X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מזכ"ל הליגה הערבית: אנו דוחים את היוזמה האמריקנית לרפורמות, משום שהיא מתעלמת מהסכסוך הישראלי-פלשתיני; גם מנהיגי כווית ועומאן הודיעו כי לא יגיעו לטוניס; עיתון סעודי: הפיסגה הערבית עומדת להיכשל
▪  ▪  ▪

שרי החוץ של 22 חברות הליגה הערבית, המכונסים בטוניס זה היום השני, כהכנה לקראת פיסגת ראשי מדינות ערב הצפויה להיפתח ביום ב' (29.3.04), החליטו (שבת, 27.3.04) להעניק 330 מיליון דולר ליו"ר הרשות הפלשתינית, יאסר ערפאת, כ"תמיכה במאבק הפלשתיני וכסיוע לרשות הפלשתינית המתמודדת עם משביר כלכלי חריף".
ההחלטה על הענקת הכסף לערפאת, מסתמנת כנושא היחיד בו הגיעו שרי החוץ של מדינות ערב להסכמה.
חילוקי דיעות קשים התגלו בנוגע לעמדה הערבית כלפי המשא-ומתן המדיני עם ישראל. בעוד שמצרים, ירדן, סעודיה ומדינות נוספות, טענו כי הפיסגה הערבית צריכה להשאיר דלת פתוחה למשא-ומתן, טענו מדינות אחרות המונהגות בידי סוריה ולבנון, כי משא-ומתן עם ישראל הוא "בזבוז זמן".
מזכ"ל הליגה הערבית, עמרו מוסא, אמר במסיבת עיתונאים משותפת לו ולשר החוץ הטוניסאי (שבת, 27.3.04) כי "העולם הערבי מתנגד ליוזמה האמריקנית לרפורמות בעולם הערבי. איננו מתביישים לומר כי אנו מתנגדים ליוזמה המתעלמת מהסכסוך הישראלי-פלשתיני", אמר מוסא. "מצרים, טוניס, תימן וסוריה הציעו יוזמה משלהן. שרי החוץ הערבים ידונו בה הערב"
ביום שבת (27.3.04) פחתו עוד יותר הסיכויים לקיום פיסגה בהשתתפות ראשי מדינות ערב. מנהיגי כווית ועומאן הצטרפו למנהיגי סעודיה ובחריין, והודיעו גם הם כי לא יגיעו לטוניס.
נכון לעכשיו, גוברים הסיכויים כי תיערך פיסגה ערבית מצומצמת, בהשתתפות ראשי ממשלות בלבד.
העיתון הסעודי המוביל, אל-ריאד, מחה בשבת על כך שבדיוני שרי החוץ הערביים, נוקטת כל מדינה בעמדה עצמאית משלה. "הדבר גורם לכך שכל מדינה קטנה מסוגלת לחסום כל יוזמה של מדינה ערבית גדולה", כתב אל-ריאד והוסיף: "הפיסגה הקרובה תיכשל, או שתיערך בהשתתפות מצומצמת של ראשי מדינות"..
ביום ו' (26.3.04) מסר מקור דיפלומטי בריאד (בירת סעודיה), כי "חיסולו של השייח' יאסין בידי ישראל הביך מאוד את יורש העצר הסעודי, אשר תיכנן להציג בפיסגה את יוזמת השלום שלו".
מזכ"ל הליגה הערבית, עמר מוסא, מתנגד בתוקף לדחיית הפיסגה. "הפיסגה כבר החלה רשמית עם פגישת שרי החוץ", אמר מוסא.
דובר החמאס, איסמעיל הנייה, אמר ביום ו' (26.3.04): "אנו מבקשים מהפיסגה הערבית לתמוך ללא תנאי באינתיפאדה ובהתנגדות, ולנקוט בצעדים אמיתיים להפסקת הכיבוש. אנו קוראים למנהיגי ערב להחרים כלכלית ופוליטית את המשטר הציוני. הפיסגה הערבית צריכה להבהיר, כי הציונים אינם מכוונים רק כנגד החמאס והפלשתינים, אלא כנגד העולם הערבי כולו".

תאריך:  27/03/2004   |   עודכן:  28/03/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
המטרה - ללחוץ על ישראל לשחרר אסירים פלשתינים בתמורה להחזרת החיילים
מחלקה ראשונה
הגדודים דוחים את הקריאה שהפנתה קבוצת אינטלקטואלים פלשתינים מבכירי תנועת הפת"ח להימנע מפעולות נקמה אלימות על חיסול יאסין; מדגישים כי הג'יהאד ימשך עד שחרור כל פלשתין ושיבת כל הפליטים
עומר כרמון
ה'לוס אנג'לס טיימס': אירן מסתירה מפקחי האו"ם באופן שיטתי את פעילותה הגרעינית בכ-300 מתקנים הפרושים ברחבי המדינה; לאחר חודש של סירוב אירני, חודשו בשבת ביקורות פקחי האו"ם
עומר כרמון
המלחין והזמר האנטישמי, מיקיס תיאודורקיס, נבחר לשיר את שיר האולימיפאדה; 'הפרוטוקלים של זקני ציון' נמכרים בחנויות ספרים באתונה; העיתונים מלאים בהתבטאויות אנטישמיות; ממשלת ישראל אינה תומכת בקמפיין
הדר פרבר, אלונה קורן
הפרק כבר שודר בארה"ב ותוכנו כבר ידוע. לכן, מי שרוצה להישאר במתח - שיעצור כאן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il