X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מאשים: אולצתי למכור את מניותיי במוסט - כתנאי להפסקת חקירה פלילית בתלונת שווא נגדי

▪  ▪  ▪

איל ההון היהודי-רוסי, ולדימיר גוסינסקי, המחזיק באזרחות כפולה -ישראלית ורוסית, עומד להגיש לפרקליטות ולמשטרה בישראל תלונה, בדרישה לפתוח בהליכים פליליים כנגד נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, וכנגד ראשי קבוצת גזפרום הרוסית, בחשד לכאורה לסחיטה באיומים.
לטענת גוסינסקי, בשל ביקורת שמתח על שלטונו של פוטין, הוא אולץ, בכפייה, למכור את קבוצת מוסט במחיר נמוך. זאת, לאחר שהוחזק ביוני השנה במשך 3 ימים במעצר ברוסיה. גוסינסקי מחזיק בארץ, באופן פרטי, כרבע ממניות קבוצת מעריב.
גוסינסקי מפנה אצבע מאשימה כלפי מנהלי גזפרום, בהם א' ר' קוך; כלפי נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין; וכלפי שר התקשורת הרוסי, מיכאל יורייביץ' לסין. לטענתו, ממשלת רוסיה פתחה נגדו בחקירה פלילית, תוך האשמות כוזבות. זאת, במטרה לאלצו למכור את מניותיו, ולהפסיק את ביקורתו נגד השלטון ברוסיה.
ההחלטה להגיש את התלונה התקבלה בימים אלה, לאחר שעורכי הדין רם כספי ונבות תל-צור (ממשרד כספי ושות') חיוו דעתם, כי על פי החוק בישראל, רשאית משטרת ישראל לפתוח בחקירה פלילית נגד כל גורם שביצע עבירה נגד אזרח ישראלי.
לפי חוות דעת זאת, זכאי גוסינסקי לקבל סעדים מהתביעה בישראל, ולדרוש ממנה לפתוח בהליכים פליליים נגד אישים וגורמים שביצעו, לכאורה, עבירות כנגדו. פתיחת הליך פלילי עשויה לסלול את הדרך לתפיסת נכסים של גזפרום בחו"ל, ואף להוצאת צווים לחקירתם של המעורבים.
על-פי טיעוניו של גוסינסקי, הוא אולץ ביום 20.7.00 השנה לחתום על הסכם למכירת כל מניותיו בקבוצת התקשורת מוסט, שהיתה בשליטתו, לקבוצת גזפרום, תמורת סכום נטו (לאחר קיזוז התחייבויות, לכאורה) של 300 מיליון דולר. הסכם המכירה כולל את כל קבוצת מוסט, ובכלל זה את תחנת הטלוויזיה שהיתה בבעלותו, הוצאה לאור של עיתונים ברוסיה, תחנות רדיו, אולפני טלוויזיה ועוד.
מתברר, כי לפני המכירה, ביצע גוסינסקי עיסקות במניות קבוצת מוסט, ומכר חלק מהן לכמה גורמים ישראלים. גוסינסקי שומר בסוד את זהותם של הישראלים. ככל הידוע, המכירה נעשתה כדי למנוע מממשלת רוסיה לשים יד על כל מניות קבוצת מוסט.
מנוסח ההסכם עולה במפורש, כי הפסקת החקירה הפלילית נגד גוסינסקי הותנתה בהתחייבותו למכור את מניותיו במוסט. בהסכם ניתנה התחייבות להפסקת החקירה שנפתחה נגדו ב-13.7.00 ו"שינוי מעמדו בתיק זה למעמד של עד, ביטול צו עיכוב יציאה שהוצא נגדו", וכן: "מתן ערבות לביטחון אישי, להגנה על הזכויות והחירויות, ובכלל זה הבטחת הזכות לחופש התנועה... למר ולדימיר גוסינסקי ולבעלי המניות (מחזיקי החלקים) והמנהלים של הארגונים".
על-פי ההסכם, התחייבו הצדדים להימנע מכל צעד, לרבות הופעות פומביות והפצת מידע הנוגע לעיסקה, או צעדים הגורמים נזק "ליסודות המשטר החוקתי, לשלמותה של רוסיה הפדרלית, מערערים את ביטחון המדינה... ומביאים להשחרת פניהם של מוסדות השלטון הממלכתי של רוסיה הפדרלית".
הצדדים התחייבו בנוסף לשמור על המסמכים ועל תוכנם בסוד, באופן "חסוי לחלוטין". חלק מהמסמכים הגיעו לידי, ומהם ניתן ללמוד על ההסכם שנחתם.
עוד נודע, כי גוסינסקי מחזיק בתצהיר, שעליו חתם בפני שני עדים, ובו הוא מלין על אמצעי הסחיטה, לכאורה, המופעלים כנגדו. התצהיר נחתם ב-18.7.00 (יומיים לפני הסכם המכירה). גוסינסקי מציג תצהיר זה כדי לתת גושפנקא לטענתו, לפיה ממשלת רוסיה סחטה אותו.

תאריך:  12/10/2000   |   עודכן:  22/12/2000
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
הבקשה הועלתה בפני ראש הממשלה ושר האוצר
יואב יצחק
ועד מחוז ירושלים החליט: עו"ד דן אבי-יצחק יועמד לדין משמעתי, למרות שדרעי חזר בו מן התלונה בפרשת בר-און

יואב יצחק
זיסר: לשווי חברת האחזקות ההולנדית אין כל משמעות, שכן בתי המלון הם הנכס היחיד שלה

יואב יצחק
החשד הופרך; בחקירתה העלו החוקרים חשד גם
כנגד השר אליהו סוויסה. גם חשד זה הופרך

יואב יצחק
למשפחת ברונפמן אינטרסים עיסקיים רבים בישראל ובהם חלק מהשליטה בקבוצת כור

כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il