X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כמה עשרות מפגינים קראו לשחרור הסרבנים הכלואים; מסע לתמיכה בסרבנים מתנהל בארה"ב ובאירופה; אמו של אחד הסרבנים נאמה בהפגנה ברומא - והשוותה את מעשי ישראל למשטר האפרטהייד של דרום אפריקה
▪  ▪  ▪

עימות פרץ היום בצהרים מול חומות כלא מעשיהו בלוד בין עשרות מפגינים שקראו לשחרור חמשת סרבני הגיוס הכלואים במקום לבין שוטרים, שדרשו מן המפגינים לעזוב את המקום בטענה שמדובר ב"שטח פרטי" וניסו לעצור את זמרת המחאה הצעירה יסמין וגנר מירושלים ולהחרים את הגיטרה שלה. המפגינים אחזו בזמרת ומנעו מן השוטרים לגרור אותה לניידת. בסופו של דבר ויתרו השוטרים על המעצר.
בזמן שהשוטרים ניסו לעצרה, שרה יסמין וגנר משירי "להקת פרופיל 21" ובהם המלים: "חייל תתגייס אלינו לצבא/ תן לאמא סיבה לגאווה/ תירה בילדים, זקנים וחלשים/ שמור על אחינו הנאמנים/ / חיילת תתגייסי אלינו לצבא/ תלכי לטייס תעשי טובה/ תפציצי בתי ספר עם כל הגברים/ תראי שגם בנות יודעות איך יורים".
"המשטרה פעלה בצורה פרובוקטיבית וגסה, כאשר ניסתה למנוע הפגנה שקטה ומסודרת ולעצור בחורה שכל חטאה היה לשבת על האדמה, לנגן בגיטרה ולהביע את דעותיה בשירה. בכל העולם מקובל שכאשר אנשים נאסרים ונעצרים בנסיבות שנויות במחלוקת, מותר לאלה המאמינים בחפותם להפגין מול הכלא. כדאי שגם משטרת לוד תבין זאת", אמרו מארגני ההפגנה, אנשי תנועת יש גבול ותנועות הסרבנות האחרות. לדבריהם, "אנחנו מתכוונים לחזור ולהפגין כאן שוב ושוב, כל עוד נמצאים כאן מאחורי סורג ובריח צעירים אנשי מצפון, המסרבים להיות שותפים לכיבוש ולדיכוי". הם טענו כי "עד להגעת המשטרה התנהלה ההפגנה בצורה מסודרת ושקטה".
כשבעים מפגינים הגיעו בצהריים לכלא מעשיהו מתל אביב וירושלים, התפרסו אל מול חומות הכלא והניפו שלטים עליהם נכתב "מסרבים להיות אסירים של הכיבוש", "אל תגידו שלא ידעתם" ו"יש גבול". בפני הנאספים במקום דיברו הוריהם של שלשוה מחמשת הסרבנים הכלואים במעשיהו - מתן קמינר, נועם בהט וחגי מטר, אשר נשפטו לשנת מאסר בשל סירובם להתגייס ל"צבא כיבוש ודיכוי". הסרבנים התקשרו אל המפגינים בטלפון מתוך הכלא, ודברי הברכה שלהם הועברו אל הנאספים ברמקול.
הסרבנים הועברו לפני כחודש מכלא 6 הצבאי לבית כלא אזרחי לאחר שהמשטרה הצבאית טענה כי נוכחותם בכלא הצבאי מערערת בו את הסדר והמשמעת. שני סרבנים נוספים, אדם מאור ושימרי צמרת, הועברו מכלא 6 לכלא "חרמון" שליד כרמיאל.
"בנינו הכלואים מלמדים, על-פי בקשתם, אסירים חסרי השכלה ונותנים להם שיעורי עזר בעברית, אנגלית, ומתימטיקה. זה מה שהם ביקשו מלכתחילה לעשות. שירות אזרחי מועיל לחברה במקום שירות צבאי, ורק קשה לי להבין למה היה צריך לשם כך לשלוח אותם לכלא מעשיהו" אמר נועם קמינר, אביו של הסרבן הכלוא מתן קמינר.
