X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פעולות עונשין בעקבות הפיגוע באשדוד

הקבינט אישר סדרת צעדים קשים נגד החמאס

בישיבתו היום, החליט הקבינט לאשר סדרת פעולות נגד ארגוני הטרור, לרבות פעילות קרקעית, מוגבלת בהיקפה, בעזה; "לאיש מראשי הטרור אין חסינות"; ספקנות בימין באשר לאפשרות שתבוצע פעולה משמעותית
▪  ▪  ▪

בתום ישיבה שנמשכה למעלה מ-3 שעות, החליט הקבינט המדיני-ביטחוני, בראשו ראש הממשלה אריאל שרון, לאשר סדרה של צעדים קשים נגד החמאס וארגוני הטרור האחרים, כוללת פעילות קרקעית מוגבלת בעזה.
משתתפי הישיבה הסכימו כי מדיניות החיסולים תחודש, ולאיש מראשי ארגוני הטרור לא תינתן חסינות מפני פגיעת כוחות הביטחון. שרי הקבינט התבקשו לשמור בסוד את פרטי הצעדים עליהם הוחלט. בימין הפוליטי מביעים היום ספקנות נוכח הדיווחים על פעולה רצינית, שצה"ל צפוי לנקוט. "אין סיבה שיעשו עכשיו את מה שלא עשו עד היום", אמרו פעילי ימין.
ישיבת הקבינט התכנסה היום לפני הצהריים, בעקבות פיגוע ההתאבדות הכפול בנמל אשדוד ביום א' (14.3.04), בו נרצחו 10 ישראלים ונפצעו 18 נוספים. בפני הקבינט הוצגו מספר תוכניות לפעולה צבאית רחבת היקף ברצועת עזה, לרבות פגיעה בראשי ארגוני הטרור.
אמש כינס שר הביטחון, שאול מופז, הערכת מצב מיוחדת, בהשתתפות ראשי מערכת הביטחון, לדיון בתגובות אפשריות לפיגוע באשדוד, שהיה יכול להיות "מגה-פיגוע", לו היו מצליחים המחבלים המתאבדים להתקרב למיכלי החומרים הדליקים והמסוכנים בנמל. הדיון כונס זמן קצר לאחר שובו של שר הביטחון מביקור בארה"ב, שקוצר עקב הפיגוע, והוצגו בו תוכניות לפעולה שהוגדרו על-ידי משתתפים בדיון "חסרות תקדים".
במערכת הביטחון קיימת כוונה להגביר את הלחץ על ארגוני הטרור הפלשתינים, ובראשם החמאס, בעקבות ההסלמה האחרונה, ונשמעים בה קולות הקוראים לפעולה קרקעית ממושכת ונרחבת של צה"ל ברצועה וכן לפגיעה בראשי ארגוני הטרור כמו שייח' אחמד יאסין ועבד אל עזיז רנטיסי. נימוק נוסף להצעות מרחיקות הלכת הוא למנוע מהנסיגה המתוכננת מהרצועה להצטייר כבריחה תחת אש. בכירי מערכת הביטחון המשתתפים בישיבת הקבינט הציגו בפני השרים תוכניות לפעולה ברוח זו.
אתמול תגבר צה"ל את כוחותיו ברצועת עזה. וכוחות צבא גדולים הרסו מבנה נטוש ליד צומת נצרים, ממנו נורה אתמול טיל RPG לעבר אוטובוס ממוגן שיצא מנצרים עמוס בתלמידים רבים. הטיל פגע באוטובוס אך לא התפוצץ, ולא היו נפגעים.
טיל נ"ט נורה הבוקר גם לעבר היישוב נווה דקלים בגוש קטיף. הטיל גרם נזק לאחד הבתים, אך גם כאן לא היו נפגעים [ראו ידיעות נפרדות].
המתח ברצועה גואה מאז הפיגוע באשדוד: צה"ל הודיע על סגירת מעבר ארז והפסקת כניסת פועלים פלשתינים מהרצועה לתחומי ישראל, ופעילי טרור רבים כבר ירדו למחתרת, מחשש לפעולה קרקעית נרחבת באזור.

תאריך:  16/03/2004   |   עודכן:  16/03/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס באר
המטוס מדגם איירבוס A-330 מקטין היצע המושבים בקו לישראל ב-3%
גלית יצחק
קינג יהיה אורח של המרכז הרפואי רבין; הוא יחתום על הסכם להקמת קרן משותפת עם מרכז רבין לקידום הקרדיולוגיה; ד"ר דן אופנהיים: "אני בטוח כי הקמת הקרן הקרדיולוגית המשותפת תסייע להעלאת המודעות בנושא"
יפעת גדות
בפסטיבל הופעות בכל אולמות התיאטרון של הרכבי ג'אז פולנים והרכבים ישראלים רבים; jam sessions חינם כל ערב
עמוס באר
האומדן לעלויות הקמת המערכת: כ-260 מיליון דולר
נועם שרביט
רק אחד מהשישה נעצר - ג'מאל זוגאם, שזוהה בוודאות על-ידי 2 נוסעי רכבת שניצלו מן התופת; גורמי מודיעין: הטרוריסט הירדני אבו מוסאב אל-זרקאווי, שלטענת האמריקנים מוביל את המתקפות בעירק נגדם, הוא ה"מוח" מאחורי הפיגועים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il