X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שרון מבקש להוביל "החלטה צ'רצ'יליאנית" היסטורית; שרון נערך לשינויים בממשלה, שעיקרם: הוצאת האיחוד הלאומי והמפד"ל והליכה לקואליציה עם העבודה; השר ישראל כץ מבקש משרון שלא לסטות מתוכנית הממשלה
▪  ▪  ▪

החל הדיון של שרי הליכוד וראש הממשלה בנושא תוכנית ההינתקות. זוהי הישיבה הראשונה בנושא זה, בפורום שרי הליכוד. ישיבת הממשלה השבועית הוקדמה לשעה 08:00. הדיון מוגדר "פתוח", בו שרון ישתף את השרים במחשבותיו בנושא זה, ויזמינם להעלות רעיונות חדשים והצעות.
שרון מבקש לגלגל את תוכניתו, כדי להוביל לקבלת החלטות, בזמן הקרוב ביותר - בטרם ייצא לארה"ב. אחד מאנשיו של שרון אמר ל-Nfc, כי דווקא בגלל הלחצים המדיניים והביטחוניים בהם הוא נתון, הוא מבקש לקבל "החלטה צ'רצ'יליאנית" היסטורית.
החשש הוא במיוחד משרי הליכוד הדומיננטיים, המכונית בפי כמה ממקורבי שרון - "חזית הסירוב". לעומתם, קבוצה של ארבעה שרים תומכת בשרון:
- השרים המתנגדים - שר האוצר בנימין נתניהו, שר החוץ סילבן שלום (שייעדר מהדיון, בשל ביקורו בארה"ב), השר לביטחון פנים צחי הנגבי, שר החקלאות ישראל כץ, השר נתן שרנסקי, השר בלי תיק עוזי לנדאו, שרת החינוך לימור לבנת ושר הבריאות דני נוה;
- השרים התומכים - שר התמ"ת אהוד אולמרט, שר הביטחון שאול מופז, השר בלי תיק גדעון עזרא והשרה ציפי לבני.
שר החקלאות ישראל כץ אמר הבוקר בראיון לרשת ב', כי הוא מתנגד באופן נמרץ לתוכנית ההינתקות. הוא הבהיר, כי הוא יבקש משרון לשוב לעצמו ולהמשיך בתוכנית שאישרה הממשלה, שעיקרה: אי קיום מו"מ עם הרשות הפלשתינית, עד להפסקת הטרור; מלחמה רצופה בטרור; ואי פינוי ישובים אלא במו"מ. השר כץ אף הבהיר, כי הוא יעמוד על כך שתוכנית שרון תובא לדיון ואישור מתפקדי הליכוד. הנימוק לדרישה זו: מתפקדי הליכוד הצביעו בעד הליכוד והעלו אותו לשלטון, בזכות עמדותיו המקוריות של שרון, שאושרו בממשלה. זו גם עמדתם של יתר השרים הנחשבים בפי אנשי שרון: "חזית הסירוב".
שרון מקיים בימים האחרונים סבב של שיחות עם חלק משרי הממשלה, במטרה לגייס את תמיכתם. בשיחות הללו חושף שרון חלק מתוכניתו הגדולה, בקווים כלליים, אך הוא נמנע ממתן פירוט לגבי התוכנית הפרטנית.
נודע, כי שרון עומד לסקור בפני שרי הליכוד את המצב המדיני והביטחוני, שהובילו לגיבוש תוכנית ההינתקות. עיקרי הדברים:
הקיפאון המדיני שנוצר, לאחר שהסתבר באופן ודאי שהרשות הפלשתינית איננה מתכוונת, איננה יכולה ואינה רוצה להילחם בטרור; הסכנות שנוצרו, עקב כך; הצורך, מכל בחינה, פנימית וחיצונית, ליטול יוזמה ולשנות את המצב הקיים.
במשרד ראש הממשלה קיימת כבר הבנה עם הנשיא האמריקני, ג'ורג' בוש, לפיו הממשל האמריקני ייתן גיבוי מדיני מוחלט: שכל עוד אין ברשות הפלשתינית פעולה ממשית נגד הטרור, אין מו"מ איתם ואין תוכניות אחרות - יסכים הממשל לניטרולם לגמרי, "עד שיואילו להתנהג כמדינה מסודרת".
במקביל נערך שרון לשינויים אפשריים בממשלתו. השינויים העומדים על הפרק, אם תיתקל תוכניתו להתנגדות עזה בממשלה: פרישת האיחוד הלאומי והמפד"ל, וקליטת סיעת העבודה לקואליציה.

תאריך:  20/03/2004   |   עודכן:  21/03/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס באר
מתחרה רענן לב.מ.וו ופורשה
יואב יצחק
ההחלטות גובשו; עתה ממתינים לנשיא ג'ורג' בוש שיחתום על צו - שיחיל לאלתר סנקציות אלה
יפעת
בעלי הבניין הודיעו כי יש לסגור את המוזיאון באופן מיידי; פעילה למען הנצחת קורבנות השואה בברלין: המוזיאון ימשוך אליו נאו-נאצים
אלונה קורן
בכנס ישתתף שר החוץ סילבן שלום
עומר כרמון
העיתון הלבנוני, אד-דיאר: "התקבלה החלטה לתקוף בלבנון, כדי להוכיח כי הנסיגה הישראלית אינה סימן לחולשה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il