X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בשבוע שעבר קיבלה הכנסת בקריאה שניה ושלישית תיקון לחוק לטיפול בחולי נפש, לפיה חולים המצויים באשפוז בכפיה או בטיפול מרפאתי כפוי יהיו זכאים מעתה לייצוג על-ידי עו"ד בוועדות הפסיכיאטריות ובוועדות הערר לפי החוק
▪  ▪  ▪

ביום ג' האחרון (9.3.04) התקבל בכנסת בקריאה שניה ושלישית תיקון לחוק לטיפול בחולי נפש, תשנ"א-1991, לפיו יהיו זכאים מעתה חולים המצויים באשפוז כפוי או בטיפול מרפאתי כפוי להיות מיוצגים על-ידי סנגור או סנגור ציבורי בוועדות הפסיכיאטריות או בוועדות ערעור הדנות באשפוזם הכפוי. את התיקון לחוק יזם והעביר בתמיכת הממשלה ח"כ אופיר פינס-פז (עבודה).
התיקון לחוק קובע, כי חולים בגירים, המאושפזים או הנמצאים בטיפול מרפאתי על-פי צו של בית משפט, יהיו מיוצגים על-ידי סנגור ציבורי שמונה לפי הוראות חוק הסנגוריה הציבורית, תשנ"ו-1996. חולים בגירים אחרים, המצויים באשפוז או בטיפול מרפאתי כפוי שלא לפי צו בית משפט, קובע התיקון לחוק, יהיו זכאים לייצוג על-ידי עורך דין שהתמנה לתת שירות משפטי לפי חוק הסיוע המשפטי, תשל"ב-1972.
עוד קובע התיקון לחוק, כי המנהל הרפואי של בית החולים או מי שהוסמך על-ידי לעניין זה, חייב להודיע לחולה - או לאפוטרופוס שלו, אם יש לו אפוטרופוס - על זכותו של החולה להיות מיוצג. נקבע, כי במקרים בהם לא ניתן לברר את דעתו של החולה בשל מצבו הרפואי ואין לו אפוטרופוס, תמסר ההודעה לקרובו של החולה.
במקרים בהם החולה, אפוטרופסו או קרובו (לפי העניין) החליט כי החולה יהיה מיוצג, תינתן לחולה ההזדמנות להיפגש עם עורך הדין, באופן שיאפשר את ייצוגו ההולם של החולה.
אלה שנר, יו"ר עמותת מגן לזכויות אנוש שפעלה לקידום החקיקה בנושא אמרה כי "אשפוז כפוי בידי הפסיכיאטר המחוזי יש בו שלילת חירותו של אדם. במדינות דמוקרטיות אדם שנאסר או נעצר חייב להיות מיוצג כדי שיוכל להגן על עצמו מפני מאסר או מעצר שווא. בארץ ישנם 5,000 אשפוזים בכפיה בשנה, לא כל האשפוזים הכפויים צודקים ורבים מאושפזים שלא בצדק. חולי הנפש בכלל והמאושפזים בכפיה בפרט הם קבוצה שזכויותיה נרמסות. אין ספק שהצעת החוק שהתקבלה מקדמת את זכויותיהם האלמנטריות ואת זכויות הציבור בישראל".

תאריך:  14/03/2004   |   עודכן:  14/03/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
כך עולה מסקר שערכה אונטיס; 42% ציינו כי מחלות לב הן הנפוצות ביותר; 24% חושב שמחלות הסרטן הן הנפוצות ביותר
רועי כוכבי
אהרן ברק אמר את הדברים בהרצאה באוניברסיטת תל אביב; לדבריו, "אם הרשות המבצעת, המחוקקות והמפלגות תהיינה מרוצות מפעילות בית המשפט העליון, משהו לא בסדר בבית המשפט"; "חברי הכנסת מקטרים ולא מחוקקים"; גינויים חריפים לדברים במפלגות החרדיות, תמיכה בברק משמאל
עמוס באר
מייצרת צמיגי 4X4, תייצג בלעדית את יצרנית הצמיגים האמריקאית קופר (Cooper), מייבאת צמיגי נאנקנג מהמזרח הרחוק
נועם שרביט
כך קבע בית הדין האזורי לעבודה בנצרת
נועם שרביט
מספר עורכי הדין במשרד מגיע כעת ל-17, לאחר שבשנה האחרונה הצטרפו אליו 3 עו"ד; עו"ד רוזובסקי, בעלת תואר שני, משמשת יועצת משפטית ומרכזת של פרויקט הנדל"ן של "הגוש הגדול" בצפון העיר תל אביב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il