X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
במסגרת תוכנית הפרו בונו של הלשכה, מעניקים עורכי דין סיוע משפטי חינם למעוטי אמצעים, זו השנה השניה; בתוכנית נוטלים חלק למעלה מ-1,000 עורכי דין
▪  ▪  ▪

לשכת עורכי הדין תעניק ביום א' הקרוב (28.3.04) תעודות הוקרה לעורכי דין מתנדבים, המעניקים סיוע משפטי למעוטי אמצעים במסגרת תוכנית "שכר מצווה" שמפעילה הלשכה.
האירוע ייערך במלון דן פנורמה בתל אביב, שנרתם בהתנדבות לעניין, ויקחו בו חלק בין היתר שר המשפטים, יוסף (טומי) לפיד, יו"ר תוכנית "שכר מצווה", עו"ד יגאל ארנון וראש הלשכה, עו"ד שלמה כהן. יו"ר הוועדה לסיוע משפטי בלשכה, עו"ד שחר ולנר, יציג את התוכנית ופעילותה בשנה החולפת. עו"ד אביגדור פלדמן, המשתתף אף הוא בתוכנית, ירצה על זכויות חברתיות במשפט. כמו כן, תשמע עדות אישית מפיו של פונה שקיבל סיוע משפטי במסגרת התוכנית.
מטרת תוכנית "שכר מצווה" היא להרחיב את הנגישות למערכת המשפטית ולהגן גם על זכותו של מי שידו אינה משגת לשכור שירות משפטי מקצועי. התוכנית הוקמה ביוזמת ד"ר שלמה כהן ועו"ד שחר ולנר, ומאז הקמתה יתן במסגרתה סיוע לאלפי פונים. עורכי הדין בתוכנית, אומרים בלשכה, מתנדבים במסירות זו השנה השניה ומעניקים ייעוץ משפטי בתחנות סיוע וייצוג משפטי לזכאים. במחוז ירושלים פועלת התוכנית קרוב לשלוש שנים.
לדברי יו"ר התוכנית, עו"ד יגאל ארנון, "חוסנה של החברה הוא כחוסן החלשים ביותר שבה. אין תקומה לחברה ללא חוק ואין קיום לאדם בחברה ללא הגנה על החוק. שכר מצווה זו המסגרת המאפשרת לעורכי הדין לממש את השאיפה לעזור לחברה".
במהלך השנה החולפת הוקמו 22 תחנות סיוע ברחבי הארץ, אליהן מגיעים מדי חודש מאות פונים לקבלת ייעוץ ראשוני והכוונה כללית. עו"ד שירי דביר מרכזת את התוכנית מטעם הלשכה ולצידה פועלות חמש רכזות במחוזות תל אביב, ירושלים, חיפה ובאר שבע.
ב-195 תיקים ניתן עד היום ייצוג משפטי למעוטי אמצעים, כאשר בכל מקרה המגיע לתוכנית נערכת בדיקת זכאות כפולה, הן על-ידי הקריטריונים של הלשכה והן על-פי הקריטריונים לקבלת ייעוץ משפטי חינם על-ידי המדינה.
במחוז ירושלים, למשל, התקבלה פניה של תושב גבעת זאב, נשוי ואב לשני ילדים, אשר נדרש לשלם למס הכנסה סכומים בלתי סבירים, בעקבות שומה שהוצאה לו על-פי מיטב השפיטה. התברר כי האיש הגיש למס הכנסה דוחות לא מלאים וספריו נפסלו. מבדיקה שנערכה התגלה, כי אשת הפונה נמצאת בהריון מתקדם ובני הזוג עובדים בשלוש משרות על-מנת להתפרנס למחייתם. הוחלט להעניק לבני הזוג ייצוג משפטי פרו בונו במסגרת התוכנית, ועורכת דין מתנדבת מטפלת בתיק מול הוועדה לחובות אבודים במס הכנסה.
