X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הלקחים כוללים פירוט המכ"מים שברשות צה"ל ואופן ההתמודדות עמם; כמו כן, ניתנים לפעילי הטרור הפלשתינים "טיפים" בנוגע למטוסי קרב החגים מעליהם; מערכת Nfc חושפת לראשונה תמונות שצולמו על-ידי ארגון הג'יהאד האיסלמי מהפיגוע המשולב במעבר 'ארז' לפני כשבועיים
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

הג'יפים בפיגוע ב'ארז'

הג'יפים בפיגוע ב'ארז'

הג'יפים בפיגוע ב'ארז'

הג'יפים בפיגוע ב'ארז'

צילום הפיגוע ב'ארז'

צילום הפיגוע ב'ארז'

גל ברגר
מתכנן הפיגוע בארז- חוסל לפני 3 חודשים

טרור לומד: מאמצע השבוע (יום ג', 16.3.04) פועל צה"ל בכוחות מתוגברים ברצועת עזה, בעקבות ה'אור הירוק' שניתן על-ידי הדרג המדיני להגביר את המאמץ ההתקפי נגד ארגוני הטרור.
צה"ל לא התקבל בעזה בהפתעה גמורה. למעשה, לפעילי הטרור הפלשתינים אף היתה הפרוויליגיה ליהנות מזמן איכות לצורכי התארגנות והיערכות לקראת "הפעולה הגדולה" שהתרעה עליה ניתנה להם מבעוד מועד. כלי התקשורת בישראל, בין השאר, יכולים לזקוף לעצמם את אובדן אלמנט ההפתעה כלפי הצד הפלשתיני.
ואולם פעילי הטרור הפלשתינים אינם מסתייעים רק ב"פטפטת" הבאה לידי ביטוי בכלי התקשורת בארץ, אלא אף השכילו במהלך השנים לפתח מערכת שלמה משלהם של מנגנוני התרעה מפני פעילות צה"ל שעל הסף. פירוט בהמשך.
יתר על כן: בקרב חוגי הטרור הפלשתינים מופצים מעת לעת לקחים פנימיים, סביבן מתנהל שיח פורה, שמטרתו השתכללות, התייעלות ושיפור יכולות.
מערכת Nfc חושפת לראשונה דוגמה אחת מני רבות להפקת לקחים פנימית בתחום המכ"מים [מגלה כיוון מקום-ג.ב.] ואמצעי מעקב נוספים המופעלים על-ידי צה"ל בשגרה ובעת פעילות מבצעית, אשר הופצה באחרונה בקרב חוגי הטרור הפלשתיניים:
"מכ"מים, אמצעי מעקב ויעילותם:
1. מכ"מ תרמי - מדובר במכ"מ בעל
שלוש נקודות תורפה עיקריות:
א. בשעות הבוקר המוקדמות ישנם ערפל ולחות המפחיתים את יעילות המכ"מ;
ב. משיחת הגוף באמצעות חומר צמחי המסייע בהסוואה ממטוסי ביון מדגם MK [לא מוכר-ג.ב.];
ג. לבישת בגדים המונעים הקרנת חום הגוף המזוהה על-ידי המכ"מ.
2. בלון ריגול:
הסבר: הבלון נמצא בגובה נמוך [מעל הקרקע-ג.ב.];
המטרה: לתעד כל תנועה [בצד של האויב-ג.ב.];
הערה: היהודים לא מותירים את הבלון ללא שמירה כך שאין זה פשוט לירות בו מאש מקלעים; כמו כן, ניתן לצלם את הבלון מכמה כיוונים ואספקטים.
3. מכ"מ המותקן על טנק מרכבה:
הסבר: מכ"מ תרמי הקולט את חום הגוף ברדיוס חצי ק"מ. תותח הטנק מתנייע בהתאם לדמות עליה התביית;
דרכי התחמקות:
א. בשעות הבוקר המוקדמות [מהטעמים המפורטים לעיל: ערפל, לחות-ג.ב.];
ב. הסוואה בתוך צמחייה;
ג. לבישת בגדים המשנים את חום הגוף;
ד. 'שבירת צורת הגוף' - זחילה או הליכה על הידיים והרגליים, כמו בעלי-חיים.
4. מטוס ביון MK:
הערה: בעיה שפתרונה פשוט ביותר;
דרכי זיהוי: רעש חזק;
דרכי התחמקות: מציאת מסתור מאחורי/מתחת לעצים או 'שבירת צורה' [כמפורט לעיל-ג.ב.].
5. מטוסי קרב:
דרכי התחמקות: מציאת מסתור מאחורי/מתחת לעץ או 'שבירת צורה';
הערות:
א בעקבות צילום דמות על-ידי מטוסי הביון MK מוזנקים מטוסי הקרב;
ב. מטוס ביון MK ומטוס קרב לא נמצאים יחד באותו המקום;
ג. מטוס קרב זקוק לפרק זמן של כ-3 דקות לתקיפתך או לפרק זמן של ... [לא ברור במקור-ג.ב.] אם אתה באזור הררי - לוחם, נצל את הזמן כדי להימלט;
ד. לתשומת לבך: כאשר לטייס יש ספק כלשהו אשר לזיהוי הדמות הוא מבצע תקיפת דמה. במקרה כזה הלוחמים עשויים ליפול בפח אם יחלו לברוח ממקום המסתור מתוך בהלה. במצב כזה, מטוסי הקרב יתבייתו על הלוחמים".
