X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך במכתב לח"כ שמחון; ד"ר עדן פוגל, יו"ר ארגון הרופאים הווטרינרים הפרטיים בישראל: דחייה נוספת של החוק להסדרת הפיקוח על כלבים, תמשיך את התוהו ובוהו בישראל בנושא חיסוני הכלבת; יוצאים במבצע חיסון
▪  ▪  ▪

ביום רביעי האחרון דחתה ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשותו של ח"כ שלום שמחון, את הדיון בנושא החוק להסדרת הפיקוח על הכלבים לאוקטובר 2004.
דחייה זו מעכבת את יישום החוק שהיה אמור להיכנס לתוקפו בספטמבר שנה שעברה (2003). מאז קבלת החוק בקריאה שלישית בחודש דצמבר 2002 החלתו נדחתה פעמיים וביום רביעי האחרון, נחרץ גורלו לדיון נוסף רק לאוקטובר 2004.
במכתב שהפנה ד"ר פוגל לח"כ שלום שמחון יו"ר ועדת הכלכלה, אומר ד"ר פוגל: "לידיעתך, עקב מדיניות משרד החקלאות לאורך השנים, רק מחצית הכלבים בארץ מחוסנים נגד כלבת, ובהעדר חוק מתאים מספר החתולים המחוסנים בטל בשישים".
על-פי נתונים שאסף ארגון הרופאים הווטרינרים, בעיקר לנוכח התפשטות מחלת הכלבת בעת האחרונה, מתברר כי מתוך 350,000 כלבים רק 140,000 מחוסנים כנגד כלבת.
החוק להסדרת הפיקוח על הכלבים, היה אמור לבטל את המגבלה הגיאוגרפית הקיימת כיום על וטרינרים המחויבים לחסן אך ורק באזור השיפוט העירוני בהם הם נמצאים. הגבלה זו, מונעת מהווטרינרים ומלקוחותיהם לחסן את בעלי החיים שברשותם באופן חופשי, מגבילה את עבודתם ומגבירה את מספר הכלבים הלא מחוסנים.
בחוק שהיה אמור להיכנס לתוקפו, הוחלט על הקמתם של מרכזי מידע ארציים לשימוש הוטרינרים ובכך לפתוח את מערך חיסוני הכלבת אל מחוץ לאזורי השיפוט העירוניים.
"מדינת ישראל היא המדינה היחידה בעולם", כותב ד"ר פוגל לח"כ שמחון, "בה הוטרינרים במרפאותיהם מנועים לחסן נגד כלבת מחוץ לאזור הגיאוגרפי של המרפאות. כך לדוגמא תושב מושב בצפון הארץ יהיה מנוע לחסן את כלבו נגד כלבת בנהרייה. יתר על כן, על אותם הרופאים הוטרינרים אשר זכו לקבלת אישור "מחסן מורשה" מוטלת חובת גביית האגרה העירונית לכלבת וחובות נוספות".
"האבסורד במצב", מוסיף ד"ר פוגל, "הוא שבכל העולם רשאים רופאים וטרינרים לחסן בעל חיים ללא שייכות למקום המגורים. לא זו בלבד, אלא שאנו עובדים בכפוף לרשות המקומית, גובים בעבורה אגרה וחייבים לעמוד בתנאים לא עניינים על-מנת "לזכות" באישור "מחסן מורשה".
המצב האבסורדי הזה ודחייה נוספת של אישור החוק, תוביל את ישראל למספר עצום של בעלי חיים לא מחוסנים ולסכנה ממשית בהתפשטות מחלת הכלבת".
חיסון חתולים
ד"ר פוגל פנה במכתב לשר החקלאות והודיע על כך שארגון הרופאים הווטרינרים הפרטיים בישראל, שחברים בו כ-400 רופאים, החליט לצאת במבצע ארצי לחיסון חתולי רחוב בחיסון כנגד כלבת ללא תשלום.
לצורך כך ולצורך הנפקת תרכיבי חיסון ושבבים אלקטרונים, והאפשרות בעתיד לחסן בעלי חיים מחוץ לגבולות פעילות הווטרינרים, ביקש לאפשר להוציא את מבצע החיסון ולהנפיק תרכיבי חיסון - שלא במסגרת הרשותית.

תאריך:  28/03/2004   |   עודכן:  29/03/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
ועדת השרים לענייני מילואים בראשות שר הביטחון דנה היום במודל חדש למערך המילואים; מופז הורה להקים ועדה במשרד הביטחון שתגבש תוכנית עבודה מפורטת למימוש מודל המילואים החדש תוך שנתיים
נועם שרביט
פרקליטת המדינה צירפה לטיוטה את המלצתה להעמיד לדין את אריאל שרון בעבירות של קבלת שוחד מאיש העסקים דוד אפל, מירמה והפרת אמונים; עם זאת, ממליצה שלא להעמיד לדין את אולמרט; טיוטת כתב אישום גם נגד גלעד שרון בגין תיווך לשוחד
מירב לוי
טוען: יש להרחיק הפיתוח משומרת טבע; מוסיף: אל לממשלה לקבוע נקודת ציון מדויקת להקמת ישוב ובכך, להכתיב החלטה למוסדות התכנון
מירב לוי
ברלוסקוני תומך במדיניות נתניהו להפחית את שיעורי המס בישראל
ענבל אביב
השר שטרית: אם יועברו המקדמות, מרבית הבעיות הכספיות של הרשויות המקומיות ייפתרו, אך לא בעית הרשויות הקטנות שחויבו להתאחד כדי להיכלל בתוכנית ההבראה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il