במקרה אחר, הוענק לתושב דרום הארץ שרכש דירה מחברת עמידר, ולאחר חמש שנים גילה לתדהמתו כי הדירה כלל לא נרשמה במינהל מקרקעי ישראל, כפי שהתחייבה עמידר לעשות, כתוצאה מטעות טכנית שנפלה במהלך הרישום. בתיק מטפל בהתנדבות עורך דין מבאר שבע.
במחוז תל אביב ניתן סיוע משפטי לפונה בנושא של איחוד תיקים בהוצאה לפועל וכתבי תביעה מפני תביעה כספית שהוגשה על-ידי בנק לאומי. הפונה הוא מובטל, משכורתה של בת זוגו מעוקלת ובני הזוג ושלושת ילדיהם נאלצים להתקיים מהכנסה חודשית של כ-4,000 ש"ח. לבני הזוג חובות של מעל ל-200,000 ש"ח. בקשה לאיחוד תיקים שהגיש הפונה נדחתה, ואף הוצא נגדו צו מעצר עקב אי עמידה בצו קיום תשלומים בהוצל"פ. נמצא כי מדובר במקרה העומד בתנאי הזכאות לקבלת ייצוג משפטי בתוכנית, והתיק מטופל על-ידי עורך דין מתנדב.
לדברי עו"ד שחר ולנר, "במקביל להפעלת תוכנית 'שכר מצווה', פועלת הוועדה לסיוע משפטי בלשכה לחיזוק האגף לסיוע של משרד המשפטים, שסבל קיצוצים רבים בשנים האחרונות. כחלק מפעילות זו, תומכת הלשכה בהעלאת רף הזכאות של הפונים לסיוע המשפטי של המדינה".
לאחרונה, בעקבות העלאת הקמפיין לתוכנית בטלוויזיה, נרשמה במחוז תל אביב עלייה של כ-300% במספר הפונים לתוכנית, ועד כה פנו כ-5,000 פניות לקו הסיוע שמפעילה הלשכה.
עד כה, ולאחר פנייה אחת בלבד לציבור עורכי הדין, התנדבו לתוכנית למעלה מ-1,000 עורכי דין, המתנדברים במתן ייעוץ ראשוני, קבלת תיקים לייצוג ובצוותי העבודה של התוכנית, ביניהם צוות לענייני נשים, צוות לימי עיון והדרכות, צוות לטיפול בבעיות של עולים, צוות לשיתוף פעולה עם ארגוני סיוע וולונטריים ועוד.

תאריך:  24/03/2004   |   עודכן:  24/03/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
השניים - חאלד סכראן חמדוני מתמרה ואשרף ניזאר חסן מכפר יאסיף, בני 23 הודו בחקירתם במיוחס להם; חסן הודה בחקירתו, כי הקים תא לאומני בכפר יאסיף ועמד בראשו; חמדוני כתב צוואה, שבה כתב שברצונו להיות שאהיד
יפעת גדות
מחוז מרכז של פיקוד העורף אירח את הסגל הפיקודי הבכיר של מחוז מרכז במשטרת ישראל; מטרת הביקור: היכרות משותפת בין המפקדים והצגת תוכניות עבודה משותפות
גל ברגר
מנהיג תנועת החמאס, השייח' אחמד יאסין, הספיק להכין בטרם חוסל על-ידי ישראל, איגרת עבור מנהיגי מדינות העולם הערבי שיתכנסו בשבוע הבא בפסגה הערבית בתוניס; מסמך 7 הנקודות של יאסין קורא למדינות ערב לנתק כל מגע עם ישראל
יפעת גדות
קלינטון שקל 3 פעמים לתקוף את אוסמה בן-לאדן אך חזר בו; ארה"ב יזמה תוכנית להפלת הטאליבן לפני ה-11 בספטמבר
יפעת גדות
תובע אדם מניו-ג'רסי שהשיג פריטים אישיים במכירה פומבית, במסגרת פשיטת רגל של הוריו של ג'קסון, ומכר אותם באינטרנט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il