X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רק 1.7% מהאמריקנים מאשימים את היהודים במותו; הנתונים עולים מסקר שנערך בקרב 2,500 אמריקנים באמצעות אתר האינטרנט של הקרן לידידות; 85% ממשתתפי הסקר שייכים לקהילות הנוצרים האוונגלים
▪  ▪  ▪

1.7% בלבד מקרב האמריקנים סבורים, כי היהודים אחראים למותו של ישו. לעומת זאת, 84% מהנשאלים ענו כי "האנושות" היא שאחראית למות הקדוש הצלוב. אלה חלק מנתוניו של סקר שנערך בקרב 2,500 אמריקנים, באמצעות אתר האינטרנט של הקרן לידידות.
"תוצאות אלה רק מאשרות את מה שאנו כבר יודעים מניסיון של עשרות שנים בבניית גשרים של הבנה בין יהודים ונוצרים", הגיב הרב אקשטיין, נשיא הקרן לידידות, לתוצאות הסקר.
אקשטיין הוסיף, כי "רוב הנוצרים בארה"ב נטשו מזמן את רעיון האשמה היהודית הקולקטיבית למות ישו, הן בגלל שתפיסה זו אינה עולה בקנה אחד עם ערכים תנ"כיים, והן מכיוון שלנוצרים יש הבנה עמוקה ובעלת יותר דקויות מכפי שמנהיגים יהודים מאמינים שיש להם"
יותר מ-85% ממשתתפי הבקר הזדהו כנוצרים, המשתייכים לקהילות הנוצרים האוונגלים, הנמצאות בין תומכיו המובהקים של סרטו החדש של מל גיבסון, 'הפסיון של ישו'.
"למרות אזהרות כמעט היסטריות מצד קבוצות יהודיות בתגובה לסרטו של גיבסון, עלינו לזכור שהסכנה היא לא באמונה הנוצרית שמנהיגים יהודים מסוימים רצו במותו של ישו מסיבות פוליטיות, שכן הכתובים מאשרים גרסה זו", הסביר הרב אקשטיין.
לדבריו, "הסכנה הפוטנציאלית היא ברעיון מעורר הסלידה, שידיהם של יהודים כיום, 2,000 שנה מאוחר יותר, מגואלות בדם בגלל מעשיהם של מספר אנשים מושחתים מימים עברו. לפי תוצאות הסקר שלנו, רוב הנוצרים דווקא דוחים תפיסה זו".
"הקרן לידידות מחויבת למאבק באנטישמיות והתקפות אנטי-ישראליות בכל צורה ואופן", אמר הרב אקשטיין, "אך אנו מתנגדים להאשמת אחרים באנטישמיות במקום בו אנטישמיות אינה קיימת - זה מרחיק אותנו, היהודים והנוצרים, אחד מהשני, ומזיק לאותם יהודים הסובלים מגילויים אמיתיים של אנטישמיות ברחבי העולם".
"יתירה מכך", הוסיף הרב אקשטיין, "פוגע הדבר גם בידידינו הנוצרים, שזמן רב מתעמתים עם האנטישמיות הבאה לידי ביטוי בכתבי הכנסייה הנוצרית ופעילותה, אותם נוצרים שעומדים איתנים לצידנו במאבקנו להשגת ביטחון ומסייעים ליהודים נזקקים ברחבי העולם כולו".
הקרן לידידות עוסקת זה יותר משני עשורים בגיוס תמיכה מוסרית, מדינית וחומרית מאוהבי ישראל שאינם יהודים. בשנים האחרונות, העבירה הקרן לידידות למעלה מ-450 מיליוני שקלים למימון מאות פרוייקטים שנועדו לשפר את תנאי הרווחה, העלייה, הקליטה והביטחון במדינת ישראל, בנוסף לסיוע לדיור וצרכים בסיסיים ליהודים בבריה"מ לשעבר.

תאריך:  21/03/2004   |   עודכן:  21/03/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
שוק בו ילדים יוכלו להפוך לסוחרים ליום אחד, ורעיונות לסידור שולחן הסדר
גל ברגר
שרון אמר בשבוע שעבר כי אין לשלם אגורה עבור החזרת השגריר המצרי לישראל; חבר פרלמנט מצרי: אין להקצות גרוש אחד מתקציב המדינה לטובת פתיחת שגרירות מצרית בישראל; בינתיים, לא ברור מי יגיע לטקס בכנסת לציון 25 שנה להסכם השלום
גלית יצחק
אירוע התרמה זה ייערך לקראת יום ההתרמה הארצי למאגר תורמי מח עצם של עמותת 'עזר מציון' שיתקיים ביום ג' הקרוב; יו"ר הכנסת יארח את חולה סרטן הממתין לתורם; מרפאת הכנסת תהיה פתוחה לתרומות דם של חברי הכנסת
עמוס באר
הלוט"ר ל-Nfc: "רק ביטחון המטייל הישראלי עומד לנוכח עיני מפקדי המטה הממלכתי"
רועי כוכבי
לדברי פרקליטיו, זו הפעם האחרונה בה הם מסכימים להארכת החזקתו בתנאים מגבילים במתקן "נעורים"; קושי משפטי עשוי למנוע חקירתו של טננבאום תחת היפנוזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il