X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
האומדן לעלויות הקמת המערכת: כ-260 מיליון דולר
▪  ▪  ▪

הקמת מערכת הולכת גז טבעי, אושרה (ג', 16.3.04) בישיבת הקבינט החברתי-כלכלי. בישיבה הועלתה הצעת שר האוצר בנימין נתניהו ושר התשתיות הלאומיות יוסף פריצקי, לחתימת הסכם בין המדינה, חברת נתיבי הגז הטבעי לישראל בע"מ וחברת החשמל לישראל בע"מ.
הקמת המערכת נועדה להגדיל את עתודות הגז לשימוש המשק הישראלי ולאפשר אספקה של גז טבעי לצרכנים, באופן שיביא להוזלת עלויות החשמל ולייצור חשמל נקי ולא מזהם, תוך הבטחת בעלות המדינה על המערכת ומינימיזציה של מימון ממשלתי.
בהחלטת ממשלה מס' 649 מיום 7.8.2003 הטילה הממשלה על החשב הכללי ומנכ"ל משרד התשתיות הלאומיות לחתום על הסכם בין המדינה לבין חברת החשמל, שיסדיר את המשך ביצוע עבודות בניית המערכת בידי חברת החשמל עבור המדינה, בתוואי הימי מאשדוד ועד חדרה.
האומדן לעלויות הקמת המערכת עומד על כ-260 מיליון דולר.
לאחר משא-ומתן ארוך בין נציגי המדינה שהובילו החשב הכללי, ד"ר ירון זליכה, ומנכ"ל משרד התשתיות, אלי רונן, לבין נציגי חברת החשמל, סיכמו הצדדים לפני ימים אחדים את טיוטת ההסכם. על פיו, חברת החשמל לא תוגדר כקבלן מבצע של הקמת המערכת, אלא כמזמין ביצוע העבודות וכמנהל פרויקט בעל מומחיות בפרויקטים הנדסיים של תשתיות אנרגיה עבור המדינה. חברת החשמל תעסיק קבלנים לביצוע העבודות.
על-פי דרישת החשב הכללי, ההסכם יכלול תמריצים לחברת החשמל וביטחונות לסיים את הפרויקט בזמן ובתקציב שנקבעו. לאור זאת, סוכם כי בנוסף על החזר הוצאות מוכרות תקבל חברת החשמל עבור הזמנת הפרויקט וניהול העבודות, דמי ניהול בסך של 10 מיליון דולר ארה"ב. במידה וחברת החשמל תוכיח חיסכון ויעילות בביצוע הפרויקט בפחות מהאומדן, סכום דמי הניהול יגדל בהתאם עד לסך של 14 מיליון דולר.
במקביל, תהיה חברת החשמל ערבה בגין נזקים בסכום של 20 מיליון דולר. היה וייגרמו נזקים בסכומים גבוהים יותר, בשל רשלנות, אלו ינוכו מדמי הניהול כקבוע בהסכם.
המערכת שתוקם תהיה בבעלות המדינה. חברת החשמל תדווח ותפעל בהתאם להסכם שיחתם עימה ובכפוף לפיקוח של משרד האוצר, משרד התשתיות, רשות הגז וחברת הגז הממשלתית. לצורך פיקוח, בקרה ותפעול המערכת, הוקמה חברה ממשלתית בשם "נתיבי הגז לישראל". חברת נתיבי גז תקבל מהמדינה זכויות במערכת ככל שיידרש, כפי שייקבע בהסכם בין המדינה לחברת נתיבי גז.
תאריך:  16/03/2004   |   עודכן:  17/03/2004
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
רק אחד מהשישה נעצר - ג'מאל זוגאם, שזוהה בוודאות על-ידי 2 נוסעי רכבת שניצלו מן התופת; גורמי מודיעין: הטרוריסט הירדני אבו מוסאב אל-זרקאווי, שלטענת האמריקנים מוביל את המתקפות בעירק נגדם, הוא ה"מוח" מאחורי הפיגועים
גלית יצחק
על-פי החשד, האם נהגה להתעלל בבנה בן ה-8 בשל מריבותיו עם אחד מאחיו התאומים; האם קשרה עצמה לפציעת בנה
עומר כרמון
אמיל לאחוד: "עמדתן של לבנון וסוריה הדורשות לממש את זכות השיבה, הצליחה לגבור על כל המהלכים הפוליטיים לפיתרון המשבר במזרח התיכון"
עמוס באר
הצלחה לקווי הרכבת החדשים לראשון לציון ולבית שמש: אלפי נוסעים בפברואר בקו ת"א - ראשל"צ ובקו ת"א -בית שמש
גלית יצחק
הצעת החוק של ח"כ שאול יהלום וח"כ זהבה גלאון קובעת כי חופשת הלידה תוארך ב-4 שבועות נוספים להורים שתינוקם חייב להישאר באשפוז, למשל במקרה של פג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il