X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לאחר למעלה מ-200 חקירות לכל אחד מהם, מול ה-CIA, ה-FBI, ה-MI5 ה-MI6 ועוד, ארה"ב הודתה כי טענותיה, כי השלושה הם טרוריסטים אשר תומכים באל-קאעידה - הן חסרות בסיס
▪  ▪  ▪

3 אסירים בריטים שוחררו בשבוע שעבר ממחנה המעצר במפרץ גואנטנמו, שלושתם העידו על מעורבותה של הממשלה הבריטית במחנה המעצר האמריקני בקובה.
השלושה סיפרו אודות מעצרם בקובה, במקום חשאי בדרום אנגליה, ותיארו באוזני מערכת האובזרבר הבריטית את התמונה המלאה של החיים במחנה המעצר בגואנטנמו, בו מוחזקים 650 אסירים.
לאחר למעלה מ-200 חקירות לכל אחד מהם, מול ה-CIA, ה-FBI, ה- MI5 וה-MI6 ועוד, הודתה ארה"ב כי טענותיה, לפיהם השלושה הם טרוריסטים אשר תומכים באל-קאעידה - הן חסרות בסיס.
בגרדיאן דווח, כי מחשש לחייהם סירבו השלושה לפרסם את תמונותיהם והם שוקלים כעת להעביר את חייהם למקום חדש וסודי.
השלושה קיימו ראיון שנמשך כ-12 שעות עם האובזרבר ביום ו', יומיים לאחר שחרורם מתחנת המשטרה בפדינגטון שבלונדון, שם הוחזקו לאחר שהוטסו הביתה, מקובה.
הממשלה הבריטית טוענת שוב ושוב, כי ניסתה, באמצעות לחצים דיפלומטיים, לממש תהליכים חוקיים יותר בגואנטנמו, כולל מתן הזדמנות לעצורים במחנה להוכיח כי המצאותם בגואנטנמו אינה מוצדקת. אך התמונה אשר הצטיירה בפני האובזרבר היא של שירותי ביטחון בריטים, אשר למעשה כל מה שעניין אותם הוא חקירת האסירים במשך 26 חודשי שהותם במעצר בקובה, בתנאים קשים.
עוד סיפרו השלושה, כיצד בשלב ההתחלתי של חוויתם הקשה שרדו טבח שבוצע על-ידי כוחות מצפון אפגניסטן אשר אספו מאות אסירים לתוך משאיות ונעלו אתם בתוכן, עד שאנשים החלו להיחנק. אחד האסירים ששוחררו, עיקבאל, תיאר כיצד רק 20 מתוך 300 אסירים בכל משאית נשארו בחיים, וזה לאחר שמישהו חורר חורים בצידה של המשאית עם מכונת יריה - פעולה אשר גרמה למותם של כמה אסירים נוספים;
כל זאת מחוץ למחנה מעצר עם אמצעי שמירה ואבטחה מקסימליים, כך נטען, ומחוץ לאזור המרכזי של המחנה דלתא, הידוע כמחנה אצ'ו, בו אסירים הוחזקו בתאים קטנים בבידוד מוחלט במשך 24 שעות ביממה, כשקצין מוצב מחוץ לכל תא.
השלושה תיארו, כי בקיץ שעבר, הוכנסו, במשך 3 חודשים, לבידוד מוחלט, לאחר שזוהו, בטעות, על-ידי האמריקנים, כמי שצולמו בקלטות הווידאו אשר תיעדו פגישה באפגניסטן בין אוסאמה בן-לאדן לבין מנהיג חטיפות המטוסים ב-11 בספטמבר, מוחמד אטא.
לדברי השלושה, האמריקנים, אשר התעלמו מטענתם של האסירים כי הם בריטים, חקרו אותם באכזריות רבה עד שלבסוף הודו השלושה - בעל כורחם. אך מעבר לכך - אנשי ה-MI5 - המודיעין הבריטי, אשר הגיעו למקום, עם מסמכים המעידים על חפותם - אמנם הביאו לשחרורם של השלושה, כך טענו, אך חקירתם התנהלה גם היא בצורה קשה ולא הוגנת.
זאת כבר בחקירה הראשונה של אנשי המודיעין הבריטי, אשר התקיימה בחודשים דצמבר 2001 ובינואר 2002, במחנה המעצר באפגניסטן. השלושה אמרו, כי החקירה התנהלה כשרובים מכוונים לראשם, תוך התעללות פיזית הכוללת הכאה ועוד. החקירה נוהלה תוך נסיונות להוציא מהאסירים מידע אודות קבוצות איסלמיות קיצוניות, בהן אל-קאעידה, מידע שלטענת השלושה - לא היה בידיהם.
עוד אמרו השלושה, כי עד כמה שהם הצליחו להבין, ישנם מעט - אם בכלל - טרוריסטים אמיתיים בגואנטנמו וכמה נאמני הטליבן.
בגרדיאן דווח, כי אמש (שבת, 13.3.04) אמר גורם במשרד החוץ הבריטי, כי אינו יכול להגיב לדברי השלושה. מקורות ב-Whitehall security אישרו, כי ל-MI5 ישנה גישה לאסירים במפרץ גואנטנמו, כל זאת במטרה לאסוף מידע אודות האסירים הבריטים המוחזקים שם במעצר.

תאריך:  14/03/2004   |   עודכן:  14/03/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
הפסטיבל מתקיים זו הפעם החמישית והוא ייערך במשך 5 ימים; הרצאות, סדנאות, מופעים ודורכים בחוף גופרה בכנרת
עומר כרמון
הדוח, אשר חובר בידי צוות בראשות היועץ לביטחון לאומי, גיורא איילנד, הוצג לשליחים האמריקנים במהלך פגישתם עם אריאל שרון
עומר כרמון
אירן בתגובה להודעת הגינוי של הסוכנות לאנרגיה אטומית: "ארה"ב מתעקשת להיכשל באירן כשם שנכשלה בעירק"; שר החוץ האירני: "על הסוכנות להיזהר מקבלת החלטות שגויות - אשר עלולות לגרום לנו להגיב"
נועם שרביט
שער בודד של ארז מסיקה בדקה ה-'16, הכריע את המשחק וביטל יכולת טובה יותר של הפועל במחצית הראשונה; לאחר 11 שנה, מכבי שוב מנצחת ב-3 משחקי הדרבי של העונה
נועם שרביט
בית הדין הארצי לעבודה: הרופא אמנם ביצע עבודה שהינה חלק מעיסוקה של הכללית, אך קיימים גופים, בתחום הבריאות, כדוגמת הקופה, המבצעים את עיסוקם באמצעות נותני שירותים עצמאיים; עו"ד תמר גולן: ההחלטה עשויה להכשיר העסקתם של אלפי רופאים כעצמאיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il