X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
היועץ המשפטי של משרד התמ"ת: "טוב שבתי הדין לעבודה מכירים בנזק החברתי והכלכלי הרב שגורמת העסקת עובדים זרים שלא כדין ומביאים לידי ביטוי בגזרי הדין שלהם את הגישה המחמירה של המחוקק לעבירות אלה"
▪  ▪  ▪

שופטת בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב-יפו, שרה מאירי, גזרה בשבוע האחרון על חברת כוח אדם משאבים ופרוייקטים קנס בסך של 1,534,680 ש"ח, ועל מנהל החברה קנס בסך של 40,000 ש"ח, בגין עבירות על חוק עובדים זרים.
מדובר בחברת כח אדם העוסקת בגיוס עובדים ובאספקת שירותי כוח אדם למעסיקים שונים כגון מכבסות, אולמי אירועים, אתרי בנייה ועוד.
במספר ביקורות שערכו מפקחי משרד התמ"ת, באתרים בהם מועסקים עובדים של החברה, נתגלו עבירות רבות על חוק עובדים זרים:
בביקורות שערכו מפקחי משרד התמ"ת באתר בנייה בחולון, בחודש נובמבר 2000, נמצאו שני עובדים זרים אשר עסקו בעבודות בנייה; בביקורת שהתקיימה באוגוסט 2001 באתר בנייה נוסף בחולון, נמצאו 4 עובדים זרים אשר עסקו בעבודות עפר; בנובמבר 2001 מצאו מפקחי משרד התמ"ת באולם אירועים בעפולה 3 עובדים זרים, אשר עסקו בעבודות נקיון; בביקורת שנערכה בפברואר 2002 באתר בנייה בנשר, נמצאו 2 עובדים זרים אשר עסקו בעבודות בנייה; ובביקורת שערכו מפקחי התמ"ת בדצמבר 2002, בשיתוף עם משטרת ההגירה במכבסה באיזור התעשיה ביבנה, נמצאו 15 עובדים זרים, אשר עסקו בעבודות ניקוי, כיבוס, שטיפה, גיהוץ וקיפול של בגדים וכן בעבודות כלליות אחרות.
משרד התמ"ת הגיש נגד החברה ומנהלה חמישה כתבי אישום בגין עבירות על חוק עובדים זרים, ובהן העסקת עובדים ללא התקשרות בחוזה עבודה בכתב וללא ביטוח רפואי והעסקה שלא כדין.
במסגרת הסדר טיעון בין הצדדים, גזרה השופטת על החברה קנס בסך 1,534,680 ש"ח, שהינו 30% מהקנס המירבי שניתן להטיל בגין עבירות אלו, ועל מנהל החברה קנס בסך של 40,000 ש"ח. כמו כן, התחייבו הנאשמים שאם יעברו על חוק עובדים זרים בשלוש השנים הבאות - יוטל עליהם הקנס המירבי הקבוע בחוק על עבירות אלו, ואם לא ישולם הקנס יוטל מאסר נגד מנהל החברה.
היועץ המשפטי של משרד התמ"ת, תומר מוסקוביץ, בירך על גזר הדין, המציב לדבריו את רף הענישה על העסקת עובדים זרים בניגוד לחוק במקום גבוה מאוד יחסית לכל עבירה כלכלית אחרת.
מוסקוביץ הוסיף, כי ניתן לטפל ביעילות בעבירות של העסקת עובדים זרים ללא היתר, באמצעות קנסות ובלבד שהקנסות יהפכו את העבירה לבלתי משתלמת.
"טוב שבתי הדין לעבודה מכירים בנזק החברתי והכלכלי הרב שגורמת העסקת עובדים זרים שלא כדין ומביאים לידי ביטוי בגזרי הדין שלהם את הגישה המחמירה של המחוקק לעבירות אלה", אמר מוסקוביץ.

תאריך:  21/03/2004   |   עודכן:  21/03/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
יזכה לקחת חלק גם במספר הקפות בתחילת המירוץ
יפעת גדות
עד כה נרשמו לתחרות 180 בתי ספר מכל רחבי הארץ; ביוני יערך טקס חלוקת הפרסים לבתי הספר הזוכים
רועי כוכבי
במהלך ביקורות שערכו מפקחי משרד התמ"ת בשנת 2001 בחנות הכלבו בחולון, נמצאו במקום שני עובדים זרים שעסקו בעבודות ניקיון; לאחרונה נמצאו במקום 18 עובדים זרים, שנעצרו בחשד לשהייה בלתי חוקית בישראל
הדר פרבר
יועצו של ערפאת: ייסוריו של ישו דומים לאלה של הפלשתינים תחת הכיבוש
גלית יצחק, הדר פרבר
יבין יסיים ככל הנראה את תפקידו עם סיום החוזה באוגוסט הקרוב; כך דווח ב'מעריב אונליין'; בהנהלת רשות השידור סבורים כי בכוונתם להחליף את יבין לצוות מגישים צעיר יותר; יבין: "אין בזה שום דבר רציני או מעשי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il