דניאל מילוא, אביה של הסרבנית לאורה מילוא, אמר כי ב-13 באפריל ידון בג"צ בעתירה נגד החלטת "ועדת המצפון" שלא להכיר בבתו כסרבנית מצפון, ונגד כוונת שלטונות הצבא להכניס אותה לתקופות מאסר חוזרות ונשנות על-מנת להכריח אותה להתגייס. "אנו פשוט נציג בפני שופטי בג"צ את נוסח החוק, הקובע במפורש כי בת אשר הוכיחה שטעמי מצפון - ולא משנה איזה מצפון - מונעים ממנה לשרת שירות ביטחון, פטורה מאותו שירות, ואת ההחלטות הקודמות של בית המשפט העליון אשר מכיר בסרבנות סלקטיבית, כולל סרבנות למעשיו של צה"ל בשטחים, כסרבנות מצפון לכל דבר וענין" אמר.
ביום ד' הקרוב יתן בית הדין הצבאי ביפו את גזר הדין הסופי במשפטו של הסרבן יוני בן ארצי. "זהו אבסורד משווע שאדם אשר כבר שוחרר מהצבא והוא כבר אזרח לכל דבר צריך עדיין להתייצב בבית דין צבאי בשל העבירה של 'סירוב פקודה'. אנו מקווים שבית
הדין לא ירחיק לכת במהתלה הזאת", אמר דובר "יש גבול", ישי מנוחין.
סרבנים בחו"ל
בינתיים נמשך המסע העולמי למען הסרבנים. בשבוע שעבר השתתפו שבעה ישראלים, סרבנים ותומכיהם, בכנס שנערך בשיקגו שבארה"ב בו תוכנן מסע מחאה גדול ברחבי ארה"ב נגד מאסר הסרבנים הישראלים, כולל הופעות בבתי כנסת ובפני קהילות יהודיות.
באיטליה, דיברה הערב ד"ר ענת מטר, אמו של הסרבן הכלוא חגי מטר, בהפגנת המונים ברומא, נגד המלחמה בעירק וקראה לשחרור הסרבנים. המארגנים האיטלקים הציגו את ד"ר מטר, מהחוג לפילוסופיה באוניברסיטת תל אביב, בפני הקהל וקראו לשחרורם של חמשת הצעירים הישראלים שנאסרו בגלל סירובם להשתתף ב"כיבוש ודיכוי". הקהל הגיב בתשואות. מטר גינתה את הנוכחות האמריקנית בעירק, שלדבריה היא מעשה רמיה. היא בירכה את העם הספרדי על החלפת הממשלה התומכת במדיניות בוש בממשלה המצדדת בהוצאת הכוחות הספרדיים מעירק, ואמרה כי בשם המלחמה בטרור, מוחזקים הפלשתינים בתנאים של השפלה, פחד, רעב ואלימות, המחזקים את השנאה. מטר השוותה בדבריה את מעשי ישראל למשטר האפרטהייד של דרום אפריקה וקראה ל"סולידריות" בינלאומית עם שני העמים "המבקשים לחיות בשלום", תוך שהיא רומזת כי לחץ בינלאומי על ממשלת ישראל - בדומה לזה שהופעל על ממשלת דרום אפריקה - נדרשת גם במקרה זה.

תאריך:  20/03/2004   |   עודכן:  20/03/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
סוכנות הדירוג הבינלאומית S&P הכניסה את פרטנר ל"רשימת מעקב שלילית"; חברת מעלות בודקת מחדש את דירוג החברה
יפעת גדות
הניתוח בוצע בארה"ב וארך 12 שעות; נמצאת כרגע תחת השגחה אך תוכל לחזור לאיטליה בעוד 3 חודשים
אלונה קורן
הכימיקל, סוג של חומצה ברומית, נוצר במהלך הטיהור של המים
יפעת גדות
בלונדון צופים מארגני המחאה כי עשרות אלפי אנשים מכל המדינה יצטרפו לאירוע; הפגנות צפויות גם בניו-יורק ומדריד
גל ברגר
ביום ה' סגרה חברת תקשורת שבדית את אתר האינטרנט הרשמי של תנועת החמאס שהתארח על שרתיה; לא חלפו כמה שעות ואתר חדש כבר היה באוויר - על שרת אחר; המלחמה נגד הטרור באינטרנט - כמלחמה חסרת תקווה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il