X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
סקר: רק 3% מתושבי ישראל סומכים על כוח ההרתעה של משטרת ישראל נגד פריצות וגניבות רכוש. כל היתר סומכים על כוח ההרתעה של השארת אור דולק, טלוויזיה דולקת, כלב, מערכות מיגון שונות - וכמובן על המזל
▪  ▪  ▪

לקראת ליל הסדר, אשר ידוע כערב עם המספר הרב ביותר של פריצות לבתים, רק 3% ממתושבי ישראל סומכים על כוח ההרתעה של משטרת ישראל נגד פריצות וגניבות רכוש. כך עולה מסקר חדש שערכה חברת טרלידור.
בעקבות הנתונים שפרסמה לאחרונה משטרת ישראל, כי כל 2 דקות מתרחש בישראל אירוע פלילי הקשור ברכוש (גניבה או פריצה) וכן נוכח העובדה כי ערב פסח הוא הערב עם מספר הפריצות הרב ביותר, ערכה חברת מקסידור, המייצרת סורגים מתקפלים וקבועים לבתים, משרדים ומבני תעשיה, את הסקר בקרב 5,000 איש ברחבי הארץ ובסטטוסים שונים: רווקים, נשואים, אלמנים/אלמנות, קשישים, צעירים וכו'.
מהתשובות לשאלה "מה לדעתך ימנע מעשה פלילי בביתך או בעסק שלך בערב פסח", עולים נתונים מדאיגים על חששות כבדים בקרב הציבור. כ-73% מהנסקרים מפחדים, כי ביתם ייפרץ בערב ליל הסדר או במהלך חופשת הפסח. כ-17% סומכים על המזל ("לי זה לא יקרה"). 10% כלל לא חושבים על הסיטואציה הזו.
מהסקר עולה עוד, כי רק 3% סומכים על סיורי משטרה בשכונתם כגורם מונע, 25% סומכים על הטלוויזיה הדולקת, 10% סומכים כי השארת מערכת דולקת תרתיע את הגנבים, 5% מפסיקים מנוי לעיתונים כדי שלא תהיה הצטברות ליד הדלת, היתר (57%) סומכים על אמצעי מיגון שונים שיגנו עליהם. 7% סומכים על כלב, 11% על מערכת אזעקה, 34% סומכים על שילוב סורגים ודלתות פלדה, 5% ציינו אמצעי אחר (שומר בלובי, שכנים עירניים ואכפתיים וכו').
כמצופה מהישראלים, 83% מהמשפחות שנסקרו מיגנו את הבית רק בעקבות אירוע פלילי שהתקיים בביתם או בסביבתם הקרובה. לעומתם, אוכלוסיית הקשישים, רובה (63%) מיגנה את הבית בסורגים ובאזעקה ללא כל קשר לאירוע פלילי שהתקיים בסביבתה.
מהסקר עולה עוד, כי בקרב 64% ממשפחות ישראל (עם ילדים) עולה נושא הפחד מפריצה אלימה בתדירות גבוהה ביותר. אצל שאר המשפחות, הנושא עולה מידי פעם בפעם או לעיתים רחוקות. לעומתם - 89% מקשישי המדינה חוששים תמידית מפריצה אלימה לביתם או למשוד.
שרון אלון, מנכ"ל מקסידור, מסביר את הממצאים: "הסקר מלמד שאזרחי ישראל איבדו את אמונתם ברשויות למניעת מעשים פליליים ומעדיפים לדאוג לעצמם וחבל. ברור שדימוי המשטרה כלוחמת העיקרית בטרור ובעברינות הכבדה של עולם הפשע המאורגן, מניעת הסמים וההימורים, פוגע בשירות שהיא אמורה לתת לאזרח הקטן ולרכושו.
אנשים מצאו תחליף שיגן עליהם: אזעקות, סורגים, שומר בכניסה וכו'. כמו כן ניתן לראות כי האוכלוסיה הקשישה מאוד חרדה למצבה ומאוד פוחדת ממעשה פלילי אצלה בבית. יש לעשות הכל כדי לזכות את האזרחים הוותיקים בתחושת ביטחון המגיעה להם.

תאריך:  28/03/2004   |   עודכן:  28/03/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
הוצאת יחידת האיסוף המרכזית-היסטורית של אמ"ן פירושה חד הוא: כישלון ניהול מערך איסוף המידע על-ידי ראש אמ"ן וראש חטיבת המחקר; הפיכת סוכנות הסיגינט 8200 לסוכנות לאומית בהובלה אזרחית תהווה צעד בדרך לניהול המערך האיסופי מתוך ראייה לאומית כוללת ולא צבאית גרידא
גלית יצחק
סך ההיערכות של כל חברה הינו 50 מיליון ש"ח; החברות - פלאפון, סלקום ופרטנר הקימו עמדות למוקד טלפוני על-מנת לסייע ולהדריך את הלקוחות לגבי שיטת המספור החדשה
מירב לוי
הממשלה אימצה את הצעת השר פורז; היועץ המשפטי: יש לבדוק את משמעות ההחלטה ולמנוע הגעה של אלפי קרובים נוספים לישראל
אלונה קורן
ההשקעה בתשתיות הרכבות גדלה משמעותית בשנתיים האחרונות
עומר כרמון
תדהמה בעולם הערבי בעקבות ביטולה של הפיסגה הערבית; אבו עלא: "העולם הערבי החמיץ הזדמנות לעסוק בבעיותיו הכרוניות - פלשתין ועירק"; סאא'ב עריקאת: "אני חושש כי דחיית הפיסגה תעודד את ישראל להגביר את התקפותיה כנגד הפלשתינים"; הפיסגה הבאה תתכנס בקהיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il