X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הערוץ ביקש לשלוח את הכתב לענייני ערבים, שלומי אלדר, לסקר את הנעשה ברצועה, אולם אלוף הפיקוד אוסר על כניסת ישראלים לעזה; בג"צ קיבל הטענה כי לא ניתן להבטיח את שלומם; מעת לעת, יעיין הצבא בהחלטה שנית
▪  ▪  ▪

בג"צ דחה הבוקר (ג', 23.3.04) את עתירת חברת החדשות של ערוץ 10 והכתב לענייני ערבים שלה, שלומי אלדר, שדרשו להורות לאלוף פיקוד הדרום להתיר להם להיכנס לעזה, כדי לסקר את הנעשה שם.
כידוע, אלוף פיקוד המרכז חתם על צו האוסר על כניסת אזרחים ישראלים לשטחי A שבגדה. אלוף פיקוד הדרום חתם על צו דומה לגבי רצועת עזה. ולפיכך, גם העיתונאים של כלי התקשורת הישראליים לא יוכלו, לעת עתה, להיכנס לרצועה.
בעתירה שהגישו באמצעות עורכי הדין יששכר פישמן, צבי נצר, יורם בונן וגלעד וינקלר, טענו ערוץ 10 ואלדר כי החלטת אלוף הפיקוד מהווה פגיעה בחופש העיתונות ובזכות הציבור לדעת. "אירועים חדשותיים אלה נמצאים בראש סדר היום הציבורי בישראל ובעולם. יש חשיבות עליונה לסיקור אמין, מהימן, מלא וממקור ראשון, אודות המתרחש בשטחי הרצועה".
"במקביל לכך שכניסת עיתונאי ערוץ 10 נמנעה", נטען עוד בעתירה, "לא נמנעה כניסת עיתונאים זרים, ולמיטב ידיעתנו גם לא כניסתם של עיתונאים ישראלים בעלי דרכון זר".
העתירה הוגשה אמש וצורפה לה בקשה לקבוע דיון דחוף בה. השופט אליהו מצא, בפניו הונחה העתירה, הורה אמש למדינה להגיש את תגובתה עד שעה לפני הדיון הדחוף, אותו קבע להיום ב-9 בבוקר.
השופטים מצא, חשין ופרוקצ'יה קיבלו בדיון את טענותיו של נציג המדינה, עו"ד ענר הלמן, לפיה יש חשש לשלומם של העיתונאים הישראלים בשטחי הרצועה ובין היתר החשש מחטיפה או פיגוע-מיקוח.
שלומי אלדר לא היה מרוצה מההחלטה, אך הסביר כי לא הופתע ממנה. "לא הופתעתי, מגיעים בכירים של צה"ל ואומרים שאנו חושבים שעלולים לחטוף את שלומי אלדר או סלימאן א-שפעי [הכתב לענייני ערבים של חדשות ערוץ 2; נ.ש.], ומדינת ישראל עלולה לעמוד בפני דרישה לשחרר אסירים פלשתינים. אני מבין את הטיעון אבל אני לא חושב שהוא נכון".
אלדר טען עוד, כי האיסור אינו חל על עיתונאים ישראלים העובדים בכלי תקשורת זרים. הכתב הוותיק, שבעבר שימש כתב לענייני ערבים בערוץ 1, היה מוכן לחתום על כתב ויתור, בו הוא מוותר על אחריות צה"ל לביטחונו, כפי שנהוג לעשות עם הכתבים הישראלים, אולם פניותיו לדובר צה"ל ולפרקליטות הצבאית לא נענו.
השופטים אף רשמו בפניהם את הצהרת המדינה, לפיה צה"ל יבחן מידי פעם בפעם את עמדתו ביחס לכניסת עיתונאים ישראלים לרצועה.
בג"צ 2890/04 חדשות 10 בע"מ ואח' נ' אלוף פיקוד הדרום ואח'

תאריך:  23/03/2004   |   עודכן:  23/03/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אחמד יאסין
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
כ-60 מרצים מהתעשיה ומהאקדמיה התגייסו בימים אלה להעברת קורס אקדמי מיוחד, שלישי במספר, שיכשיר 20 מהנדסים ובוגרי מדעי המחשב שאינם מועסקים; כל זאת במסגרת קורס, בסיומו יהוו המוצרים מקור לתעסוקה
רנית נחום-הלוי
היועמ"ש דחה דרישת ח"כ ארדן לבטל העצרת בנצרת לשייח' יאסין; ארדן אף דרש לפתוח בחקירה פלילית נגד ועדת המעקב של ערביי ישראל, בראשות שאוקי ח'טיב
עמוס באר
סגמנט מוטורי חדש: "מכוניות המנהלים הקומפקטיות"
עומר כרמון
בפגישת שרי החוץ של האיחוד האירופי, נדונה אסטרטגיה חדשה למלחמה בטרור לאחר הפיגועים בספרד: פיתרון לטרור יבוא רק עם פיתרון הסכסוך הישראלי-פלשתיני
הדר פרבר
באמצעות הטכנולוגיה בחנה ד"ר אליסון גריי גידול רקמות במעבדה, במטרה לבחון תגובות של כימיקלים רעילים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il