X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ההודעה באה בתום פגישה בין צמרת החמאס לצמרת החיזבאללה; דיווחים מביירות: החיזבאללה נכנס לכוננות ספיגה מחשש לפעולה ישראלית; הערכת החיזבאללה: ישראל תנסה להתנקש בנסראללה או במנהיגי החמאס
▪  ▪  ▪

מאחדים כוחות: תנועת החמאס מפרסמת הערב (ב', 29.3.04) הודעה רשמית בה היא קוראת להידוק התיאום ושיתוף הפעולה עם ארגון החיזבאללה. ההודעה מתפרסמת בעקבות פגישה בין צמרת החמאס לבין צמרת החיזבאללה בלבנון.
משלחת בכירה מטעם החמאס בראשות ח'אלד משעל, ראש הלשכה המדינית של התנועה נועדה מוקדם יותר היום עם משלחת בכירה בראשות מזכ"ל החיזבאללה, חסן נסראללה. במוקד הפגישה: השלכות חיסולו של מנהיג החמאס, השייח' אחמד יאסין, על הזירה הפלשתינית.
בהודעה הרשמית נמסר, כי החיזבאללה מזדהה באופן מוחלט עם תנועת החמאס על-רקע החיסול ומציב את כל משאביו ויכולותיו לשימוש החמאס. "החיסול לא ישבור את זרוע ההתנגדות", נכתב בהודעה, "אלא יבעיר את האדמה מתחת לרגלי הכיבוש ויוביל למהפך איכותי בפעילות ההתנגדות על אדמת פלשתין".
כך לראשונה מאשרת תנועת החמאס את טענת מערכת הביטחון זה זמן רב כי בין שני הארגונים קיימת זליגה מתמדת של ידע ומשאבים.
הערכת סיכונים אל מול האיומים
לאורך השנים, הקים החיזבאללה בדרום לבנון תשתית צבאית מבצעית ענפה המונה מאות פעילים מיומנים במגוון סוגי לחימה. ברשות הפעילים כמות גדולה של אמצעי לחימה ומגוון אמצעים ארטילריים.
בתחום הארטילריה - הארגון הכין מגוון מטרות עומק בשטח ישראל לשם ייעול הפעלת המערך הארטילרי ושיפור יכולת הפגיעה בעורף האזרחי של מדינת ישראל. בתחום המודיעיני - הארגון פרס אמצעי מודיעין רבים, לרבות מכשור האזנה ומצלמות המספקים לו מל"מ מדוייק לביצוע פיגועים מורכבים ביותר.
בתחום ההתבצרות, הקים החיזבאללה בונקרים תת-קרקעיים והרחיב מנהרות טבעיות בדרום לבנון על-מנת לאכסן בהם אמצעי לחימה. בתחום התורתי - החיזבאללה למד את דרכי הפעולה של צה"ל וגיבש אסטרטגיות וטקטיקות לחימה שונות. בתחום התכנון, בידי הארגון תוכניות אופנסיביות הכוללות חדירה באמצעות גלשונים לתחומה של ישראל, השתלטות על ישובים ישראליים וחטיפת אזרחים וחיילים למטרות מיקוח.
להלן רשימת ארסנל אמצעי הלחימה שברשות ארגון החיזבאללה, כפי שמצויה בידי מערכת הביטחון:
- אלפי קטיושות (107 מ"מ ו-122 מ"מ);
- תותחים, מרגמות ורקטות ארוכות טווח מדגמים שונים:
1. רקטת פג'ר 5 - טווח 75 ק"מ, מגיעה עד חדרה;
2. רקטת פג'ר 3 - טווח 43 ק"מ;
3. תותח 130 מ"מ - טווח 27.5 ק"מ, מגיע עד דרומית לחיפה;
4. רקטה 122 מ"מ - טווח 20 ק"מ;
- טילים נגד טנקים (מתבייתים) מדגם "טאו" ו"סאגר";
- תותחי נ"מ מדגמים שונים וטילי נ"מ מדגם SA-7 (בעבר אף דווח על אפשרות שגם טילי נ"מ משופרים מדגם SA-18 עשויים להיכלל בארסנל הארגון);
- מטעני חבלה מהמתוחכמים בעולם ונשק קל אישי מגוון;
- כמו כן, ככל הנראה מצויים ברשות הארגון גלשונים.
