X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך קראו סטודנטים יהודים וערבים באוניברסיטה העברית בירושלים בהפגנה נוספת שנערכה היום מחוץ לשערי הקמפוס בהר הצופים. מולם הפגינו מפגינים מן הימין, במה שנראה כהתלהטות הולכת וגוברת של הרוחות לקראת סוף השנה האקדמית
▪  ▪  ▪

הקמפוס הירושלמי של האוניברסיטה העברית בהר הצופים התלהט היום (ב', 29.3.04) שוב, כאשר תאי השמאל והימין בקמפוס הפגינו אלה מול אלה. כשבוע ימים לאחר ביקורו של ראש הממשלה שרון בקמפוס והפגנת הסטודנטים הערבים שבה נשמעו כזכור קריאות קיצוניות בזכותו של מנהיג החמאס שחוסל רק יום קודם אחמד יאסין (ראה קישור).
פעילי השמאל כללו סטודנטים חברי שלום עכשיו, יחד, עבודה וחד"ש, ערבים ויהודים כאחד (בעיקר יהודים). הם הניפו כרזות ושלטים כמו "מתנתקים מהכיבוש", "שרון הביתה", וגם סיסמאות בוטות מעט יותר כגון "הכיבוש הזה הורג אותנו", ו"מסרבים לכיבוש".
בין הסיסמאות שצעקו הנוכחים בהפגנת השמאל היו כאלה המוכרות והלגיטימיות כמו "שתי מדינות לשתי עמים", אך סיסמה אחת שחזרו עליה המפגינים שוב ושוב בלטה מעל כולן בקיצוניותה.
"מופז, מופז, שר הבטחון, כמה ילדים רצחת היום?".
הזעם נגד ממשלת ישראל איחד בין הסטודנטים חברי המפלגות הערביות ובין תנועות השמאל. מיכל, סטודנטית למזרח תיכון וחברה חברת תא "תיקון", יצאה להפגין לבושה חולצה שעליה מתנוססת דמותו של צ'ה גווארה. "באנו להפגין נגד הכיבוש, נגד החיסולים ונגד המדיניות הכושלת של הממשלה", אמרה לכתב NFC, "אני פה כדי למחות נגד אלימות מכל סוג שהוא.. ישנה אלימות שמגיעה משני הצדדים באופן דומה". נתנאל, תלמיד בחוג להיסטוריה, הוסיף: "כיבוש זה דיכוי, הטרור מגיע משני הצדדים. גם ממשלת ישראל מפעילה טרור כשהיא יורה עם מסוק על ילדים".
ממולם עמדו מפגינים מהימין, ביניהם חברי תא "לביא", המייצג באוניברסיטה העברית את מפלגת הליכוד. הם נופפו בדגלי המדינה ובכרזות תמיכה בראש הממשלה שרון ובממשלתו, ובין השאר קראו קריאות כגון: "די לטרור הערבי" ו"עם ישראל חי". אחד הסטודנטים, יצחק, תלמיד בפקולטה למשפטים, אמר ל-NFC : "טרור הוא לא הרג אנשים סתם, זהו רצח מתוקשר של בני אדם להשגת מטרות פוליטיות, כל גילוי של אמפתיה לצד הפלשתיני מסייע לטרור להשיג את מטרותיו הפוליטיות.
לכן כל מי שמסוגל להוציא מפיו את הססמא "מופז מופז שר הביטחון כמה ילדים רצחת היום" או קורא לסרב פקודה או לברוח מעזה יש לו דם עקיף על הידיים". ניר, תלמיד כלכלה וחשבונאות שעמד ליד דגל המדינה, הוסיף ואמר ש"מצער אותי לראות שסטודנטים, שאמורים להיות משכילים, לא מסוגלים להבחין בין מחבלים שהורגים נשים וילדים לבין מי שמבקשים להגן על אזרחי ישראל מהטרור.
כך או כך נראה כי הרוחות באוניברסיטה העברית הולכות ומתלהטות שבוע אחר שבוע לקראת הארוע הכי לוהט של השנה האקדמית מבחינה פוליטית, הוא "יום הנאכבה", בו מתעמתים מדי שנה סטודנטים ערבים ויהודים בכל הארץ. המשטרה ומאבטחי האוניברסיטה העברית, כך עושה הרושם על פי היערכותם היום ובשבוע שעבר, לא לוקחים שום סיכונים ונערכים לעימותים אלה במלוא הרצינות הראוייה.

תאריך:  29/03/2004   |   עודכן:  29/03/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
חשיווקית 2004 הינו פרויקט לפיתוח חשיבה יצירתית בו השתתפו 800 תלמידים מרחבי הארץ; הטקס נערך בקרב 200 תלמידים שעבודותיהם עלו לשלב הגמר
הדר פרבר
ח"כ ד"ר לאה נס: "חוק בא להגן על ילדים מפני חשיפה למפגעים סביבתיים אליהם הם חשופים בסביבת הלימודים שלהם, במשך שעות רבות ולאורך שנים"
הדר פרבר
שחקן, במאי ותסריטאי ובנוסף - שגריר של רצון טוב מטעם יוניצ"ף
הדר פרבר
במהלך היום ירצו מדריכים בכירים מהמכון למורשת בן-גוריון לכ-700 השוטרים שיועמדו בכוננות לקראת אירועי יום האדמה של הציבור הבדואי בנגב
עומר כרמון
על-פי סקר חדש שנערך בשטחי הרשות הפלשתינית: 53% תומכים בהתקפות טרור בתוך שטח ישראל; 70% תומכים בהודנא; ערפאת עדיין המנהיג הפופולרי ביותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il