X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שיא החוצפה: משרד התחבורה "אם לא יועיל, גם לא יזיק"
▪  ▪  ▪

"אם לא יועיל, גם לא יזיק" - כך אמר לנו בכיר במשרד התחבורה, בתגובה לשאלה אודות גלויי גל"צ, לפיהם מאות נהגים זומנו בטעות לקורס נהיגה מונעת של משרד התחבורה, למרות שלא היו אמורים לעבור קורס כזה.
בעקבות הפרסום התקבל במשרד התחבורה גל של פניות ממאות נהגים הטוענים כי זומנו, ללא הצדקה, נאותה לקורס נהיגה מונעת, ועתה שוקדים במשרד התחבורה על בדיקת התלונות. מהמשרד הבטיחו להחזיר לנהגים שזומנו בטעות, את הכספים שילמו בעד הקורס, אך זרם הפניות מעמיד בספק את עתידם של ההחזרים הכספיים.
עם ההכרזה על שיטת הניקוד החדשה, התלוננו נהגים רבים על הקושי בהבנת נוסחת החישוב העומדת במרכז שיטת הניקוד החדשה, ועם הפירסום הראשון בגלי צה"ל התברר שמוקד הקושי נתון דווקא במשרד התחבורה ובעיקר באגף הרישוי. הנהלת המשרד מטילה את האחריות על האגף שבראשות שוקי שדה, והוא מצידו מקבל דיווחים מהמשטרה ומעביר אותם למכון להכשרת נהגים, שבראשו עמד בשנים האחרונות חנוך כרמון. השינויים התכופים בפיקוח המיניסטריאלי על משרד התחבורה, ופיקוח הצמוד לפתע של השר החדש, אביגדור ליברמן, מגדילים את המבוכה.
משרד התחבורה הוציא הודעות ביטול רטרואקטיביות לנהגים שהשתתפו בטעות בקורס, וצירף מכתב התנצלות אשר עורר תמיהה בקרב הנהגים. ההתנצלות רק גרמה לזעם נוסף כנגד משרד הרישוי, אשר מדבריו עולה כי הטיפול בתלונות החל רק לאחר שכ-130 נהגים כבר סיימו את הקורס בו לא היו חיייבים מראש. הפיצוי מתייחס רק לכספים שניגבו שלא כדין, אך אין בו כל פיצוי בגין הזמן שבוזבז.
משרד התחבורה מסביר, כי הבעייה נגרמה בעקבות המעבר לשיטת הניקוד החדשה, ונהגים שהושעו בטעות בניקוד, יצאו זכאים אף ויהיו פטורים אף באם ידרשו שנית לעבור את הקורס. כך יתן מעין ביטוח עתידי, ופיצוי בגין הזמן שכבר הושקע לשינון החומר.
עו"ד איילון אורון, המתחה בדיני תעבורה, הסביר בשידור רדיו, כי קו פרשת המים עובר בתאריך בו החלה שיטת הניקוד החדשה, ונהגים שנפסלו בתפר, יכולים לבדוק את תאריך תכולת ביצוע העבירה: אין בחוק הרשאה לענישה רטרואקטיבית.

תאריך:  19/03/2004   |   עודכן:  19/03/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
הסימנים שעל גופה מעידים כי היא נרצחה באכזריות; זהותה עדיין לא ידועה
אלונה קורן
לדבריו, בניגוד לכל ההערכות הספקניות, יש להניח שהפרטת בזק תתקדם בחודשים הקרובים וייתכן שתתרחש עוד לפני סוף השנה
נועם שרביט
ועדת המשנה לבחירת שופטים ראיינה 7 מועמדים: אליקים רובינשטיין, עדנה ארבל, הפרופ' קורינאלדי, דויטש וגביזון, ועורכי הדין ילינק ומלצר; גורמים בוועדה: רק מקומו של רובינשטיין מובטח; סיכויים טובים גם לדויטש וקורינאלדי
נועם שרביט
שר המשפטים הציע כי הלשכה תקפיא את קידום משוב השופטים שהחל ב-3 חודשים, ואילו נציגות השופטים תקפיא את החלטתה להחרים את הלשכה ואירועיה ב-3 חודשים; לפיד נועד עם השופט לינדנשטראוס ויו"ר הלשכה כהן בביתו, והם הבטיחו תשובה בקרוב
גלית יצחק
הנשיא צ'ן שוי-ביאן נורה בבטנו ומצבו מוגדר יציב, וסגניתו נפצע באורח קל בברך; אירוע הירי התרחש יום לפני הבחירות לנשיאות טיוואן; לא ידוע מי הם היורים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il