X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הילד נתפס במחסום חווארה באזור שכם כשהמטען מוחבא בשקיות; ככל הנראה המשלחים - תנזים שכם; למטען הוצמד טלפון סלולרי והמשלחים התכוונו לפוצץ את המטען עם הילד בלא ידיעתו, עם הגיעו למחסום; בשל תקלה טכנית, המטען לא התפוצץ
▪  ▪  ▪
"מוכן? ניפגש בגן עדן"

ילדי הטרור: ילד פלשתיני בן 12 נתפס בצהריים (ב', 15.3.04) כשברשותו מטען במשקל 7 ק"ג, במחסום חווארה - מחסום שגרתי של צה"ל הממוקם דרומית לעיר שכם.
בידי מערכת הביטחון היתה התרעה חמה על כוונה להוציא פיגוע מאזור שכם. שוטרת צבאית שעמדה במחסום הבחינה בילד כשהוא נושא עימו שלושה תיקים ומאחד מהם מבצבצים חוטי חשמל. הדבר עורר את חשדה והיא ביקשה מהילד לפתוח את התיקים. המטען התגלה מייד והילד נלקח לחקירה. מאוחר יותר הערב הוא שוחרר.
על-פי ההערכות, הילד שוגר למחסום חווארה על-ידי פעילי תנזים בגזרת שכם. חבלנים של משמר הגבול פוצצו את המטען באופן מבוקר. המטען נכיל חומר נפץ ורסס רב.
מחקירת מערכת הביטחון עולה כי למטען הוצמד טלפון סלולרי. על-פי ההערכות המחבלים ששילחו אותו למחסום ניסו לפוצצו בלא ידיעתו עם הגיעו למחסום באמצעות הפעלה מרחוק. במערכת הביטחון מעריכים כי הילד קיבל סכום כסף על העברת המטען. ככל הנראה, בשל תקלה טכנית, המטען לא התפוצץ על-אף שהמחבלים חייגו אל מספר הטלפון הסלולרי.
אין זו הפעם הראשונה בה עושים גורמי הטרור שימוש בילדים. ראו סקירה נרחבת בהמשך הכתבה.
מפרוץ העימות בין ישראל לפלשתינים בספטמבר 2000 בוצעו 29 פיגועי התאבדות על-ידי קטינים - שניים מתוכם במהלך שנת 2004. מחודש מאי 2001 בוצעו עלידי קטינים 22 פיגועי ירי והשלכת מטענים. בנוסף, יותר מ-40 קטינים פלשתינים נעצרו מתתחילת שנת 2001, במסגרת סיכול ניסיונות לבצע פיגועי התאבדות בישראל.
פעילות צה"ל בטול-כרם
גורמים פלשתינים רשמיים דיווחו הבוקר, כי כוחות צה"ל פועלים מאז שעות הלילה במחנה הפליטים טול-כרם. על-פי הדיווחים, במקום מתנהלים חילופי אש כבדים. אין נפגעים בקרב כוחותינו.
עדי ראייה פלשתינים מדווחים, כי הכוחות השתלטו על בתיהם של עבדאללה א-שרקאווי, אבו ריאד נסראללה, מח'בז א-נאג'י ופהד א-סייד. מצה"ל נמסר כי במקום מתבצעת פעילות שגרתית.
מעצר מבוקשים בשטחים
במהלך הלילה, נעצרו 5 מבוקשים בשטחי הגדה. בחרמלה, דרומית לבית לחם, נעצר מבוקש פעיל חמאס. 4 מבוקשים נוספים נעצרו בזייתא, צפונית לשכם. הפלשתינים מדווחים כי העצורים הם: בלאל עבד א-לטיף זוואיתה (בן 20), פרג' מוחמד אחמד אבו זר (בן 21), מסעב ראסם עבד אל-כרים אבו זר (בן 20) וטארק מוחמד טורקי א-רוסאן (בן 19) - סטונדנט באוניברסיטת א-נג'אח, שכם.
כמו כן, על-פי דיווחי הפלשתינים נעצרו עוד 5 מבוקשים - שלושה במחנה הפליטים אל-עאידה, צפונית לבית לחם, ושני אחים באזור אל-קרארה, צפונית לח'אן יונס.
תקריות אש ברצועה - אין נפגעים
הבוקר נפתחה אש לעבר מוצב צה"ל בגוש קטיף. אש נפתחה גם בשעות הלילה לעבר עבודות גדר המערכת ביישובי גוש קטיף. רקטת קסאם נורתה בצהריים לעבר קיבוץ כפר עזה, בצפון הנגב המערבי.
כמו כן, טיל נגד טנקים נורה הבוקר לעבר אוטובוס שנסע בשיירה אזרחית שיצאה מהיישוב נצרים. כתוצאה מהירי, נגרם נזק כבד לאוטובוס, אך בדרך נס לא היו נפגעים.
אש נפתחה לעבר כוח צה"ל שנע על ציר פילדלפי, בגבול ישראל-מצרים. בנוסף, בוצע ירי לעבר עמדת צה"ל בציר קרני-נצרים.
פלשתיני נהרג ברפיח
הפלשתינים מדווחים, כי לפנות בוקר נהרג פלשתיני מירי כוחות צה"ל. על-פי הדיווח, הכוחות כיתרו את ביתו של מסעד עאיש ארמילאת (בן 27), פתחו לעברו באש והרגו אותו. עוד נמסר, כי אחיו, מוסטפא, נעצר.
