לאחר מלחמת פרסומות החיתולים, כעת מתחילה מלחמת התחבושות ההגייניות: חברת חוגלה-קימברלי, משווקת קוטקס בישראל, פנתה אל הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו ולבית המשפט, בדרישה להפסיק לאלתר שידור פרסומת לתחבושות 'אולווייס אולטרא דריי' של חברת 'פרוקטר אנד גמבל', בטענה שיש בה הטעיה חמורה של ציבור הצרכניות.
העתירה עוסקת בקמפיין החדרת הסדרה החדשה של תחבושות אולווייס, המושקת בימים אלה בישראל וברחבי אירופה והמזרח התיכון, ובה השקיעה פרוקטר אנד גמבל ישראל כ-7.5 מיליון ש"ח.
קמפיין ההחדרה, שהועלה באמצעות משרד הפרסום גלר-נסיס, יכלול תשדירי פרסום בטלוויזיה ופעילות קידום מכירות בנקודות המכירה. מנהלת תחום ההיגיינה הנשית בפרוקטר אנד גמבל ישראל, נועה שומוביץ, אמרה כי "פיתחנו את הדור המתקדם ביותר בתחום התחבושות ההיגייניות - אולווייס אולטרה דריי, עם מרכז הספיגה המהפכני הכחול המגן, טוב יותר מכל תחבושת דקה רגילה אחרת".
בסוף השבוע, שלחה חוגלה-קימברלי מכתב התראה לרשות השנייה, בו נטען כי חברת פרוקטר אנד גמבל, המשווקת את תחבושות אולווייס, מטעה את ציבור הצרכניות, תוך הצגת מצג שווא בפרסומת, והעברת מסרים כוזבים ושקריים בשיווק ופרסום תחבושת אולווייס בעלת כביכול "מרכז ספיגה מהפכני כחול", כשבפועל מדובר לטענתה, בסך הכל, בהדפסת דיו כחול במרכז התחבושת הישנה.
לדברי חוגלה-קימברלי, תחבושות אולווייס עברו בדיקות מעבדה קפדניות בחברת קימברלי-קלארק העולמית בארה"ב ובאירופה. בעקבות בדיקות אלה נמצא, באופן חד-משמעי לדבריהם, כי אין בתחבושת החדשה כל שינוי ממשי, למעט הדפסה בצבע כחול במרכז התחבושת.
גם בבדיקות התפקוד של המוצר לא נמצא כל שינוי ממשי, אל מול המוצר הישן. לאחר שהרשות השנייה לא הזדרזה להגיב לפנייתה והמשיכה לשדר את הפרסומת במתכונת הנוכחית, החליטה חוגלה קימברלי לפנות היום לערכאות משפטיות, כשהיא מיוצגת על-ידי משרד עורכי הדין כהן להט.
עורכי הדין מדגישים בתביעתם, כי הצגת התחבושת החדשה עם מרכז הספיגה הכחול כמוצר חדש ומהפכני, שקרי ומטעה כאשר בפועל המוצר אינו כולל רכיבים חדשים ו/או מהפכניים כלל, אין בו שום קפיצת דרך אבולוציונית, כפי שהסרטון מנסה להעביר כמסר, אין בו שום שיפור תפקודי, ולא נתווספה אליו שכבה חדשה, למעט צביעת מרכז התחבושת בדיו כחולה, בניסיון לתת למשתמשות תחושה של מוצר חדש וטוב יותר.
לטענת עורכי הדין, מדובר בהטעיה צינית של הצרכניות בניסיון לנסות ולחסום את כניסתו של מותג ההגיינה הנשית "קוטקס" לשוק הישראלי. עוד נאמר בבקשה, כי 'קוטקס' הינו המותג המוביל בארה"ב בתחום ההגיינה הנשית.
מנהל חטיבת הטיפוח האישי בחוגלה קימברלי, ארי מלמוד, אומר כי קמפיין הטלוויזיה של השקת קוטקס בישראל החל באמצע פברואר, ולפי נתוני 'סטורנקסט' בשבוע האחרון, כחודש לאחר ההשקה, הגיעו מכירות המותג כספית ל-11.1% נתח שוק. ברשת סופר-פארם למשל, תפסו מכירות קוטקס 20% נתח שוק בשבועיים האחרונים.
ת.א. 1457/04 חוגלה קימברלי שיווק בע"מ נ' פרוקטר אנד גמבל ישראל אמ.די.או בע"מ ואח'