X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שלמה שני: הפתרון טמון לא בהגבלת שביתות אלא בטיפול בסיבות לפריצתן
▪  ▪  ▪

הממונה על השכר באוצר, יובל רכלבסקי, אמר כי האוצר יהיה מוכן לבחון ברצינות את ההצעה של האגודה הישראלית לחקר יחסי עבודה, לחייב גישור בסכסוכי עבודה בשירות הציבורי. רכלבסקי דיבר ביום עיון שקיים המרכז הישראלי לניהול (המי"ל), בשיתוף עם האגודה הישראלית לחקר יחסי עבודה, על הגבלת זכות השביתה, בעקבות הצעות החוק השונות בנושא זה הנדונות כיום בכנסת ובוועדת שרים לענייני חקיקה.
הממונה על השכר הסביר, כי האוצר יהיה מוכן לשקול הכנסת שיטות חדשות לפתרון סכסוכים בסקטור הציבורי, כולל גישור ובוררות, לפי המודל שכבר נוסה בסיום הסכסוך עם הרופאים. עם זאת אמר רכלבסקי, כי איננו מקבל את הצעת האגודה ליחסי עבודה לפיה ימונו שופטים בדימוס לתפקיד המגשרים וציין, כי ישנם מגשרים טובים יותר מאשר שופטים בדימוס.
רכלבסקי טען עוד, כי השביתות וההפגנות בחזית משרד האוצר הפכו למכת מדינה ונועדו למנוע רפורמות חיוניות שהיו מביאות לחיסכון של מיליארדי שקלים. הוא הדגיש, כי יש להחזיר את המערכת למסגרת הגיונית מבלי לפגוע בדמוקרטיה.
גם שלמה שני, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אמר כי השנה החולפת היתה השנה הגרועה ביותר בתחום יחסי העבודה בישראל. לדבריו, ההסתדרות לא רצה בשום שביתה ואף פעלה נמרצות כנגד פריצת שביתות פראיות, לעיתים על-ידי פיזור ועדי עובדים. עם זאת, הוא הביע התנגדות להגבלת זכות השביתה ואמר כי הפתרון טמון לא בהגבלת זכות זו, אלא בטיפול בסיבות לפריצת השביתות במשק.
מזכ"ל הסתדרות עובדי המדינה, עופר עיני, תקף בחריפות את האוצר וטען, כי הפר הסכמים כתובים בגסות ופעל לשנות את כללי המשחק. הוא מתח ביקורת בעיקר על אגף התקציבים באוצר, אשר לדבריו נתן את הטון במערכה, במקבץ של שינויים מבניים ללא תיאום עם יתר אגפי האוצר ועם יתר משרדי הממשלה. לדבריו, האוצר התנגד להידברות לאחר שההסתדרות הסכימה בצעד אמיץ להורדת שכר, שכן הוא פירש בטעות את הסכמת ההסתדרות כחולשה. לדבריו החוק המוצע להגבלת שביתות הוא אבסורדי ודרקוני וההסתדרות ועובדי המדינה לא יסכימו לכך וללא יתנו לחוק לעבור.
נציב שירות המדינה, שמואל הולנדר, אמר כי המדינה זקוקה להסתדרות חזקה, אך אין מנוס ממציאת חלופות לשביתות, שכן המצב כיום בלתי נסבל וצריך לחשוב על טובת הציבור.

תאריך:  28/03/2004   |   עודכן:  28/03/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
דור ראשון של ילדים העומד מול שפע פעילויות בזמן שעת השינה; טרם ידועות ההשפעות הבריאותיות לטווח הרחוק על בריאות הילדים
נועם שרביט
בתביעה נטען: הסכום שדורשת החברה עבור שינוי רישום במרשם הפנימי - גבוה בהרבה מהקבוע בצו הפיקוח; היועץ סבור: על החברה להשיב ההפרש בין מה שגבתה ובין התעריף שבצו; עם זאת, טוען: לא ניתן לאשר התביעה כייצוגית על-בסיס תקנה 29
הדר פרבר
המדריך כולל מידע מפורט על האפשרויות העסקיות בהודו והתמריצים ליזמים
הדר פרבר
בסיור לחברי מועדון הנדל"ן של המי"ל תקף חולדאי את השיטה המוניציפלית בישראל: נבחרתי ע"י האזרחים אך אינני יכול לאשר הצבת רמזור בעיר; מהנדס העיר: התכנון ישים דגש על שימושים מעורבים, במיוחד בפיתוח צפ'-מערב העיר; הפיתוח בדרום נועד להשפיע על יפו
הדר פרבר
"נהריאדה" של דוד ויצטום תשודר ביום שלישי 6.4.04, 14:15
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il