X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בבתי הספר ובאוניברסיטאות ברחבי הגדה והרצועה עמדו היום דקת-דומיה לזכר נרצחי "מבצע רכבות המוות" במדריד; בכיר במשרד רה"מ: זה בבחינת רוצח המניח זר על קבר קורבנו; קצין בכיר (במיל'): הפקה נוספת של התיאטרון הפלשתיני הנודד
▪  ▪  ▪
ביקור הקונסול הספרדי ברמאללה

דומיית דמה: הפלשתינים עמדו היום (ה', 18.3.04) דקת- דומיה לזכר נרצחי פיגוע הרכבות בספרד. מיליון ו-200 אלף סטודנטים ותלמידים פלשתינים בבתי הספר ובאוניברסיטאות ברחבי הגדה והרצועה, יישרו קו עם ההנחיות מלמעלה והזדקפו במחאה על פיגוע הטרור הקטלני.
הפיגוע במדריד - "מבצע רכבות המוות" - אשר בוצע בסוף השבוע שעבר, ככל הנראה על-ידי פלג של ארגון הטרור אל-קאעידה, גבה את חייהם של קרוב ל-200 בני אדם. "מרס השחור" כפי שכונה האירוע בפי רבים, הפך לכלי שרת בידי מערך ההסברה המשומן של הרשות הפלשתינית.
הקונסול הספרדי נופל בפח
הקונסול הספרדי, חוסה מריה פירי, בלווית שר החינוך הפלשתיני, נעים אבו אל-חמס, פקד את המסדר בבית הספר המקצועי ברמאללה והשתתף באירועי ההזדהות עם נפגעי הפיגוע.
שר החינוך הפלשתיני אמר, בנוכחות הקונסול הספרדי, כי העם הפלשתיני מזדהה עם העם בספרד ומביע תנחומים לממשלת ספרד ולמשפחות הקורבנות, על-רקע "אירועי הדמים שחוו". "אנו מתייצבים לצד כל הסוגיות ההומניטריות בעולם, שכן אנו חלק בלתי נפרד ממנו", אמר השר הפלשתיני והוסיף: "בל נשכח, שתלמידי פלשתין הניפו דגל שחור מעל פעולות רצח הילדים הפלשתינים - יותר מ-700 ילדים ויותר מ-176 סטודנטים... אנו קוראים לכל ארגוני זכויות האדם בעולם לעצור את שטף הדם בכל קצוות העולם".
משרד החינוך הפלשתיני - מסרים
נציגי התלמידים בבית הספר ברמאללה אף הקריאו הודעה שהוכנה מבעוד מועד על-ידי משרד החינוך הפלשתיני: "ילדי פלשתין ניצבים לצד אחינו בספרד ומביעים בפניהם תנחומים". הקונסול הספרדי הודה להם ואמר, כי העם בספרד הוא ידידו של העם הפלשתיני.
בבתי הספר ברצועת עזה יוחדו הלימודים לזכרם של הנרצחים בספרד והובעה הזדהות עם קורבנות פיגוע הטרור הקטלני.
ירושלים זועמת: ציניות שלא יודעת גבולות
בירושלים התקבלה היוזמה הפלשתינית בזעם. גדעון מאיר, סמנכ"ל משרד החוץ לענייני תקשורת והסברה, אמר בתגובה ל-Nfc כי הציניות והתעמולה הפלשתינית אינן יודעות גבולות. "אחרי שהם רוצחים בדם קר קרוב לאלף ישראלים, הם עומדים דומייה לזכר הקורבנות בספרד?!", תהה מאיר.
"הפלשתינים משמשים כבית ספר לטרור של כל הטרוריסטים בעולם. מחבלים-מתאבדים, חטיפות מטוסים - כולם בוגרי בית הספר הפלשתיני לטרור. הם המורים. הם מפיצי הארס והשנאה. זהו אקט תעמולתי ותו-לא", אמר מאיר.
משרד רה"מ: זה בבחינת רוצח המניח זר על קבר הקורבן
גורם בכיר ביותר במשרד ראש הממשלה אמר ל-Nfc, כי 1.2 מיליון הפלשתינים שעמדו היום בדקת הדומיה, הם אותם 1.2 מיליון המוסתים וחיים בתרבות של רצח, שנאה ואלימות.
"ערפאת הוא אשף מספר 1 בהצגות", ציין הגורם הבכיר. "מצד אחד, הם מגנים טרור ומהעבר השני הם מחוללים אותו. וכל המחאה הזו, באה דווקא מבית הספר, אותו מקום שבמקום לחנך בו לאהבה ושלום, הם מחנכים בו לרצח. זוהי מראית-עין בלבד. זה בדיוק כמו שהרוצח יניח זר על קברו של הקורבן".
קצין בכיר: התיאטרון הפלשתיני הנודד
קצין בכיר (במיל') בקהילת המודיעין אמר הערב, כי זהו סממן מובהק ל"הפקת יחסי הציבור במסגרת התיאטרון הפלשתיני הנודד. הדבר מלמד על מערך ההסברה והתעמולה של הפלשתינים", הדגיש.
מומחים לתעמולה
אין מדובר בפעם הראשונה בה מביעים הפלשתינים הזדהות עם קורבנות טרור. לאחר פיגועי ה-11 בספטמבר יזמה הרשות הפלשתינית כמעט באופן אוטומטי כמה אירועים בכיוון זה: גם אז הוכרזה דקת דומייה בבתי הספר וברשויות, גם אז הניפו ילדים את דגלי ארה"ב והדליקו נרות. בשעתו יצאו הפלשתינים במסע התרמת דם, בו השתתף אפילו יאסר ערפאת עצמו.
"מה שקלקל את האווירה הסולידרית בזמנו היו החגיגות במחנות הפליטים בלבנון, שכללו קריאות אנטי-אמריקניות ויריות שמחה באוויר. כמו כן, במזרח ירושלים חילקו ילדים סוכריות ופצחו בשירי הלל לכבוד האירוע", נזכר הקצין הבכיר. כצפוי, לא עבר הרבה זמן וגם הרחוב הפלשתיני שב לסורו והחל בהפצה מחדש של מסרים אנטי-אמריקנים, שהתגברו בעיקר לקראת המלחמה בעירק.
תוכניות ביטחוניות שהוכרז עליהן ומעולם לא מומשו, מבצע פיקטיבי למחיקת גרפיטי מהקירות בשטחים הפלשתיניים בתקופת אבו מאזן, טקסים לזכרה של רייצ'ל קורי - כל אלה הם רק חלק מהמערכה האסטרטגית שמנהלים הפלשתינים לעיצוב התודעה תוך השקעת משאבים רבים.

תאריך:  18/03/2004   |   עודכן:  19/03/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
הכביש נפתח בין מחלף שורק במזרח לבין צומת גדרה במערב; בשבוע הבא ייפתח גם הכיוון ההפוך: ממערב למזרח
יפעת גדות
ההכרזה על ההסכם צפויה בתערוכת ה-CTIA
אלונה קורן
דירקטוריון בזק הקדיש יום דיונים נוסף לטיפול בטיוטת התשקיף
יפעת גדות
לדבריו, היבואנים אינם בוחלים באף דרך להשגת אישורי התאמה לתקן, והופכים את ישראל לפח זבל של מוצרים מיובאים נחותים
גלית יצחק
לשכת הפרסום הממשלתית יוצאת בקמפיין בשיתוף משרד החינוך וערוץ הילדים; במסגרת הקמפיין תוביל לפ"מ שיתופי פעולה עם ערוץ הילדים לרבות קליפ, פרומואים ופעילות שטח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il