בו מדבריו בעבר לפיהם ירדן היא המדינה הפלשתינית. הבקשה הועברה בימים אלה, באמצעות סגן שר התמ"ת, ח"כ מיכאל רצון.
ח"כ רצון מסר, כי "הירדנים ביקשו שאפנה לראש הממשלה שרון בכדי שיכריז בפומבי כי ירדן איננה פלשתין". רצון יצא ביום ה' (11.3.04) לירדן, יחד עם מנכ"ל הליכוד, אריק ברמי, ואנשי ליכוד נוספים, כדי לדון עם בכירים ירדנים בנושאים על סדר היום בבין המדינות.
סוגיה זו התעוררה באחרונה מחדש, לפחות מנקודת מבטם של הירדנים, נוכח גדר ההפרדה שבונה ישראל. לטענת צמרת ההנהגה בירדן, לרבות המלך עצמו, הגדר עלולה לגרום לנהירת פלשתינים לתחומי ירדן, ולגרום לכך שזו תוצף למעשה בפליטים.
רצון מסר, כי הגנרל הירדני לשעבר, מנסור אבו-רשיד, ואישים נוספים המקורבים לארמון המלוכה הירדני, ביקשו שישוחח עם שרון, כדי שזה האחרון יחזור בו מדבריו - וייצא בהכרזה פומבית, כי ירדן איננה פלשתין. לטענת הירדנים, שרון הבטיח להם לפני ימים אחדים כי יעשה זאת.
רצון התבקש על-ידי הירדנים לשמש ראש חץ בינם לבין בכירי תנועת הליכוד, כדי ליצור ערוץ הידברות ישיר ופתוח בין הצדדים.
רצון מסר, כי ערוצי ההידברות הללו יימשכו וכי למפגשים חשיבות עליונה ליצירת מערכת אמון בין הצדדים "בעבר היו מספר פגישות חשאיות במהלכן הופתעו הירדנים כי מולם עומדים אנשים הגיוניים ופתוחים".
קריאות בירדן: לבטל
הנורמליזציה עם ישראל
בתוך כך, הגל האנטי-ישראלי ברבת עמון גבר השבוע על-רקע טקס חנוכת המיזם האקדמי המשותף לישראל ולירדן בערבה [ראו קישור].
חברי פרלמנט ירדנים הנמנים על הזרם האיסלמי במדינה, גינו את שלטונות ירדן על שנתנו יד לטקס הנחת אבן הפינה עם "הישות הציונית", כלשונם, עת היא "ממשיכה להרוג פלשתינים ולבנות את גדר ההפרדה".
מפלגת חזית העשייה האיסלמית פרסמה הודעה מיוחדת בעקבות הטקס המשותף: "אכן הופתענו - אנו, העם הירדני, והעם הערבי והאיסלמי, מעצם האירוע המשותף.... כאילו אין לנו כל קשר לפלשתין ולעם הפלשתיני, וכאילו אין אנו מתנגדים למתרחש בשטחים הפלשתינים...".
"המראות שראינו בטקס הנם בבחינת זילות מצד הממשלה בדם של אחינו הפלשתינים", נאמר בהודעה, "המראות הללו הנם בבחינת חוסר התחשבות ברגשות העם הירדני ועומדות בניגוד מוחלט לטיעונים שהגישה ממשלת ירדן לבית הדין בהאג". המפלגה האיסלמית דרשה לשים קץ לכל צורות הנורמליזציה עם ישראל, כהיענות לבקשת הרחוב הירדני.
חמאס: עוד
לא יבש הדם
בית המלוכה הירדני אינו נוהג להתייחס לביקורת המוטחת בו, לעיתים תכופות, מצד האיסלמיסטים בירדן. כך גם הפעם, הביקורת נענתה בשתיקה מוחלטת בקרב גורמי השלטון הירדני. ראש הממשלה, כזכור, אמר בטקס כי בכוונתו להיפגש עם עבדאללה מלך ירדן כבר בימים הקרובים. ירדן מיהרה להכחיש והדגישה כי לפי שעה, אין כל צפי לפגישה עם שרון.
תנועת החמאס מתחה אף היא ביקורת חריפה על המעמד המשותף: "דמם של השהידים באל-בורייג ונוסיראת טרם יבש... והממשלה הפלשתינית חונכת 'מיזם מדעי משותף' עם ממשלת הישות הציונית בטקס ראוותני".

תאריך:  12/03/2004   |   עודכן:  12/03/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס באר
טיולים ופעילות שטח אתגרית, מירוצים וטיולים על שניים וארבעה גלגלים, בארץ ובמרחב אגן הים התיכון
עמוס באר
מכונית שרירים בסגנון שנות ה-60', לכבישי המילניום החדש
מיכאל דבורין
כך הודיעה דוברת משרד התובע הראשי במוסקבה שהוסיפה כי הכספים שהוקפאו שייכים רובם ככולם לבעלי המניות המרכזיים בחברת "יוקוס"; עוד מסרה הדוברת כי שלטונות שוויץ שוקלים להגיש כתבי אישום כנגד בעלי המניות בגין הלבנת כספים
עמוס באר
נשיא בית הדין הארצי לעבודה מנסה לגשר בין הממשלה לעובדי הנמלים; עיקר המחלקות כעת: מבנה הבעלות על ניכסי הנמלים
העובדים: "על המדינה להפסיק ההסתה הפרועה"
גל ברגר
תנועת הפת"ח הקימה באחרונה ועדה מיוחדת לניהול הדיאלוג עם "הכוחות הישראליים"; מדובר בועדה עצמאית הכפופה לוועד המרכזי; מכיוון התנועה נשמעים באחרונה טונים חדשים ושונים ממה שהורגלנו אליהם לאורך שלוש וחצי שנות עימות; האם הקו הפרגמטי ניצח?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il