X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שר החוץ המצרי אומר היום כי "איומים, תקיפות ותגובות מוגזמות אינם משרתים את שני העמים... הסבל של הפלשתינים והפיגועים הנובעים ממנו יוכלו להיפתר רק בהסדר"; מובארק יצא אמש לביקור חירום בדמשק ודן עם הנשיא אסד; אסד נועד היום עם חברי קונגרס בדמשק
▪  ▪  ▪

מצרים מאותתת על אי-שביעות רצון: מצרים מתייחסת היום לראשונה לביטול הפגישה בין ראש הממשלה שרון לעמיתו הפלשתיני, אחמד קריע (אבו עלא), וגורסת כי הביטול אינו משרת את תהליך השלום.
בעקבות פיגוע ההתאבדות הכפול בנמל אשדוד, ביטלה אמש ישראל את הפגישה בין השניים שתוכננה למחר (ג', 16.3.04). הפיגוע בוצע זמן קצר לאחר סיום פגישת הכנה בין ראשי הלשכות של שרון ואבו עלא, דב וייסגלס וחסן אבו ליבדה [ראו קישור].
היום מביעה מצרים את צערה על ביטול הפגישה ואומרת כי דווקא המו"מ הוא שיוכל לשים קץ לשפיכות הדמים.
שר החוץ המצרי, אחמד מאהר, אומר כי "איומים, תקיפות ותגובות מוגזמות אינם משרתים את העמים הישראלי והפלשתיני ולא את השלום". "על כולם להבין", מוסיף מאהר, "כי הסבל של הפלשתינים והפיגועים הנובעים ממנו, יוכלו להיפתר רק באמצעות הסדר של שלום".
"ניסיון העבר מלמד כי יש במו"מ כדי להרגיע את העניינים ולנטוע תקווה בנוגע לסיכויי הצלחת תהליך השלום... המו"מ הוא הדרך היחידה להפסקת מעגל האלימות ושפיכות הדמים", אומר מאהר.
מובארק בביקור
חירום בדמשק
אם או בלי קשר, יצא אמש (א', 14.3.04) במפתיע נשיא מצרים, חוסני מובארק, לביקור חירום בדמשק ונועד עם עמיתו הסורי, בשאר אסד.
מקורות יודעי דבר מוסרים כי השניים קיימו תחילה פגישה סגורה, ולאחר מכן דיון בפורום רחב יותר באולם הראשי של נמל התעופה הבינלאומי בדמשק. בפגישה השתתפו סגן נשיא סוריה, עבד אל-חלים ח'דאם, שר החוץ הסורי, פארוק א-שארע, ושר ההסברה, אחמד אל-חסן.
השיחות עסקו בהתפתחויות האחרונות במזרח התיכון וביוזמה הסעודית-מצרית-סורית לרפורמות בעולם הערבי. המקורות מדגישים, כי בשיחות לא נידונה כל סוגיה אחרת.
עם זאת, אומרים היום גורמים יודעי דבר בקהיר כי ביקור החירום נערך על-רקע התגברות הלחץ על סוריה מצד ארה"ב. שר החוץ, סילבן שלום, גילה אתמול כי הסנקציות על דמשק יוטלו עוד השבוע [ראו קישור]. מובארק, לדברי המקורות, נדרש להתערב בסוגיה.
היום נועד הנשיא הסורי עם חברי קונגרס בדמשק ודן עמם ביחסי סוריה-ארה"ב.
עוד נמסר, כי פסגת מובארק-אסד עסקה גם במהומות באזורי הכורדים בצפון סוריה. כזכור, בסוף השבוע פרצו מהומות באזור, בעקבות עימותים במגרש כדורגל בין אוהדי שתי קבוצות מתחרות. הללו יצאו משליטה והתפתחו לעימותים קשים שהתפשטו לחלקים נוספים במדינה וגבו את חייהם של קורבנות רבים [ראו קישור].

תאריך:  15/03/2004   |   עודכן:  15/03/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
פרטנר חתמה על הסכם לרכישת כ-40% ממניות מתב בתמורה ל-137 מיליון דולר
עמוס באר
תן 6 מיליון שקלים וקבל את מכונית הפאר היוקרתית ביותר בעולם MAYBACH 57 הנוחתת בישראל לביקור פסח קצר
יפעת גדות
ביטלה סצינה בוידאו בה היא נראית כמי שנטלה גלולות וטבעה באמבטיה מחשש שהסצינה תפורש כהתאבדות
נועם שרביט
בית המשפט המחוזי בחיפה ידון בשתי תביעות מאוחדות בסך של 150 מיליון ש"ח, שהגישו הדייגים בקישון ובני משפחותיהם; טוענים: חלינו בסרטן בשל השפכים שהזרימו לנחל המפעלים השוכנים באזור
גל ברגר
בראיון לעיתון הגרמני "וולט אום זונטג", מזהיר מזכ"ל החיזבאללה את הרשות הפלשתינית מלשוב לשולחן המו"מ עם ישראל; הוא מאיים בחטיפת חיילים נוספים ומדגיש: חטיפת חיילים שחוצים את הגבול - לגיטימית; דיווחים ערביים: בסוף השבוע אמור היה המתווך הגרמני להגיע לביירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il