X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בעל המוסך שהרס מנוע וניסה להתחמק מאחריות לנזק, חוייב לפצות בעל רכב סובארו; בית המשפט לתביעות קטנות חייב את בעל המוסך להופיע בפני מוסד הבוררות של איגוד המוסכים
▪  ▪  ▪

בית המשפט לתביעות קטנות חייב את עמוס רוקח, הבעלים של מוסך מטלון טיימינג, לפצות לקוח בסכום של 7,082 ש"ח. החיוב הוטל על בעל המוסך, לאחר שהסתבר כי רכב מסוג סובארו, שהובא אליו לטיפול, ניזוק קשות במהלך הטיפול. מוסד הבוררות של איגוד המוסכים החל את הטיפול, שהסתיים, כאמור, בהכרעת בית המשפט.
בעל הרכב שניזוק, שלמה גלאובר מבני ברק, הכניס את רכבו למוסך מטלון, בקרית מטלון בפתח תקוה, כדי לתקן בעיית חשמל ברכב, שמנעה ממנו לעבור את בדיקת הרישוי השנתית. במהלך ההמתנה לחלק הנחוץ עבור התיקון, החליט בעל הרכב לעשות בהזדמנות זו גם טיפול 10,000 ק"מ לרכבו.
לאחר גמר הטיפולים - הן טיפול ה-10,000 והן החלפת החלק המקולקל, ניסה עובד המוסך להניע את הרכב, אך אז נשמעה נקישה חזקה מהמנוע וזה נדם. הסתבר, כי במהלך ההנעה, נפל ראש מצת (פלאג) לתוך הצילינדר. אנשי המוסך ניסו להוציאו באמצעו מוט מגנטי וכן באמצעות לחץ אוויר, ללא הצלחה.
לאחר מאמצים רבים, החליטו בעלי המוסך לדחוף את החלק לתוך מערכת הפליטה וכך ניתן היה להפעיל את המנוע. לדברי התובע, הודיעו לו בעלי המוסך, כי לא נגרם כל נזק למנוע וכי הכל בוצע על הצד הטוב ביותר. מאוחר יותר הסתבר, כי נגרם נזק למנוע: נורית לחץ השמן נדלקה ולאורך כל הנסיעה נשמעו נקישות מהמנוע. חרף עשרות פניות ולמרות אחריותם, לא עשו בעלי המוסך דבר.
בעל הרכב פנה למוסד הבוררות הארצי של איגוד המוסכים בישראל וזה זימן את הצדדים לבוררות. לקראת הדיון, ביצע בעל הרכב בדיקה, בה התברר כי אכן נגרם נזק למנוע, שכלל - לפי ממצאי הבדיקה: "ראש מערכת שסתומים, רעשים ונקישות פנימיים, נזילות שמן, פיח בראש המנוע, חוטי הצתה פגומים". בעל הרכב נאלץ לשלם בגין החלפת המנוע כ-6,000 ש"ח.
בעל המוסך לא הופיע מספר פעמים לדיון אליו זומן כדין. לפיכך, הפנה איגוד המוסכים את התובע לבית המשפט. שופטת בית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב, ריבה ניב, קיבלה את טענותיו של התובע ואילצה את בעל המוסך לחזור לדיון ופסיקה מחייבת באיגוד המוסכים.
בפסק הדין החליטה השופטת ניב, כי אם בעל המוסך יחליט שוב לא להופיע, יהיה רשאי הבורר לחייבו במלוא סכום התביעה. מוסד הבוררות, לפי הממצאים בתיק, פסק לטובת התובע וחייב את בעל המוסך בסך של 7,082 ש"ח. בכך באה לידי סיום הפרשה, אשר נמשכה מעל כשנה.
דורון אובז'נק, נציב תלונות הציבור של אגוד המוסכים בישראל, אמר כי מוסד הבוררות ימשיך לבדוק בקפדנות כל תלונה המוגשת לו ובמקרה הצורך לפסוק פסיקות כואבות, כנגד בעלי מוסכים שסרחו.

תאריך:  17/03/2004   |   עודכן:  17/03/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס באר
חמישה מכוני רישוי נוספים, שאושרו בשנה שעברה, נמצאים בהליך הקמה
עומר כרמון
רייצ'ל קורי, פעילה אמריקנית של תנועת הסולידריות הבינלאומית - ISM, מתה לפני שנה מפגיעת דחפור של צה"ל ברפיח; עשרות ילדים פלשתינים ברפיח צעקו: "את השאהיד האמריקני של פלשתין"
רועי כוכבי
כך אמר היום מנכ"ל משרד הבריאות; מנכ"ל מכבי שירותי בריאות: 20% מהאוכלוסיה אינם יכולים לרכוש כיום תרופות
גלית יצחק
מדובר בסדרת קומדיית מצבים מתוחכמת לצעירים, הפונה אליהם בגובה עיניים בסיטואציות מוכרות מחיי היומיום עם המון הומור; הסדרה תעלה לאוויר ב-13.4.04
גלית יצחק
כל דקה 20 של שיחה בבזק תיתרם לטובת הנושא; התרומה נעשית במסגרת פרויקט לציון 20 שנה לבזק; ככל שיגדל סך כל סכום דקות השיחה, כך יגדל גם סכום התרומה שבזק מעניקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il