[מתוך אתר המרכז למורשת המודיעין: www.intelligence.org.il]
החיזבאללה בכוננות ספיגה
ארגון החיזבאללה נמצא בימים אלה ב'כוננות ספיגה' ונערך לקראת פעולה אפשרית של ישראל נגד תשתיות הארגון ומנהיגיו. כך עולה מדיווחים המגיעים מביירות ("אל-איתיחאד" היוצא במפרץ).
מהדיווח עולה, כי על-פי הערכות צמרת החיזבאללה, המסתמכות על דוחות ביטחוניים שהגיעו לידיה, ישראל תפעל כנגד הארגון במידה ויעלה בידיה של תנועת החמאס להוציא פיגוע "איכותי" בשטח ישראל.
החשש בביירות: ישראל
תנסה לחסל את נסראללה
אחת ההערכות שבידי הארגון, מכוונת למזכ"ל החיזבאללה, חסן נסראללה, עצמו. בחיזבאללה חוששים כעת כי ישראל תנסה לשכפל את הצלחתה ברצועת עזה בעקבות חיסול השייח' יאסין ותפנה כעת לחסל את נסראללה או מנהיגים אחרים בארגון.
אתמול (א', 28.3.04) אמר חסן נסראללה כי הוא אינו חושש מאיומי ישראל לחטוף או לחסל מנהיגים בחיזבאללה. הוא אף "הזמין" את צה"ל להיכנס ללבנון - שם מצפה לו, כלשונו, קרב אנסאריה 2 ["אסון השייטת" - 12 לוחמי קומנדו ימי שנהרגו במארב שטמן להם ארגון החיזבאללה בספטמבר 97'-ג.ב.] [ראו קישור].
לפיכך, העלה הארגון את הכוננות בקרב אנשיו ותגבר את האבטחה סביב היעדים החיוניים שברשותו. מהערכת הארגון עולים כמה תרחישים אפשריים, לרבות מכוניות תופת והפצצת מרכזי הכינוס של הארגון מן האוויר. זאת, על-רקע ריבוי הדיווחים בישראל על כוונות לחסל את מנהיג החמאס ברצועה, עבד אל-עזיז רנטיסי, וכן על-רקע האיום המרומז שהפנה הרמטכ"ל בשבוע שעבר כלפי נסראללה וערפאת.
עוד עולה מהדיווח, כי בחיזבאללה סבורים שכל עיכוב בפעילות ישראל נגדם נובע מהיעדר 'אור ירוק' אמריקני לפי שעה. גורמים פלשתינים במחנה הפליטים עין אל-חילווה טוענים כי הממשל האמריקני הבהיר באחרונה בתשובה לבקשה פלשתינית רשמית למנוע מישראל לפגוע בערפאת כי "אין ביכולתו למנוע פגיעה ביו"ר ערפאת".
לחץ ישראלי ואמריקני להכליל
החיזבאללה ברשימת הטרור האירופית
מקורות דיפלומטיים מערביים בביירות הוסיפו כי ארה"ב וישראל לוחצות על ממשלות צרפת וגרמניה לכלול את החיזבאללה ברשימת ארגוני הטרור האירופית. באיחוד האירופי, על-פי הדיווח, טוענים כי יש להסתפק בהכללת שמו של עימאד מורנייה ברשימת הטרור האירופית, כמי שאחראי על פעילות החוץ של הארגון.

תאריך:  29/03/2004   |   עודכן:  29/03/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
ריבית הפריים תעלה בסוף השבוע לרמה של 5.6%; למרות ההערכות כי תקופת הפחתות הריבית הגיעה לידי מיצוי - רומז בנק ישראל כי תיתכן הפחתה נוספת בסוף אפריל
אלונה קורן
המפקחת על המחירים במשרד התמ"ת: הסרת הפיקוח וביטול המכס על הפסטה יוביל להגברת התחרות ולהוזלת המחיר לצרכן
אלונה קורן
מחווה זו של האוצר נעשתה בהמשך לפגישתו עם חבר הכנסת אלי ישי ולבקשתו של חבר הכנסת גפני
מיכאל דבורין
כך קראו סטודנטים יהודים וערבים באוניברסיטה העברית בירושלים בהפגנה נוספת שנערכה היום מחוץ לשערי הקמפוס בהר הצופים. מולם הפגינו מפגינים מן הימין, במה שנראה כהתלהטות הולכת וגוברת של הרוחות לקראת סוף השנה האקדמית
גלית יצחק
חשיווקית 2004 הינו פרויקט לפיתוח חשיבה יצירתית בו השתתפו 800 תלמידים מרחבי הארץ; הטקס נערך בקרב 200 תלמידים שעבודותיהם עלו לשלב הגמר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il