יחידת התצפיתנים של הטרוריסטים
לקחים כגון אלו נדונים בהרחבה בקרב פעילי הטרור הפלשתינים, עד כדי שינוי טקטיקות לחימה. פעילי הטרור עוקבים בקפידה אחר הפרסומים בתקשורת הישראלית ומפעילים מערכת של תצפיתנים [מוח'ברין-ג.ב.] במבואות הערים ומחנות הפליטים, שתפקידם - התרעה על היערכות כוחות צה"ל ו"ממסור לאחור" ובתוך כך תיעוד רציף, לרבות צילום הכוחות, לשם זיהוי נקודות תורפה.
בלילות קיימת היערכות מיוחדת בצד הפלשתיני הכוללת הגברת עירנות וחילופי משמרות בין המוח'ברין. זאת כמובן, בלבוש אזרחי המסייע להיטמעות והסוואה ותוך הסתייעות באוכלוסייה מקומית.
המעגל ה-1, ה-2 וה-3
פעילי הטרור הפלשתינים ברצועת עזה מבינים כיום היטב שכוחות צה"ל יוצאים לכל פעולה מתוך אחת ההתנחלויות המקיפות אותה. כך, כל התארגנות מתורגמת מייד לכוונת צה"ל לפעול ברצועה. בניתוח פשוט, הגיעו הפלשתינים מזמן להבנה כי צה"ל לא נכנס לרצועה בצירים ראשיים אלא בצירים צדדיים ואף דרך השדות.
מייד עם זיהוי התארגנות כזו של צה"ל, מתחיל תהליך המכונה "אזעקת תגבורת". המוח'ברין מעבירים את המידע לאחור באמצעות הודעות בטלפונים סלולריים או בעל-פה. אחד הכלים הפופולריים לגיוס ואזעקת חמושים, הינו מערכת הכריזה במסגדים. על-פי הדעה הרווחת, הפלשתינים לא עושים שימוש במכשירי קשר משני טעמים: ראשית, אין בכך צורך שכן לרוב מדובר בזירת לחימה קטנה; שנית, ל"א - לוחמה אלקטרונית שמפעיל צה"ל לצורכי מיסוך תדרי קשר.
הפלשתינים, אשר הבינו כי עיקר הבעייה שלהם היא התמודדות עם השריון של צה"ל, יצרו זירת לחימה משולבת המורכבת מאמצעים שנועדו לפגוע ברק"מ ישראלי, קרי בחירת מטרות רכות כגון ג'יפים למשל. מדובר בזירה משולבת ירי קלעים וטילי נ"ט מתוצרת מקומית - בעיקר מסוג "בתאר" ומטולי RPG תקניים. לא ברור אם כיום יש ברשותם טילי נ"ט בטכנולוגיית "טאנדם" בעלי יכולת חדירה כפולה. בנוסף, הנחת מטענים בהפעלה חוטית בצירים השונים, בעיקר מסוג "קלע" ו"גחון", המיוצרים על-ידי יחידות ההנדסה של ארגוני הטרור ומוסתרים תחת "שמלת אבן".
המעגל השני אמון על חסימת צירים מכוונת על-ידי מתרסים ותלוליות עפר מאולתרים, במטרה לתעל את כוחות צה"ל לשטחי השמדה מוכנים מראש. ניכרת מגמה לגרור את הכוחות אל לב לבם של מקומות צפופי אוכלוסייה.
במעגל השלישי עוסקות חוליות מיוחדות במלכוד ופריסת מטענים מסביב לבתי מבוקשים - יעד פוטנציאלי לפעילות צה"ל. מדובר בשיכפול הצלחה מזירה אחרת, מחנה הפליטים ג'נין במהלך מבצע 'חומת מגן' באפריל 2002.
מלאכת התיעוד
קיימת זליגת ידע מתמדת בין מנגנוני הביטחון הפלשתינים לארגוני הטרור. רק היום (17.3.04, 11:24) פרסמה מנהלת הביטחון הכללי ברצועת עזה כי "כוחות הכיבוש התקינו מצלמה לתצפית ומעקב ברפיח". עוד נמסר, "כי הכוחות חיזקו את המצלמה המוצבת במחנה הפליטים יבנא, שעל גבול ישראל-מצרים".
טרם כניסת צה"ל ביום ג' בלילה לרצועת עזה, תפסו חמושים פלשתינים עמדות ברחבי הרצועה. "אנו נערכים וכבר נפרדנו ממשפחותינו", צוטט אחד החמושים. במחנה הפליטים ג'באליה הקימו הפלשתינים סוללות עפר במטרה לחסום את הכניסות למחנה.
סוגיית התיעוד הפלשתינית אינה חדשה. הפלשתינים מתעדים כמעט כל פעולה הנחשבת להישג מבחינתם. כך, רק לפני כשבועיים, תיעדו 'פלוגות ירושלים', הזרוע הצבאית של ארגון הג'יהאד האיסלמי, את הפיגוע המשולב במעבר 'ארז'. מערכת Nfc חושפת לראשונה צילומים מתוך סרטון התיעוד שהוקרן השבוע במסגד בעזה [ראו בצד שמאל].

