X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שר המשפטים הציע כי הלשכה תקפיא את קידום משוב השופטים שהחל ב-3 חודשים, ואילו נציגות השופטים תקפיא את החלטתה להחרים את הלשכה ואירועיה ב-3 חודשים; לפיד נועד עם השופט לינדנשטראוס ויו"ר הלשכה כהן בביתו, והם הבטיחו תשובה בקרוב
▪  ▪  ▪
מייתרת הצורך במשוב? הנציבה שטרסברג-כהן [צילום: בוצ'צ'ו]

מתעקש לקיים המשוב, יו"ר הלשכה כהן

   רועי כוכבי
נציגות השופטים: נציבות תלונות הציבור מייתרת את הצורך במשוב

   רועי כוכבי
משוב השופטים השני של לשכת עוה"ד יוצא לדרך

   נועם שרביט
נציגות השופטים: נחרים את אירועי לשכת עורכי הדין החל מה-1 במרס

   נועם שרביט
לשכת עוה"ד: נקיים את משוב השופטים - הוא משלים את נציב הקבילות

שר המשפטים, יוסף (טומי) לפיד, נועד הבוקר (יום ו', 19.3.04) בביתו עם נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה ויו"ר נציגות השופטים, השופט מיכה לינדנשטראוס, ועם יו"ר לשכת עורכי הדין, ד"ר שלמה כהן, בניסיון למצוא פתרון למשבר שנוצר סביב משוב השופטים שעורכת הלשכה.
לפיד הציע לשני הצדדים, כי יקפיאו את החלטותיהם למשך שלושה חודשים, כאשר הלשכה מצידה תקפיא את ההליכים הקשורים למשוב שהחלה לערוך בחודש ינואר השנה, ואילו נציגות השופטים תקפיא את החלטתה להחרים את מוסדות ואירועי לשכת עורכי הדין.
לינדנשטראוס וכהן הבטיחו כי ישיבו בקרוב על הצעתו של שר המשפטים.
תזכורת: משוב השופטים הארצי השני של לשכת עורכי הדין נערך בימים אלה, ובמסגרתו מתבקש ציבור עורכי הדין לתת הערכות לשופטים בפניהם הופיע במהלך עבודתו, לפי 8 פרמטרים, כגון הכרת העובדות בתיק, בקיאות השופט בדין הרלוונטי, יעילותו בניהול ההליך ועוד.
נציגות השופטים מתנגדת בחריפות לעריכת המשוב, בטענה כי המשוב מלבין את פניהם של השופטים ומשמש לעיתים קרובות לחיסול חשבונות עימם. נציגות השופטים אף מחרימה, החל מתחילת החודש, את מוסדות ואירועי לשכת עורכי הדין. משמעות ההחלטה: החרמת הכנס השנתי היוקרתי של הלשכה הנערך מידי שנה באילת, בחודש מאי.
את הטיעון החדש של נציגות השופטים, שהתנגדה גם בעבר למשוב, אמר לאחרונה נשיא בית המשפט העליון, השופט אהרן ברק: מוסד נציבות קבילות הציבור על שופטים, שהחל לפעול באחרונה עם מינויה של השופטת (בדימ.) טובה שטרסברג-כהן, אמור לתת מענה לטענות עורכי דין על התנהגות בלתי נאותה ומקצועית של שופטים, ולפיכך המשוב מיותר.
ואולם, יו"ר הלשכה, עו"ד ד"ר שלמה כהן, נחוש בדעתו שלא לוותר על המשוב. לטענתו, נציבת תלונות הציבור על שופטים עוסקת במאטריה שונה לגמרי מהמשוב. בעוד הנציבה עוסקת בתלונות פרטניות נגד השופטים, המשוב הוא כלי בקרה על רמתם הכללית של השופטים - כשם שראוי לעשות במשטר דמוקרטי, החורת על דגלו את שקיפות המערכות השלטוניות [עוד על המשוב ועל המאבק סביבו - ראו קישורים].

תאריך:  19/03/2004   |   עודכן:  19/03/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
הנשיא צ'ן שוי-ביאן נורה בבטנו ומצבו מוגדר יציב, וסגניתו נפצע באורח קל בברך; אירוע הירי התרחש יום לפני הבחירות לנשיאות טיוואן; לא ידוע מי הם היורים
גלית יצחק, ענבל אביב
התלמיד, דוד עקרבי, אושפז שלשום במצב קשה בבית החולים יוספטל באילת לאחר שטיפס על עמוד חשמל הסמוך לבסיס חיל הים, התחשמל והועף ממנו מגובה רב
גל ברגר
כך אמר השבוע ליו"ר הרשות הפלשתינית, יועצו של מובארק, אוסאמה אלבז, ששוגר לרמאללה; הפגישה נמשכה יותר משעתיים ותוארה כ"קשה"; בימים הקרובים תגיע לרצועת עזה משלחת מצרית רמת דרג לבדיקת כשירות מנגנוני הביטחון הפלשתיניים לקראת "היום שאחרי"
עמוס באר
מכריזה במסיבת עתונאים כי השנה הקרובה תציג מגוון חסר קדים של דגמים חדשים
יואב יצחק
שר המשפטים העביר את ההנחיות החדשות לגורמי הביטחון; שר הפנים יערוך למרגל האטום שימוע בו יבהיר לו, כי אם יתברר שהוא מסכן שוב את האינטרסים הביטחוניים והמדיניים של ישראל - יוטלו עליו מגבלות נוספות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il