X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פרקליטת המדינה תמסור חוות דעתה ליועמ"ש מזוז, והוא שיחליט האם יש להגיש כתב אישום; אין די ראיות להגיש כתב אישום נגד אהוד אולמרט; ראש הממשלה מסרב להגיב; השר לנדאו טוען: הדבר החשוב ביותר עכשיו הוא לחקור את הפרקליטות - מי הדליף
▪  ▪  ▪
מזוז, יכריע תוך חודש

ארבל, ממליצה - ערב מועמדותה לכהונת שופטת בבית המשפט העליון

לחקור מי הדליף

לא ניתן לו מנוח

ההמלצה
פרקליטת המדינה, עדנה ארבל, ממליצה בפני היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, על הגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה, אריאל שרון, באשמה שקיבל שוחד מאיש העסקים דוד אפל בפרשת "האי היווני". על-פי החשד, שרון סייע לאפל בעסקי הקרקעות, ובתמורה קיבל מאפל סיוע במהלך ההתמודדות במסגרת פריימריס בליכוד.
במקביל קובעת ארבל, בחוות דעת שכתבה, כי אין מקום להגיש כתב אישום נגד ממלא מקום ראש הממשלה, אהוד אולמרט. הנימוק: היעדר ראיות מספיקות.
החלטת ארבל, שאותה טרם מסרה ליועמ"ש, ניתנה על-אף חוות דעתו של ראש יאחב"ל, תנ"צ יוחנן דנינו (משפטן בהשכלתו), שקבע כי אין די ראיות נגד שרון להגשת כתב אישום. דנינו, שעמד בראש צוות החקירה בפרשת האי היווני, סבור כי "הראיות חלושות". ראש אגף החקירות, לעומת זאת, ניצב משה מזרחי, סבור, כמו ארבל, כי יש מקום להגשת כתב אישום.
ארבל עומדת למסור רשמית חוות דעת בנושא, ובה ההמלצות, וזאת תוך כמה ימים - יתכן כבר ביום א'. בחוות דעתה תומכות כמה מבכירות פרקליטות המדינה. טיוטת כתב אישום, ובה פרטי המעשים האסורים המיוחסים לשרון, כבר הוכנה.
עמדתה של ארבל אינה בגדר הפתעה. שכן ארבל רמזה על כך לפני כמה שבועות, לאחר שהגישה כתב אישום מתוקן נגד אפל, ובו ייחסה לשרון קבלת שוחד. ארבל מבקשת לסיים את המהלך הזה עתה, ערב מועמדותה לכהונת שופטת בבית המשפט העליון. באופן רשמי, מסרבים בפרקליטות להתייחס להמלצות ארבל. בפועל, "דלפו" או הודלפו במכוון חלק מהפרטים מהפרקליטות, וזאת עוד בטרם הונחה חוות דעתה של ארבל בפני היועמ"ש.
יודגש, כי היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, הוא המוסמך לקבוע האם להעמיד לדין ראש ממשלה מכהן. מזוז הודיע, כי יקבל החלטה בעניין תוך כמה שבועות. בינתיים, ביקש מזוז מהמשטרה ומהפרקליטות לבצע השלמות בפרשה.
פרקליטו של שרון: "מניפולציה תקשורתית"
שרון מסרב, בשלב זה, להתייחס להחלטות נגדו. בלשכתו נמסר, כי שרון יגיב רק לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה יאמר את דברו. פרקליטו של שרון, עו"ד דורי קלגסבלד, אמר כי מדובר במניפולציה תקשורתית מצד הפרקליטות, שמנסה לכפות עמדתה על היועמ"ש. תגובות נוספות שהועלו:
- שרי שינוי, ובראשם השר יוסף פריצקי, אמרו בתגובה כי שרון יצטרך להתפטר, אם יוגש נגדו כתב אישום;
- השר עוזי לנדאו אמר כי הדבר החשוב ביותר עכשיו הוא לחקור מי הדליף, ומדוע, וזאת כדי להשיב את אמון הציבור בפרקליטות. לנדאו אמר עוד, כי אם יוגש כתב אישום נגד שרון, ייצטרך שרון לעזוב את תפקידו. יחד עם זאת ציין לנדאו, כי להערכתו - בהכירו את שרון - הדבר לא יגיע לכדי כך, כיוון ששרון לא ביצע עבירות פליליות;
- ראש תנועת יח"ד, יוסי ביילין, אמר כי הוא מצפה להחלטה מהירה של היועמ"ש מזוז, וכי הוא, ביילין, יקבל כל החלטה. עם זאת, אמר, כי אם יוחלט על העמדה לדין, יידרש שרון להתפטר לאלתר, על-אף שהחוק אינו מחייב זאת - אלא אם הורשע בדין. לא ניתן לו מנוח, אמר.
תזכורת: פרשת האי היווני
על-פי החשד, איש העסקים דוד אפל חתם על הסכם עם גלעד שרון, על-פיו ישלם לו מיליוני שקלים תמורת ייעוץ, כביכול. בפועל, טוענת המשטרה, נועדו הסכומים לשחד את משפחת שרון - כדי שאבי המשפחה, אריאל שרון, יסייע לאפל לקדם עסקות נדל"ן בהן היה תקוע אפל.
המדובר, בין היתר, בפרויקט גינתון. אפל רכש במקום קרקעות בסכום כולל העולה על 26 מיליון דולר. ואולם, המינהל בראשו עמד אז שרון, סירב להתיר העברת הזכויות לבעלותו של אפל.
המשטרה חושדת, כי גם עמרי שרון היה שותף בפרשה זו, או לפחות ידע על-כך. לכן, גם הוא נחקר בפרשה זו.

תאריך:  27/03/2004   |   עודכן:  28/03/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
בני הזוג, בוריס וריסיה ויינר, סבלו ממחלה קשה; הקשיש ירה באשתו ולאחר מכן התאבד; השניים השאירו מכתב בו הסבירו כי הם לא רוצים להיות נטל על משפחתם
עומר כרמון
מזכ"ל הליגה הערבית: אנו דוחים את היוזמה האמריקנית לרפורמות, משום שהיא מתעלמת מהסכסוך הישראלי-פלשתיני; גם מנהיגי כווית ועומאן הודיעו כי לא יגיעו לטוניס; עיתון סעודי: הפיסגה הערבית עומדת להיכשל
מחלקה ראשונה
המטרה - ללחוץ על ישראל לשחרר אסירים פלשתינים בתמורה להחזרת החיילים
מחלקה ראשונה
הגדודים דוחים את הקריאה שהפנתה קבוצת אינטלקטואלים פלשתינים מבכירי תנועת הפת"ח להימנע מפעולות נקמה אלימות על חיסול יאסין; מדגישים כי הג'יהאד ימשך עד שחרור כל פלשתין ושיבת כל הפליטים
עומר כרמון
ה'לוס אנג'לס טיימס': אירן מסתירה מפקחי האו"ם באופן שיטתי את פעילותה הגרעינית בכ-300 מתקנים הפרושים ברחבי המדינה; לאחר חודש של סירוב אירני, חודשו בשבת ביקורות פקחי האו"ם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il