מצה"ל נמסר, כי כוחות צה"ל אכן פעלו בפאתי העיר רפיח במטרה לעצור את המבוקש. הכוחות פתחו בנוהל מעצר חשוד ומשזה ניסה להימלט, הוא נורה ונהרג.
כרוניקה של ילדי הטרור
אין זו הפעם הראשונה בה עושים ארגוני הטרור הפלשתיניים שימוש בילדים. ב-11.1.03 חדרו שני נערים פלשתינים חמושים בסכינים - חמיס איסמאעיל אל-חנאגרה (בן 14) ואחיו מוחמד (בן 17) ליישוב נצרים. השניים נלכדו על-ידי צה"ל.
ב-1 בינואר 2003 ניסו שלושה ילדים פלשתינים - מוחמד דוואס (בן 14), טארק דוואס (בן 15) וג'יהאד עבד (בן 13) לחדור ליישוב אילי סיני ברצועת עזה כדי לבצע פיגוע טרור באמצעות סכינים. הם אותרו על-ידי כוח צה"ל, נורו ונהרגו.
ב-24.4.02 ניסו שלושה ילדים פלשתינים - איסמאעיל אבו נאדי (בן 15), אנוור חמדונה (בן 14) ויוסוף זקות לבצע פיגוע ביישוב נצרים. השלושה היו חמושים בסכינים ובמטעני צינור. האם אותרו על-ידי כוח צה"ל, נורו ונהרגו.
ב-30.12.01 ניסו שלושה ילדים פלשתינים - אחמד בנאת (בן 16), מוחמד מדהון (בן 16) ומוחמד לבד (בן 17) לחדור ליישוב דוגית בצפון הרצועה. גם פיגוע זה סוכל על-ידי צה"ל והשלושה, חמושים בסכינים, נהרגו.
גינוי התופעה ברשות
בתנועת הפת"ח גינו לא פעם את השימוש בילדים על-ידי ארגוני הטרור. ב-2 בינואר 2003 פרסמה התנועה הודעת גינוי רשמית לתופעה זו: "הזלזול והמשחק בגורלם של הילדים והקלות ביחס לדמם, מתבצעים למען אינטרסים פוליטיים צרים".
מחמוד עבאס (אבו מאזן), ראש הממשלה הפלשתיני לשעבר, הביע בראיון לעיתון "אל-ראי" הירדני (20.6.02) את התנגדותו לשימוש בילדים על-ידי ארגוני הטרור. "זה דבר נורא. לפחות 40 ילדים ברפיח הפכו לגידמים כתוצאה ממטעני צינור. הם קיבלו 5 שקלים כדי להשליך אותם".
האמביוולנטיות
המשחק "ילדים מתאבדים" הינו משחק נפוץ ברחוב הפלשתיני. מספר כתב השבועון "אל-אמאן" (גיליון 520, 23.8.02) טארק חמידה, המדווח מרמאללה: "ילדי פלשתין היו רגילים לשחק את המשחק 'ערבים ויהודים'. הצעירים היו נחלקים לשתי קבוצות... אחד הילדים עומד לפני חברו ואומר לו: 'חגור אותי' ו'המהנדס' חוגר אותו בחגורת נפץ צעצוע על גופו. הוא מחביא את חגורת הנפץ מתחת לחולצה או לגלימה. אחר-כך הם מתחבקים. ה'מתאבד' פונה לכיוון קבוצה של צעירים, קורא 'אללה אכבר' כשהוא לוחץ על הכפתור. הילדים קופצים ונופלים מימינו ומשמאלו...".
ביוני 2002 שודר בטלוויזיה הפלשתינית הסרטון "ילדים אוהבי המולדת ומות קדושים". הסרטון הציג באור חיובי את תופעת ההתאבדות ועודד את השתתפות הילדים במאבק. תנועת החמאס מפרסמת יותר משנה באתר האינטרנט הרשמי שלה גיליון מיוחד המיועד לילדים.

תאריך:  15/03/2004   |   עודכן:  15/03/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
כמעט בכל דקה נפטרת אשה בארצות הברית ממחלת לב או כלי דם; רוב הנשים אינן רואות עצמן כמי שנמצאות בסיכון לפתח מחלת לב; סגנון החיים היה, עדיין, ותמיד יהיה, הדרך להפחית את הסיכון למחלות לב
יפעת גדות
מתנגדים לתוכנית ההנהלה לפטר עובדים, לקצץ שכר ולפגוע בכספי הפנסיה; טוענים כי מדיניות הבזבוזים של ההנהלה עומדת בעינה
עומר כרמון
הארגון טוען, כי מדובר בניסיון לגלות מידע על גורלו של הנווט הנעדר, רון ארד; בימים האחרונים נחשפו קבריהם של טרוריסטים פלשתינים
יפעת גדות
משתמש טייוואני ניסה למכור 3 נערות ויאטנאמיות באתר eBay במחיר התחלתי של 5,400 דולר
הדר פרבר
נאס"א תקיים מסיבת עיתונאים בהמשך היום; על-פי הערכות ראשונות גודלו כגודל פלוטו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il