X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לעומתה, סיעת ש"ס סירבה להסיר את הצעת האי-אמון שהגישה; חברי הכנסת "המורדים" בליכוד, ידונו על אופן הצבעתם בעקבות ההתנקשות בשייח' יאסין
▪  ▪  ▪

הצבעות אי-האמון בכנסת שהתקיפו בשבועות האחרונים את ראש הממשלה, אריאל שרון, תופסות השבוע תאוצה עם סיומו של מושב החורף של הכנסת ויציאתה לפגרה.
מועד התנקשות צה"ל בשייח' אחמד יאסין משחק לטובת שרון, והסיעות בכנסת אף יקיימו דיונים אם להסיר את הצעות אי-האמון שהגישו.
סיעת ש"ס בקשה להביע אי-אמון בממשלה בגין היעדר גילוי נאות בתוכניותיו המדיניות וההינתקות החד-צדדית של ראש הממשלה. בעקבות פניות של בכירים בקואליציה החליט יו"ר תנועת ש"ס, חבר הכנסת אלי ישי, להסיר את הצעת אי-האמון של סיעתו, וזאת בעקבות רצף האירועים, ההתרעות והעלאת רמת הכוננות.
מוקדם יותר הבוקר, דחה חבר הכנסת אלי ישי את בקשתו של שר החקלאות, ישראל כץ, להסיר את הצעת אי-האמון שהגישה ש"ס. ח"כ ישי אמר לכץ, כי "אין קשר בין רצף האירועים להתנהלות המדינית הקלוקלת בעניין ההינתקות. ש"ס קוראת לשאר סיעות האופוזיציה שלא להתקפל ולהשאיר את הצעות אי-האמון על סדר היום". מאוחר יותר, כאמור, התקפל ישי ומשך את ההצעה.
בינתיים מוגשות ארבע הצעות אי-אמון נגד הממשלה: סיעת העבודה-מימד הגישה הצעת אי-אמון בשל התנהלות מדיניות הממשלה; הסיעות יהדות התורה, עם אחד ורע"מ מבקשות להצביע אי-אמון בממשלה, נוכח עיכוב שכר עובדי המועצות הדתיות והרשויות המקומיות והצעתה של סיעת חד"ש-תע"ל באה נוכח מצוקת הקרקעות והדיור והחשש להתגברות העוינות נגד האוכלוסיה הערבית.
סיעת העבודה קיימה אחר הצהריים התייעצות עם חברי הסיעה החברים בוועדת החוץ והביטחון, כדי לבחון את המצב שנוצר בעקבות ההתנקשות בשייח' יאסין. חברי הכנסת "המורדים" מסיעת הליכוד דנו היום בדרך הצבעתם בהצעות אי-האמון. נודע, כי חברי הכנסת גלעד ארדן, יחיאל חזן, יולי אדלשטיין, נעמי בלומנטל ודוד לוי יעדרו מההצבעות.
דילמה קשה עומדת היום בפני סיעות הקואליציה - המפד"ל והאיחוד הלאומי, אשר יצטרכו להכריע אם להצביע נגד שרון או לתמוך בו - וכפועל יוצא מכך - גם במדיניותו. תמיכה בשרון כמוה כתמיכה במדיניות ההינתקות החד-צדדית, כך ששרון יוכל לנסוע עם הסכמה מורחבת וגב של הכנסת לארה"ב ולדון עם גורמי ממשל אמריקנים על תוכנית ההינתקות. הצבעה נגד הממשלה פירושה, כאמור, הפלתה.
יו"ר סיעת המפד"ל, ח"כ ניסן סלומיאנסקי: "אנחנו בדילמה גדולה. מצד אחד מרוצים מפעילות צה"ל בשטחים, חיסול אנשי חמאס והשייח' יאסין בראשם. מצד שני, אנו כעוסים מאוד על פעילות הממשלה בנושאי דת ומדינה. מוטל עלינו לחץ כבד להצביע נגד מחד ובעד מאידך. אם נצביע בעד, עם זה ייסע שרון לארה"ב, איננו מעוניינים בכך ולכן צריך להצביע נגד".
למרות דברים אלו הוחלט בישיבת הסיעה השבועית, להצביע בעד הממשלה כדי להביע תמיכה גורפת בפעולתות לחיסול ראשי הטרור. הסיעה תימנע בהצבעה בנושאי הדת. סיעת האיחוד הלאומי החליטה גם-כן להתייצב בהצבעות האחרונות לימינו של ראש הממשלה. עם זאת יעדרו חברי הסיעה בהצבעה בנושא עיכוב שכר עובדי המועצות הדתיות והרשויות המקומיות.

תאריך:  22/03/2004   |   עודכן:  22/03/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אחמד יאסין
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
במרכז ומזרח אירופה שיעור ניתוחי כריתת השד הוא הגבוה ביותר; צרפת היא בעלת שיעור ניתוחי שימור השד הגבוה ביותר
עמוס באר
מ.מ.ס.י., "איסתא ליינס", "טלדור" ו"אופיר טורס" זכו במכרז משרד התחבורה להנפקת רשיונות נהיגה בינלאומיים
ענבל אביב
שני גברים נוספים נפצעו קל כשמחבל חמוש בגרזן הכה בעוברים ושבים; כוחות ביטחון והצלה הוחשו למקום, ולכדו את המחבל; במשטרה עורכים סריקות על-מנת לאתר את הרכב שהוביל את המחבל למקום
הדר פרבר
בין שני הצדדים נחתם חוזה על-פיו יחזור טל לעבודה משותפת ועתיד להפיק ולפתח עבור קשת מספר פורמטים חדשים
גל ברגר
על-רקע חיסול מנהיג תנועת החמאס, השייח' אחמד יאסין, ביתר צה"ל את רצועת עזה לשלושה חלקים. כל מעברי הרצועה נסגרו למעבר פלשתינים וסגר מלא הוטל על הרצועה; הוטל סגר מלא על כל שטחי יהודה ושומרון; כוננות הוכרזה במשטרת ישראל ובשירות בתי הסוהר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il