המצרים והבדוים מחכים בכליון עיניים ל-50 אלף הישראלים הצפויים לעבור לסיני בחופשת הפסח. גם היזמים הישראלים הזדרזו לשלוח ידם לכיסי הנופשים ולאלצם לשלם עבור החניה באילת. בדעתם להכשיר עד לחופשת הפסח 2 חניונים בהם תתאפשר חניה למאות מכוניות, תמורת 30 שקלים ליום. בהנחה כי המטייל הממוצע יצא ל-4 ימים, צפויות ההכנסות מהחניונים להגיע למאות אלפי שקלים.
עד כה נהגו הישראלים היוצאים לסיני לחנות בצד הכביש, ליד מחוסם הגבול, או במגרש החנייה הגדול ובלתי מוסדר שהוקם פרטיזאנית בצידו המערבי של כביש הגישה מאחורי מלון הנסיכה. עכשיו מדובר בחניון בתשלום שאמור להיות פתוח בכיוון אחד לפחות 24 שעות ביממה, ומפעיליו כבר הודיעו כי לא יהיו אחראים לפריצת המכוניות שימסרו להשגחתם.
החונים יגיעו למסוף הגבול בטאבה באמצעות אוטובוסים מיוחדים, שגם לגביהם רב המעורפל עדין בשלב זה, שכן טרם הוחלט אם שירות ההסעות החדש יהיה כרוך בתשלום נוסף.
עיריית אילת התלוננה כי היוצאים לסיני נוהגים לחנות ללא תשלום וללא הקפדה על הסדר. סמוך למסוף טאבה נוצר פקק של אלפי מכוניות שעלו על החוף וסתמו את נתיבי התנועה. עתה החליטה העיריה להרוויח גם, והקמת החניונים היא יוזמה משותפת לה, לחברה הכלכלית ולנמל אילת - בו שטחים פנויים עצומים.
עריית אילת היא אחת החרוצות במדינה, ופקחיה עובדים גם בשבתות וחגים. הקואליציה המיוחדת שהוקמה בה אינה מחוייבת בשמירת חגי ישראל, וכך היא פנוייה למלא את הקופה בימים הנדירים בהם התנועה מכביש הערבה מדרימה עד לגבול עם מצריים.
בעיות התחבורה לא תפתרה עם הרכבת העתידית, שכן היא מיועדת למטענים בלבד.