X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לדברי אנאן, המדינות החברות באו"ם נהגו לחלוק בינהם את ההבנה כי "הן אמורות להשתמש בכוח רק כהגנה עצמית"; רוב האנשים בעולם, מאויימים הרבה יותר על-ידי עוני קיצוני, רעב, מחלות ואסונות טבע
▪  ▪  ▪

האו"ם והעולם כולו הגיעו לצומת דרכים בהתיחס למה שנתפס כאיום עולמי וכיצד יש להתנהל מול איומים אלו, אמר אמש (יום ג', 16.3.04) מזכיר האו"ם, קופי אנאן.
כשהוא פונה למועצה ליחסים בינלאומיים אמר אנאן, כי המדינות החברות באו"ם נהגו לחלוק בינהם את ההבנה כי הן "אמורות להשתמש בכוח רק כהגנה עצמית, או בעקבות החלטה משותפת שיש צורך להשתמש בכוח כדי לשמור על השלום".
"כעת אנו עומדים מול מצב שונה, בו קבוצה אחת של מדינות, המובלת על-ידי ארצות הברית, טוענת כי איומים, במיוחד טרור ונשק להשמדה המונית, הם כה מסוכנים, שהם יעזו לא להמתין עד שיותקפו, או עד שיהיה הסכם במועצת הביטחון, לפני שינקטו בפעולה כלשהיא", אמר אנאן.
הקבוצה האחרת, כך לדברי אנאן, מאמינה כי מסוכן יותר למדינות "להשתמש בכוח על-פי שיקולי הדעת שלהן" וקבוצה זו אינה רואה בטרור ובנשק הלא קונבנציונלי כאיום הנורא ביותר בעולם.
"רוב האנשים בעולם, מאויימים הרבה יותר, ובאופן ישיר, על-ידי דברים כמו עוני קיצוני, רעב, מחלות, אסונות טבע, או אלימות כשהסדר מופר במדינותיהן או מלחמת אזרחים פורצת, אמר אנאן".
עוד הוסיף אנאן ואמר, כי הוא מקווה כי צוות שהקים בחודש נובמבר יוכל לסייע לאו"ם להסכים על האיום העיקרי לאנושות, וכיצד לעבד ולשפר את מדיניות הגוף ומוסדותיו לטפל באיומים אלו.
על הצוות לדווח לאנאן בסוף השנה, בשילוב עם המלצותיו, מהם האיומים הללו "כדי שנוכל לנטוש את הרעיון שחלק, כמו טרור או נשק להשמדה המונית, מדאיגים רק את ה'צפון' בעוד עוני ורעב משפיעים רק על אנשים ב'דרום'.
"אני חושב כי אנו צריכים להגיע להבנה עולמית ברורה, לגבי האיומים ולהבין כי על כולנו לעמוד מולם, משום שנטישה של אחד מהם יכולה לערער באופן משמעותי את מאמצינו להתעמת עם האחרים.

תאריך:  17/03/2004   |   עודכן:  17/03/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
מדיווחים ראשונים - לפחות 2 הרוגים ו-5 פצועים; מאז שעות הלילה פועלים כוחות צה"ל לאיתור מנהרות ברפיח; מסוק צה"ל ירה טיל לעבר שתי חוליות מניחי מטענים; בחברון נעצר בכיר בגדודי חללי אל-אקצא
עומר כרמון
שר צפון-אירי מאשר: הפלג הפולש של המחתרת האירית הרפובליקנית הדריך טרוריסטים מארגון החזית העממית לשחרור פלשתין; מטענים מסוג זה נתגלו בשטחי הרשות הפלשתינית ובעירק
עומר כרמון
המהומות הגיעו לדמשק; כוחות הביטחון הסורים מזרימים טנקים ומסוקים לערים בצפון המדינה; מסוקים הפציצו ריכוזי מפגינים; פסליו של חאפז אל-אסד נותצו, תחנות משטרה הוצתו
אלונה קורן
מילקה, מותג השוקולד של חברת סושארד השוויצית, נחשב לאחד ממותגי השוקולד המובילים בעולם
אלונה קורן
לפני כמה חודשים הגיעו יוסטון ובעלה לישראל והיו אורחיו של ראש הממשלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il