X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מדובר במוסד האקדמי היחיד בעיר אילת; ראש עירית אילת תובע מהממשלה להעביר לערי השדה את הפקולטות המבוקשות של האוניברסיטאות
▪  ▪  ▪

עיריית אילת, בשיתוף אוניברסיטת בן-גוריון - קמפוס אילת, תעניק ל-400 סטודנטים בקמפוס אילת מלגה למימון שנת לימודים אוניברסיטאית לתואר ראשון, בגובה שכר לימוד מלא.
מדובר בסטודנטים שיתקבלו ללימודים באילת ויילמדו בשנה"ל הקרובה (תשס"ה) בקמפוס אילת. בשנה השנייה והשלישית ללימודיהם, יוכלו הסטודנטים ליהנות ממלגת לימודים מופחתת.
במימון המלגות משתתפים 3 גורמים: פרויקטים חברתיים-קהילתיים המקנים מלגה תמורת פעילות התנדבותית בעיר אילת (פר"ח, ידידים או פעילות אחרת); ועדת המלגות העירונית של אילת; ומלגה מטעם אוניברסיטת בן-גוריון בנגב - קמפוס אילת. המלגות מיועדות לסטודנטים מן המניין לתואר ראשון, הלומדים תוכנית מלאה.
להעביר חוגים מבוקשים לערי השדה
במסיבת עיתונאים משותפת שקיים ראש עירית אילת מאיר יצחק הלוי עם חברי ועדת החינוך של הכנסת, בראשותו של ח"כ אילן שלגי, בעת סיורם בעיר, יצא הלוי בדרישה לממשלה להעביר לערי השדה את הפקולטות המבוקשות של האוניברסיטאות.
"מודל זה מיושם בכל מדינות המערב ומביא לפריחתן של ערי שדה, המקבלות תגבורת משמעותית לחיי העיר", הוסיף מאיר יצחק הלוי. "העברת פקולטה מבוקשת לעיר שדה, תביא לעיר מאות סטודנטים, שישכרו מאות דירות ויניעו גלגל חיים שלם של מסחר, תרבות, חיי קהילה, תעסוקה וסיוע חברתי וקהילתי חיוני. המצב הנוכחי בו מרוכזות האוניברסיטאות הישראליות, בערי השמנת הוא בלתי סביר".
הלוי הוסיף כי "מאות סטודנטים הנהנים ממלגות פר"ח תמורת פעילות חברתית בעיר, יכולים תוך מספר שנים לבצע מהפכה אדירה באיכות החיים, בתדמית, וברמת ההשכלה בעיר".
לדבריו, "כשמשקללים את העלויות מול התועלות, הכרוכות בתפיסה זו, מגלים שכל התהליך לא יעלה למדינה יותר משעולה לה המצב הנוכחי. מעבר לעובדה שעבור רבים מהסטודנטים, תהא זו התערות אזרחית חשובה עם ישראל שאינם מכירים, ייהנו הסטודנטים מעלויות מחיה זולות יותר מאשר בערי המרכז". ראש עירית אילת הודיע כי הוא מתכוון לפעול לקידום המהלך מול משרד החינוך, המועצה להשכלה גבוהה ועמיתיו ראשי הערים.
על פרויקט המלגות אמר הלוי כי "לאחר שכבשה את התואר "בירת החופש של ישראל", אומר הלוי, "מתכוונת כעת העיר אילת לכבוש יעד נוסף והוא להפוך גם לעיר סטודנטים דעתנית ותוססת - כמו ערי אוניברסיטה בעולם. יש לאילת את כל הפוטנציאל להפוך ללהיט לימודים בקרב הצעירים".
מירה גולומב, מהנהלת אוניברסיטת בן-גוריון באילת, ציינה במסיבת העיתונאים כי כבר כיום ניתן ללמוד באילת לתואר אוניברסיטאי ראשון או שני ב-10 מסלולים שונים, זהים למסלולי האוניברסיטה בבאר שבע.