תאריך:  17/03/2004   |   עודכן:  18/03/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
כך גילה מפקד מג"ב והוסיף: בכל חלקי הארץ סוכלו לאחרונה עשרות פיגועים; בשנת 2003 חיסלו לוחמי מג"ב 53 מחבלים, אך איבדו 7 מאנשיהם; ניצב דוד צור מזהיר: העימותים בגדר לא יסתיימו עד שלא תושלם בניית הגדר
אלונה קורן
הערב נחתם בין ישראל לצרפת הסכם על הצטרפות ישראל ל"תוכנית גלילאו" לפיתוח טכנולוגיות החלל האירופית
גלית יצחק
את הצעת החוק יזמו ח"כ ד"ר לאה נס ורשף חן במטרה לשלול את הכדאיות הכלכלית שבפגיעה בסביבה; ח"כ נס: העונש המוטל צריך להיות כבד במידה מספקת כך שלמזהם לא תהיה כדאיות כלכלית בחזרה על העבירה ובהמשך ביצועה
עמוס באר
גלילאו הוא התשובה האירופית למערכת ה-GPS העולמית, שהיתה עד כה במונופול אמריקני; ישראל היא המדינה השנייה לאחר סין החותמת על הסכם בתחום זה עם האיחוד האירופי
גלית יצחק
יום העיון מטעם משרד התמ"ת נועד במטרה להציג את התפיסה, המדיניות וההיערכות לקידום מעמד האישה בעולם העבודה; השר אולמרט: התקדמותן של הנשים בחברה הישראלית ובעבודה מרשימה; עיקר ההתקדמות נועת מעלייה ברמת ההשכלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il