X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לדברי פרקליטיו, זו הפעם האחרונה בה הם מסכימים להארכת החזקתו בתנאים מגבילים במתקן "נעורים"; קושי משפטי עשוי למנוע חקירתו של טננבאום תחת היפנוזה
▪  ▪  ▪

בית משפט השלום בפתח תקוה האריך הבוקר (א', 21.3.04), בהסכמה, את החזקתו של אלחנן טננבאום בתנאים מגבילים במתקן "נעורים" של המשטרה, ב-8 ימים. עם זאת הבהירו עורכי דינו של טננבאום, אלי זהר ורועי בלכר, כי זו הפעם האחרונה שהם מסכימים לכך.
מדברי נציג היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות, רפ"ק ירון ארם, ועורכי דינו של טננבאום עולה, כי חקירתו של טננבאום מתמקדת כרגע בעיקר בהיבטים הפליליים של הבקשה, אך מדי פעם - לדברי רפ"ק ארם, "מייד כשהנחקר נזכר במשהו" - גולשת החקירה להיבטים הביטחוניים, ואנשי הצבא מובאים לחקירה. לדבריו, טננבאום לא מסר תמונה מלאה של הפרטים שהעביר לחיזבאללה על המיזם הביטחוני הרגיש בו נטל חלק בשירותו הצבאי. כזכור, טננבאום ביקש בימים האחרונים להיחקר בהיפנוזה, בטענה כי הוא אינו מצליח להיזכר בפרטים מסויימים מתקופת השבי.
עו"ד אלי זהר אמר בדיון, כי בנושאים בהם הושלמה החקירה - העבירות אותן ביצע טננבאום בחו"ל ובעצם יציאתו מהארץ - נמצא טננבאום דובר אמת. זהר התייחס להאשמות שהופנו כלפי טננבאום על-ידי ועדת המשנה לשירותים חשאיים של הכנסת ועל-ידי מספר חברי כנסת ואמר כי "ההר הוליד עכבר". חקירת העבירות לכאורה שביצע טננבאום טרם צאתו את הארץ לביצוע עסקת הסמים, לרבות חשדות להונאת בנקים בישראל, עדיין נמשכת.
זהר הוסיף, כי "איש מאיתנו לא יודע מה זה להיות בשבי, כשאינך יודע באיזו ארץ אתה נמצא" ואמר, בהתייחסו לחקירת טננבאום כי "אי אפשר לסחוט יותר את הלימון הזה". זהר אמר עוד, כי המליץ לטננבאום "לספר כל דבר שקרה לו, גם מה שקרה לו בצופים, וגם אם גנב תרנגולת לאיזה קומזיץ", במטרה להשיב את האמון בו.
הצדדים הסכימו, כי אם היה מדובר במקרה פלילי רגיל, לא היה נמשך המעצר זמן רב כל כך. לדברי רפ"ק ארם, "המקרה הזה יותר מסובך מעבריין פלילי רגיל. התפקיד שלנו הוא לבוא ביום מן הימים ליועץ המשפטי לממשלה ולתת לו תמונה מעבר לתחושות בטן באשר לראיות שיש לנו לאמיתות גרסתו, כשכרגע, בשלב זה, יש עדיין מספר תהיות".
ארוכה הדרך להיפנוזה
בסוף השבוע ביקש טננבאום, כזכור, להיחקר תחת היפנוזה, בטענה כי הוא אינו זוכר פרטים מסויימים מהתקופה ששהה בשבי החיזבאללה. יצויין, כי תוצאות חקירה תחת השפעת היפנוזה אינן קבילות בבית המשפט, אך החוקרים רשאים לעשות בהן שימוש לצורך החקירה.
מכל מקום, השימוש בכלי של היפנוזה שנוי במחלוקת חריפה בין מומחים, והחוק הקיים - חוק השימוש בהיפנוזה, תשמ"ד-1984 - אינו נותן מענה מתאים למצבו של טננבאום: סעיף 9(א) לחוק קובע כי "היפנוט אדם למטרת רענון הזכרון במהלך חקירה משטרתית או ביטחונית... לא ייעשה אלא על-פי החלטה של ועדה מיוחדת לענין זה"; ואילו סעיף 9(ג) לחוק קובע, כי "חשוד בביצוע עבירה לא יהופנט בחקירה; אולם ניתן להפנטו למטרת רענון זכרונו אם ביקש זאת בכתב במטרה להוכיח את חפותו, והבקשה וההיפנוט בחקירה נעשו בנוכחות עורך דינו".
ואולם הוועדה המיוחדת אינה קיימת, למעשה, ותקנות הנדרשות להפעלת הסעיף לא הותקנו עד כה, דבר המעמיד בספק את האפשרות לחקור את טננבאום תחת היפנוזה.

תאריך:  21/03/2004   |   עודכן:  21/03/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
ירידה של 2.5% במספר המתייצבים בלשכות התעסוקה בפברואר בעקבות הקשחת תנאי הזכאות לדמי אבטלה
יפעת גדות
קדחת השחת יכולה להופיע גם בקיץ ובסתיו, אך רבים סובלים ממנה באופן הקשה ביותר באביב; התקפים חוזרים ונשנים של עיטושים, הם הסימן ל'קדחת השחת'
גלית יצחק
המשטרה מעריכה כי החשוד ביצע בה מעשים מגונים מספר פעמים; הצעירה סיפרה לחוקרים כי החשוד נהג לקחת אותה לאחד החדרים במוסד ושם היה נוגע בה באיברים אינטמיים; מעצרו הוארך ב-24 שעות
הדר פרבר
חלק שני של הסאגה של טרנטינו בקרוב על מסכי הקולנוע; בקרוב חלק שני לשרק
עומר כרמון
אורי אבנרי חוגג באתר אינטרנט פרו-פלשתיני את המהפך בספרד; שואל: מדוע מגיבים היהודים הספרדים בישראל אחרת מהעם הספרדי בבית; "הבאים בתור: בוש בלייר ושרון - אדם נוסף של שקרים ודם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il