X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך עולה מסקר של המועצה הישראלית לצרכנות; הצרכנים חושבים שהגופים הציבוריים הבעייתיים ביותר הם: הבנקים, חברת החשמל והביטוח הלאומי
▪  ▪  ▪

נראה כי רוב הצרכנים הישראליים החליטו להפסיק להיות פראיירים. 88% מהצרכנים הישראלים ציינו כי הם מפסיקים להיכנס לחנות ש"סידרה אותם", לעומת כ-3% בלבד שמעידים על עצמם שממשיכים להיכנס לאותה חנות. כך עולה מסקר שערכה המועצה הישראלית לצרכנות לקראת יום הצרכן הבינלאומי שחל מחר (יום ב', 15.3.04).
בסקר נבדקו הסיבות להתעלמות של אותו שיעור מזערי של צרכנים מבתי עסק ש"סידרו" אותו. תוצאות הסקר הראו, כי ל-29% מהם אין אלטרנטיבה זמינה ולכן הם חוזרים לאותה החנות, 18% ציינו שהם פועלים מתוך ייאוש, בטענה ש"זה ממילא לא ישנה את המצב", כ-15% נוטים לשכוח ולסלוח ואילו 10% "אין סבלנות להתעסק עם זה".
ומי לדעת הציבור מבין הגופים הציבוריים והחברות הגדולות הם הבעייתיים ביותר מבחינה צרכנית? בראש הרשימה מככבים הבנקים, חברת החשמל, והביטוח הלאומי.
בסקר נשאלו הצרכנים הישראלים השאלה מי מבין הגופים/חברות/מונופולים הוא הבעייתי ביותר מבחינת ההתנהלות כלפי הצרכנים.
לדעת הצרכנים, החברה הבעייתית ביותר היא הבנקים - עם 35%; לאחר מכן עם 10% חברות הסלולר; במקום השלישי חברות הביטוח (7.5%) והאחרון ברשימה - כבלים ולווין עם 7% בלבד.
בנוגע לשאלה על הגופים ציבוריים עולה: במקום הראשון ביטוח לאומי עם 27%, 9% מהצרכנים ציינו כי הגוף הציבורי הבעייתי ביותר הוא שירות התעסוקה והרשויות המקומיות, ואילו 8% מהצרכנים אמרו קופות החולים והמשטרה.
לגבי המונופולים ציינו 29% מהצרכנים, כי חברת החשמל היא הבעייתית ביותר, אחריה עם 24% בזק, 12% מהצרכנים מסר כי התחבורה הציבורית היא הבעייתית ביותר, ואילו 7% מהצרכנים חושבים כי הדואר הוא הבעייתי ביותר.
ממצאי הסקר עוד הראו, כי רוב הציבור אינו מסתפק בהחרמת חנויות בלתי הוגנות. כ-71% מהצרכנים ממליצים למכריהם להדיר רגליהם מאותן חנויות. בנוסף, למעלה מ-58% מענישים חברות שפגעו מאוד בצרכנים גם כשלא מדובר בפגיעה אישית בהם. כתוצאה מכך הם מפסיקים לרכוש מוצרים מחברה שפורסם כי פגעה בצרכנים, זאת לעומת 18% שמעידים על עצמם כי אינם מתייחסים לפרסומים כאלה.
מנכ"לית המועצה לצרכנות, גלית אבישי, ציינה, כי בסקר מסוג זה קיים, באופן טבעי, פער משמעותי בין ההצהרה למעשה. אולם גם אם פער זה נלקח בחשבון, ורק מחצית מהמצהירים יצביעו ברגליים ולא ייכנסו לעסק שסידר אותם. זהו יותר מצעד בכוון הנכון ויותר מרמז לעסקים - לציבור נמאס להיות פראייר.
הסקר נערך על-ידי מכון "גיאוקרטוגרפיה" בקרב 516 מרואיינים מקרב האוכלוסייה היהודית הבוגרת בישראל. טווח השגיאה הסטטיסטית למדגם בגודל כזה היא 4.4%+ ברמת מובהקות של 95%.
מנכ"לית המועצה, גלית אבישי, מבהירה כי מהתוצאות ניתן לראות מגמה ברורה. בכל אותם גופים בהם לא ממש קיימת אלטרנטיבה - ואין תחרות - העסק, הגוף הציבורי, או הסכם ציבורי פחות מתאמץ ומרשה לעצמו לזלזל בציבור הצרכנים השבוי.

תאריך:  14/03/2004   |   עודכן:  14/03/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
האגודה לזכויות האזרח עתרה הבוקר בשם תושבי הכפר נעלין ובשם תושב היישוב היהודי שילת; טוענים: גם בצה"ל סבורים, שניתן לשנות את התוואי ולהבטיח את יעדי הביטחון של הגדר מבלי לפגוע בתושבים ובפרנסתם; שוב: פצועים בהפגנות פרועות באזור העבודות
מירב לוי
המיזם יכלול צפייה מדידה ומיפוי של הרשת ושל דפוסי התנועה בה ברמת רזולוציה של זמן ומרחב שלא הייתה ידועה עד כה
עמוס באר
לשכת הספנות מציעה סוף סוף פריצת דרך אמיתית במגעים העקרים בין האוצר לעובדי הנמל
הדר פרבר
הסדרה סקס והעיר הגדולה אמנם הסתיימה, אך הבגדים והתכשיטים - הם ללא גיל; מכירה של בגדי כוכבות הסדרה הלוהטות
הדר פרבר
הצגות ומפגשי יוצרים ושחקנים בסוף השבוע בין ה-18 ל-21 במרס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il