האילתים טוענים כי הקמפוס החדש מציע חווית לימודים מיוחדת, כאשר לצד לימודים לתואר נחשב והמלגה המלאה, ייהנה הסטודנט שיגיע השנה ללמוד באילת מ"חבילת הטבות" יוצאת דופן: עבודה המזכה משוחררי צה"ל במענקי "עבודה מועדפת" (בעיקר בבתי המלון); הסדרים נוחים למעונות - בקרוב צפוי המכרז לבניית מעונות ייעודיים בסמוך לקמפוס; מגוון הצעות עבודה ב"בירת העבודות הזמניות לצעירים"; עלויות מחיה זולות יותר מאשר בערים בצפון; הטבות מס כתושבי העיר; ו"פס טיסות" מסובסד".
עיריית אילת ואוניברסיטת בן-גוריון פועלות למשוך לעיר סטודנטים מהעולם. כבר השנה צפויים ללמוד בעיר כ-25 סטודנטים וסטודנטיות מצרפת. כמו כן מתנהלים מגעים לשילובם של סטודנטים מירדן בתוכניות חילופים הדדיות.
שמונה מסלולי לימוד
אוניברסיטת בן-גוריון - קמפוס אילת, הפועלת מזה כשנתיים באילת, היא המוסד היחידי המאפשר נגישות להשכלה גבוהה באילת. היא כוללת 8 מסלולי לימוד לתואר ראשון: תוכנית לימודים לתואר "בוגר בניהול" - מנהל עסקים לתואר ראשון; תוכנית לימודים לתואר "בוגר בניהול ומדעי ההתנהגות"; תוכנית לימודים לתואר "בוגר מדעי ההתנהגות"; תוכנית לימודים לתואר "בוגר ניהול מלונאות ותיירות"; תוכנית לימודים לתואר "בוגר במדעי ההתנהגות ולימודים כלליים - בחטיבות משאבי אנוש ומנהל עסקים"; תוכנית לימודים לתואר "בוגר במדעי ההתנהגות ולימודים כלליים - בחטיבות משאבי אנוש ותקשורת"; תוכנית לימודים לתואר "בוגר במדעי ההתנהגות ולימודים כלליים - בחטיבות כלכלה ומנהל עסקים"; תוכנית לימודים לתואר "בוגר בלימודים כלליים - במדעי הרוח והחברה"; ותוכנית חדשה - "הנדסה שנה א'".

תאריך:  18/03/2004   |   עודכן:  19/03/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
סה"כ הרווח הנקי ב-2003 הסתכם בכ-68.3 מיליון ש"ח - לעומת 65 מיליון ש"ח בשנה שעברה
נועם שרביט
ועדת השופטים של פרס ישראל שקלה שנית החלטתה והחליטה שלא לחזור בה; אזרחים רבים וחברי כנסת פנו לשרה לבנת, בבקשה להשפיע על הוועדה; תומרקין ידוע בהתבטאויותיו הגסות והפרובוקטיביות; לאחרונה אמר: "אני מחרבן על פרס ישראל"
מירב לוי
יחליף בתפקידו את האלוף גבי אשכנזי המכהן בתפקיד מזה שנתיים; חלוץ יהיה סגן הרמטכ"ל המבוגר ביותר בתולדות צה"ל
גל ברגר
בבתי הספר ובאוניברסיטאות ברחבי הגדה והרצועה עמדו היום דקת-דומיה לזכר נרצחי "מבצע רכבות המוות" במדריד; בכיר במשרד רה"מ: זה בבחינת רוצח המניח זר על קבר קורבנו; קצין בכיר (במיל'): הפקה נוספת של התיאטרון הפלשתיני הנודד
אלונה קורן
הכביש נפתח בין מחלף שורק במזרח לבין צומת גדרה במערב; בשבוע הבא ייפתח גם הכיוון ההפוך: ממערב למזרח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il