X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שרון ישקול אם להביא את תוכנית ההינתקות למשאל עם; על-פי הערכות לא יתייחס שרון לסוגיית ההינתקות על-מנת שלא להעלות לדיון נושאים השנויים במחלוקת; ח"כ איתן תוקף: לא מתקיים דיון רציני על דרך התפעול של המפלגה
▪  ▪  ▪

ועידת הליכוד הנפתחת אחר הצהריים (יום ג', 30.3.04, בשעה 17:00) בהיכל התרבות בתל אביב תתעלם לחלוטין מפרשיות משפחת שרון ומהנושא המדיני ותהפוך למפגן תמיכה בראש הממשלה. כך צופים היום חברי כנסת בליכוד.
לחדשות Nfc נמסר: "הוועידה במקור היא משהו פורמלי, יבואו לאשר את ועדת החוקה, אך בגלל מה שקרה השבוע, המלצת פרקליטות המדינה, הולך להיות מפגן תמיכה בראש הממשלה".
"יש הרבה אנשים שיבואו לחזק את ידיו של ראש הממשלה, גם אלו שלא מסכימים איתו על ההינתקות. ההתפתחות השבוע חוצה מחנות, גם בקרב אנשי ביבי. יש כלל אצל הליכודניקים: שתוקפים אותה אנשים אוטומטית באים כדי לחזק".
ח"כ משה כחלון, פעיל נמרץ במפלגה ל-Nfc: "תהיה קבלת פנים חמה, אוהדת ובלתי משגת לראש הממשלה. לדעתי יהיה מפגן אחדות והנושאים המדיניים ידחקו לצד. הליכוד נמצא תחת מתקפה ברוטאלית מכל הכיוונים, אך הזאבים השחיזו ציפורניים מוקדם מדי. כשהליכוד מרגיש מותקף הוא מביע אחדות ותמיכה וזה מה שיהיה היום".
שרון אמנם התנגד בתחילה לכינוס הוועידה, שהיתה אמורה לכלול הצבעות על שינוי חוקה שנועדו לחשק את התוכניות המדיניות שלו, אך כבר אמש נראה שהוא צפוי לקבלת פנים חמה. שר החוץ סילבן שלום, פוליטיקאי רב פעלים הבטיח לראש הממשלה בכנס שקיים: "אנחנו מאחוריך". הדבר, כך אומרים, מציין כי השר שלום מריח טוב את השטח - פעילי הליכוד מגנים את החלטת הפרקליטות.
גם השר עוזי לנדאו הגיב השבוע בחריפות להחלטת הפרקליטות באומרו: "תופעת ההדלפות בפרקליטות מעידה על הימצאותם של תפוחים רקובים במערכת. מטרת ההדלפה היא אחת: להשפיע על החלטות היועץ המשפטי לממשלה והדבר אינו עולה בקנה מידה אחד עם מנהל תקין. בעקבות ההדלפה, על היועץ המשפטי לממשלה לקבל את החלטתו בהקדם, על-מנת להסיר את העננה מעל ראשו של ראש הממשלה".
שרון ישקול אם להביא את תוכנית ההינתקות למשאל עם
ראש הממשלה, אריאל שרון, שוב ניצל בעור שיניו. המתפקדים בליכוד, כאמור, יקלו עליו, כך שהחלטתו אם להביא את תוכנית ההינתקות למשאל עם בקרב מתפקדי הליכוד, אינה בעלת משמעות ונושאים מדיניים ופוליטיים שנויים במחלוקת יוסטו. שרון יהיה הנואם היחיד בוועידה ועל-פי הערכות לא ירחיב בנאומו על צעדיו המדיניים ולא יתייחס להמלצת הפרקליטות להעמידו לדין.
יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת, ח"כ מיכאל איתן מתח היום ביקורת חריפה על מרכז הליכוד וטען כי מדובר בשלטון עריצות בתנועת הליכוד בו לא מתקיים דיון רציני על דרך התפעול של המפלגה וקיים מצב של סתימת פיות.
"אני רוצה לדבר בבית שלי ואני לא יכול. מדוע זה צריך להיות. מי ששולט לא רוצה ביקורת. לא רוצה מוסדות. הוא מכנס בתוך כמה חודשים את מה שנקרא ועידה ומכין נאומים מוכנים. הליכוד יצליח להתגבר. אנו נקים מוסדות, זאת תהיה תנועה דמוקרטית, יש לה מסורת ארוכת שנים, למדנו איך לנהל תנועה ולקיים ועידות".
גם מלשכת לנדאו נשמעים טונים דומים: "הוועידה מרוקנת מתוכן וצריך היה לנעול את הוועידה ולהפעיל את מוסדות התנועה, במקביל לעבודת ועידת החוקה. תנועה כמו הליכוד חייבת שמוסדותיה יפעלו באופן תקין, שוטף ודמוקרטי. המוסודת כבר שנה וחצי לא מתפקדים, לא מרכז לשכה, הנהלת לשכה, מזכירות ועוד", כך נמסר ל-Nfc.
ראוי לציין, משמעות אישור ועדת החוקה הינה, כי בפרק הזמן של שלושה חודשים יהיה על הוועדה למיין הצעות לתיקון החוקה, לבוא בדברים עם המציעים, לאחד הצעות דומות, לגשר ועוד. על כל זה אחראי ואמון מזכיר הוועידה השר ישראל כץ. בתום פרק זמן זה, תתכנס שוב ועידת הליכוד ואז יערכו הצבעות על ההצעות. כינוס ועידת ליכוד נוסף, בל נשכח, משמעו הוצאות כספיות נוספות. יש מי שאומר, כי המטרה היא לחשק את מרכז הליכוד בידי אדם אחד.
עוד נציין, כי רק אמש נשמעה ביקורת נוקבת על החלטת ראש הממשלה להרכיב ממשלה חדשה, בו ביום שהממשלה הנוכחית תדחה את תוכנית ההינתקות [ראו קישור]. סיעות הקואליציה, האיחוד הלאומי ומפד"ל, מתכוונות בינתיים שלא לוותר ולהיעזר עם חברי הכנסת בליכוד המתנגדים לתוכנית ההינתקות כדי להכשיל את תוכניות ראש הממשלה. יו"ר המפד"ל, השר אפי איתם אמר: "שרון חוטא לכללי הדמוקרטיה ומזלזל זלזול גמור בכללי מינהל שלטוני תקין".

תאריך:  30/03/2004   |   עודכן:  30/03/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
גולן (22) חשוד כי הטמין 9 מטעני חבלה במטרה לפגוע בערבים; סיפר לחברו, אלכס רבינוביץ', המואשם בסיוע לניסיון רצח, שבכוונתו להקים ארגון שיפגע בערבים המסייעים לטרור; רבינוביץ' ייעץ לגולן כיצד לתכנן את רצח ח"כ מח'ול
יפעת גדות
חוקרים מדווחים כי הסיכון לסרטן רירית הרחם ירד ב-30% בעקבות פעילות גופנית כמו טיפול במשק הבית ומטלות יומיומיות
הדר פרבר
בתחרות - השלכת מקלות (כפיסי עץ) לנהר ובדיקה איזה מקל מגיע ליעד - הצד השני של הגשר, מהר יותר
הדר פרבר
מהנדסי החברה עבדו ביום שני בלילה במטרה לנסות ולשחזר חלק מ-130,000 קווי טלפון
הדר פרבר
שר הבריאות הורה לבעלי החנויות להסתיר את מוצרי הטבק מעיני הצרכנים, בניסיון להפחית את השימוש בטבק, בעיקר על-ידי צעירים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il