X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ראש הממשלה ושר הביטחון נשאו דברים קצרים בישיבת סיעת הליכוד שהתקיימה בכנסת, בעקבות חיסולו של מנהיגה הרוחני של תנועת החמאס, השייח' אחמד יאסין; מופז: יאסין הוא הבן-לאדן הפלשתיני
▪  ▪  ▪
פרס, הסלמת הטרור

יאסין, בן-לאדן של הפלשתינים

שאריות גופתו של יאסין [צילום: AP]

נשיקה אחרונה לפני המוות. יאסין בימים טובים יותר [צילום: AP]

ראש הממשלה, אריאל שרון, ושר הביטחון, שאול מופז, השתתפו היום (ב', 22.3.04) בישיבת סיעת הליכוד בכנסת, שם נשאו דברים קצרים לאחר חיסולו של מנהיגה הרוחני של תנועת החמאס, השייח' אחמד יאסין, מבצע שעליו פיקדו השניים באופן אישי.
את מקומו של יו"ר הקואליציה, חבר הכנסת גדעון סער, שנאלץ להיעדר מהישיבה בשל השתתפותו בלוויה משפחתית, מילאה חברת הכנסת רוחמה אברהם, שפתחה את הישיבה. ח"כ אברהם בירכה בשם סיעת הליכוד את ראש הממשלה על ההחלטה האמיצה וחיזקה את ידיו "על החלטתו להילחם בטרור". אברהם הוסיפה, כי הסיעה אף מחזקת את ידיה של מערכת הביטחון, בהנהגתו של שר הביטחון, שאול מופז.
ראשון הדוברים היה ראש הממשלה שרון, שאמר: "מדינת ישראל פגעה הבוקר בראש וראשון למרצחי הטרור הפלשתיני. תמצית הווייותו האידיאולוגית של איש הזה היתה אחת: רצח והרג של יהודים באשר הם, והשמדתה של מדינת ישראל. כולכם מכירים את עברו שטוף הדם והשינאה של איש זה. אני מבקש להודות למערכת הביטחון, על כל זרועותיה, על הפעולה של הבוקר".
"אני מבהיר", הוסיף שרון, "המלחמה בטרור לא תמה והיא תימשך יום-יום, בכל מקום. זו מערכה קשה, וכל אומות העולם החופשי מבינות שעליהן ליטול בה חלק. זו זכותו של העם היהודי, כמו של כל אומה החפצה בחיים, לרדוף את אלו הבאים לחסלה".
לאחר דבריו הקצרים של שרון, אמר שר הביטחון מופז דברים קצרים משלו: "מדינת ישראל מנהלת מזה למעלה מ-3.5 שנים, מלחמה נגד הטרור הפלשתיני ונגד ארגוני הטרור, ובראשם החמאס, הג'יהאד האיסלמי והפת"ח-תנזים. לחימה זו היא מערכתית בכל הערוצים האפשריים, כנגד המנהיגות, כנגד הפעילים, כנגד ערוצי הכספים, כנגד ההסתה, ואני רוצה להביע את הערכתי לשב"כ, לצה"ל ולכל כוחות הביטחון, העושים ימים כלילות על-מנת להעניק ביטחון לאזרחי מדינת ישראל".
"מתחילת העימות הנוכחי", ביקש מופז לשבר את האוזן בעזרת נתונים מספריים: "אחראי החמאס לביצוע 425 פיגועים, במתווים שונים, שגרמו למותם של 377 ישראלים ולפציעתם של 2,076 אזרחים וחיילים. ארגון החמאס ביצע 52 פיגועי-התאבדות, שגרמו ל-288 הרוגים ישראלים ול-1,646 פצועים".
"החמאס", הוסיף מופז, "הוא ברשימת ארגוני הטרור, כולל באירופה וכל הנהגתו היא הנהגת טרור. החמאס חרת על דגלו להשמיד את מדינת ישראל באמצעות טרור, ובדגש על טרור מתאבדים. יאסין היה מנהיג טרור ששלח טרוריסטים ומתאבדים לרצוח אזרחים. הוא הבן-לאדן הפלשתיני, ידיו מגואלות בדמם של ילדי ישראל".
מופז הזכיר את עברו של יאסין. "הוא היה עצור ב-89' בעקבות מעורבתו בחטיפה של אילן סעדון ואבי סספורטס ז"ל. המלחמה במנהיגי הטרור היא חלק מחובתה של ישראל בהגנה על אזרחיה. כך עשינו וכך נמשיך לעשות".
המשך ישיבת הליכוד התבצעה בדלתיים סגורות.

תאריך:  22/03/2004   |   עודכן:  22/03/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אחמד יאסין
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
גיורא בר דעה ייכנס לתפקידו החל ממחר כמנכ"ל שטראוס-עלית; בעלי המניות של עלית הצביעו הבוקר בעד המיזוג ובכך הושלם המהלך באופן סופי
גלית יצחק
כך מסר אברהם נתן במכתב ששלח למנכ"ל רשות השידור; העובדים יפוטרו על-פי תרומתם לעבודה, יעילותם, צמצום וסגירת יחידות, גיל וכו'
גל ברגר
אתרי האינטרנט של ארגוני הטרור הפלשתיניים הקדישו היום כר נרחב לסיקור חיסולו של מנהיג תנועת החמאס; בסוכנות הידיעות הפלשתינית הרשמית ניכרו, עם זאת, הרגשות המעורבים ביחס למותו של היריב מספר 1 של ערפאת - ויצאו ידי חובה
יפעת גדות
כיום מגביל החוק ניתוחים רק במכרסמים; האיגוד הבריטי להוצאת ניסויים בבעלי חיים אל מחוץ לחוק תקף את התוכנית
עומר כרמון
אליאס אנטוניו (טוני) סאקה (39), הוא נשיאה החדש של הרפובליקה של אל-סלבדור; אל-סלבדור היא אחת משתי המדינות היחידות בעולם שהותירו את שגרירותן בירושלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il