X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
קרוב ל-28% מאלו שנטלו 20 מ"ג של רימונבנט הצליחו להפסיק לעשן במהלך תקופת המחקר; אלו שנטלו 20 מ"ג של רימונבנט ביום איבדו ממשקלם ממוצע של 9 ק"ג ולמעלה מ-7.5 ס"מ מהיקף המותניים
▪  ▪  ▪

חוקרים בארה"ב טוענים, כי יש בידם בשורה חדשה עבור כל אותם מעשנים המעוניינים להיגמל, אולם לא עושים כן מחשש שיעלו במשקל.
במפגש השנתי של הקולג' האמריקני לקרדיולוגיה, שנערך בניו-אורלינס, ארה"ב, נטען כי תרופה חדשה, הנקראת רימונבנט (rimonabant) תסייע למעשנים להיפטר מההרגל המגונה, ואפילו לרדת מעט במשקל במשך התהליך.
"אמנם עדיין מוקדם, אך הממצאים שלנו מאוד מבטיחים", אמר אחד החוקרים, ד"ר לווול דייל, מנהל שותף ב'מרפאה לטיפול בתלות בניקוטין' ברוצ'סטר, מינסוטה.
"נראה, כי לתרופה זו יש את הפוטנציאל לסייע בהפסקת העישון ובמקביל לשלוט גם במשקל הגוף במהלך הפסקת העישון, מה שבאופן משמעותי יכול להפחית את הסיכון למחלות לב", הוסיף.
הממצאים פורסמו זמן קצר לפני מחקר שפורסם בגיליון חודש מרס של העיתון של האיגוד הרפואי האמריקני, שדיווח כי עישון, עודף משקל ואורח חיים ללא פעילות גופנית, הם האחראים ליותר מ-800,000 מקרי מוות בארה"ב בכל שנה. טבק, על-פי הדוח, הוא גורם המוות העיקרי, האחראי למותם של 435,000 בני אדם בשנה.
"לפתח תרופה שתטפל בשתיים מהבעיות העיקריות הקשורות למחלות לב וכלי הדם, זה ממש לא יאומן", אמר הקרדיולוג ד"ר סטפן סיגל מהמרכז הרפואי באוניברסיטת ניו-יורק. ד"ר לאמר מק'יניס, יועץ רפואי בכיר באגודה האמריקנית למלחמה בסרטן מסכים לכך. "באם לתרופה זו אין תופעות לוואי, אז היתרון יכול להיות עצום".
"אנו נרגשים מהפוטנציאל של התרופה, אך אנו עדיין נמצאים בשלב של 'המתנה'", אמר דייל. לדבריו, מחקרים נוספים נדרשים, במיוחד מחקרים לטווח ארוך שיש צורך לבצע.
המחקר הנוכחי עקב אחר 878 מעשנים שרצו להפסיק לעשן, כך על-פי דייל. האנשים שהשתתפו בו עישנו בין 11 ל-24 שנים, ממוצע של 23 סיגריות ליום.
לשליש מהקבוצה ניתנה תרופת פלצבו (תרופה דמה שאינה מכילה חומר רפואי אך מבחינה פסיכולוגית משפיעה כתרופה), שליש נוסף קיבל 5 מ"ג בכל יום של רימונבנט (rimonabant), והשליש האחרון קיבל פעם ביום 20 מ"ג של רימונבנט.
הטיפולים החלו שבועיים לפני 'יום הפסקת העישון' של המתנדבים, ונמשכו 8 שבועות. המשתתפים לא יכלו להשתמש באמצעים נוספים המסייעים בהפסקת עישון, כמו תחליפי ניקוטין, תרופות נגד דכאון או טיפולים התנהגותיים, לא במהלך המחקר ולא ובשלושת החודשים שקדמו לו.
קרוב ל-28% מאלו שנטלו 20 מ"ג של רימונבנט הצליחו להפסיק לעשן במהלך תקופת המחקר. בהשוואה, רק 15.6% מאלו שלקחו מנה קטנה יותר של רימונבנט הצליחו להפסיק לעשן ו-16.1% מאלו שלקחו פלצבו.
יותר מכך, אלו שנטלו כמות גבוהה יותר של רימונבנט הצליחו להפחית ממשקלם מעט יותר מחצי קילו במהלך תקופת המחקר, בעוד אלו שנטלו את תרופת הפלצבו עלו במשקל ב-1.5 ק"ג.
תופעות הלוואי היו מינימליות. התופעה השכיחה ביותר, לדברי דייל היתה בחילה.
תרופת הרימונבנט, היא הראשונה בסוג חדש של תרופות שמטרתו להשפיע על מערכת האנדוקנבינואיד, הממוקמת במוח ובאזורים אחרים בגוף.
דייל אומר, כי מערכת זו מגורה על-ידי ניקוטין וכנראה גם על-ידי אכילת יתר. כשהיא מגורה, דופאמין (נוירוטרנסמיטר, אחד החומרים הכימיים המעבירים גירויים עצביים, י.ג.) משתחרר, וגורם לתחושה של תענוג, שמחזקת את ההתנהגות.
"תרופה זו חוסמת למעשה את המערכת, כך שכאשר אנשים אוכלים או מעשנים, הם אינם מקבלים את אותה תגובה המשפיעה על התנהגותם", מסביר גייל.
עוד הוא מוסיף ואומר, כי שני ניסיונות רפואיים נמצאים עדיין בתהליך, וניסיון נוסף שיתבצע במשך תקופה של שנה כדי לבחון את השפעותיה ארוכות הטווח של התרופה מתוכנן גם הוא. לדבריו, הוא מאמין שייצור הרימנבנט יתחיל לאחר קבלת האישור מארגון המזון והתרופות האמריקני בסוף השנה הנוכחית או בתחילת השנה הבאה.
באותה ועידה, חוקרים קנדים דיווחו על מחקר שנערך בלמעלה מ-1,000 בני אדם בעלי משקל עודף. אלו שנטלו 20 מ"ג של רימונבנט ביום איבדו ממשקלם ממוצע של 9 ק"ג ולמעלה מ-7.5 ס"מ מהיקף המותניים. כמו-כן הורידו את רמות ההכולסטרול ב-15%.
סיגל אמר כי דאגתו הגדולה היא שיהיה צורך ליטול את התרופה לזמן לא מוגדר, במיוחד אם היא נלקחת לטיפול באכילת יתר.

תאריך:  14/03/2004   |   עודכן:  14/03/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
קרוב ל-3 מיליון אמריקנים בוגרים הם מהמרים כפיתיים; להתמכרות להימורים יש דפוס אופייני של התמכרות, מלווה בדרך כלל בדיכאון או בצריכת אלכוהול
מירב לוי
ביום שלישי יתקיימו הפריימריז למפלגה; במועמד השני, ח"כ רן כהן, תומכים אילן גילאון ומוסי רז; במחנה ביילין אומרים כי לתמיכת וילן משמעות גדולה שכן הוא מייצג את ציבור התנועה הקיבוצית המהווה שליש ממתפקדי "יחד"
הדר פרבר
34.57 מיליון בעלי זכות בחירה יכריעו האם להעלות לשלטון את השמרנים, את הסוציאליסטים, או אחת מ-12 מפלגות אשר מתמודדות בבחירות
יפעת גדות
"מצות אביב" החלה לשווק לקראת פסח מצות בקופסת פח מהודרת, הנושאת את ציורו של האמן מנשה קדישמן
הדר פרבר
כך טוענים בקמפיין נגד עישון בבריטניה ובתמיכת העמותה למלחמה בסרטן הבריטית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il