X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הנשיאים (בדימ.) משה לנדוי ומאיר שמגר נמנים עם הממליצים על מינויה; פרופ' שלום לרנר הוסף כמועמד דתי
▪  ▪  ▪

פרופ' רות גביזון אישרה, בימים אלה, את מועמדותה לבית המשפט העליון, וזאת לאחר שכמה חברים בוועדה לבחירת שופטים התחייבו לתמוך במועמדותה. כך נודע ל-Nfc.
גביזון נחשבת למועמדת בעלת סיכויים טובים. שורה של אישים בכירים מאוד תומכים במועמדותה, ואף ציידו אותה בהמלצה. בהם: נשיא בית המשפט העליון (בדימ.) משה לנדוי; נשיא בית המשפט העליון (בדימ.) מאיר שמגר; שופט בית המשפט העליון (בדימ.) גבריאל בך; שופט בית המשפט העליון (בדימ.) פרופ' יצחק זמיר; שופט בית המשפט העליון מישאל חשין; דיקן הפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית, פרופ' איל זמיר; המומחה למשפט חוקתי, פרופ' דוד קרצ'מר; שר המשפטים לשעבר, משה ניסים, ושר החינוך לשעבר פרופ' אמנון רובינשטיין.
פרופ' גביזון התלבטה האם להיענות להצעה להתמודד על כהונה בבית המשפט העליון. בפגישה שהתקיימה לפני כשבועיים עם חברי ועדת המשנה, שבה חברים השופט יעקב טירקל, ח"כ שאול יהלום ועו"ד בני לוינבוק, אמרה גביזון כי אינה בטוחה שכדאי לה לקבל מינוי זה, שכן מחוץ לכותלי בית המשפט היא משפיעה די והותר. גביזון ציינה בפני חברי הוועדה המופתעים, כי היא חוששת שמינויה יחייבה "להוריד פרופיל".
עתה, כאמור, החליטה גביזון להתמודד בכל זאת. החלטתה גורמת קורת רוח רבה לכמה גורמים, שכן קיימת תמימות דעים כי מדובר במשפטנית בכירה ובעלת שם - הן בישראל והן בחו"ל, וכן באישיות עצמאית, בין הבודדים (מבין המועמדים) שתוכל בעתיד לעמוד בפני הנשיאה המיועדת דורית בייניש. ואולם במקביל, מועמדותה יוצרת דאגה רבה אצל חלק מחברי הוועדה לבחירת שופטים, שכן עתה פוחתים סיכוייה של פרקליטת המדינה, עדנה ארבל, להתמנות לכהונת שופטת בית המשפט העליון.
הוועדה לבחירת שופטים עומדת להתכנס בראשית חודש מאי, כדי לבחור ארבעה שופטים לבית המשפט העליון. בשלב זה נחשבים שלושה מועמדים בטוחים: היועץ המשפטי לממשלה היוצא, אליקים רובינשטיין; השופט סלים ג'ובראן; והשופטת אסתר חיות. גביזון וארבל מתמודדות, איפוא, על המקום הרביעי.
במערכת המשפטית מעריכים, כי גביזון עולה בכישוריה על ארבל וכי היא המועמדת המתאימה יותר. ואולם, קיים חשש כי חלק מחברי הוועדה, ובמיוחד הנשיא אהרן ברק והשר יוסף (טומי) לפיד, יפעילו מה שמכונה: שיקולים פוליטיים, כדי לקדם דווקא את מועמדותה של ארבל, שאותה התחייבו למנות. לפיד מבקש בדרך זו להיפטר מארבל במשרד המשפטים; ואילו ברק מבקש לרצות את ידידתו הקרובה, הנשיאה המיועדת דורית בייניש.
הוועדה עומדת לפרסם בימים הקרובים את הרשימה המלאה של המועמדים. המדובר, ככל הידוע, ב-15 שמות. המעמדים הנוספים, מלבד אלה הנזכרים לעיל הם: השופטים דבורה ברלינר, הילה גרסטל, עודד מודריק, בלהה גילאור, יהונתן עדיאל ודוד חשין; עורך הדין שמואל ילינק; פרופ' מיכאל קורינאלדי ופרופ' שלום לרנר. זה האחרון, הנמנה עם הסגל הבכיר באוניברסיטת בר-אילן ומי שנחשב מומחה בדיני שטרות, הוסף כמועמד בלחצו של ח"כ שאול יהלום, ובהסכמתו של הנשיא ברק.

תאריך:  31/03/2004   |   עודכן:  31/03/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
בנאומו בכנס ההיי-טק השנתי בתל אביב, אמר ראש הממשלה: לא נראה שבתקופה הקרובה תקום הנהגה פלשתינית רצינית, שתהא בעלת רצון ויכולת להילחם בטרור; על יוזמת ז'נבה אמר: היא "הרת אסון למדינת ישראל"
נועם שרביט
שופטת ביהמ"ש העליון בדימוס: "אני מודאגת מהתופעה של אלה הסבורים, שאם למקצוע נכנסות נשים בצורה מאסיבית - הוא מאבד מיוקרתו"; פרופ' קנת מן: מצבן של הנשים בפירמות עורכי הדין בסקטור הפרטי - אינו טוב
אלונה קורן
בנק הפועלים, הגדול בענף, הציג את העלייה המרשימה ביותר ברווחיות ואת התשואה הגבוהה ביותר על ההון העצמי; דיסקונט עבר מרווחים להפסדים; לאומי הציג את יחס הלימות ההון הגבוה ביותר; הבינלאומי הציג את שיעור הירידה הגבוה ביותר בהפרשות לחובות מסופקים
נועם שרביט
כ-600 עורכי דין כבר נרשמו לכנס, שיתקיים באמצע חודש מאי; הכנס השנתי של לשכת עורכי הדין, יהווה השנה במה לדיונים חשובים בעלי השפעה על מדיניות הממשלה ועל מערכות אכיפת החוק
נועם שרביט
הוועדה להטלת עיצום כספי ברשות ניירות ערך הטילה הקנס בשל הפרה של הוראות צו איסור הלבנת הון, הנוגע לחובת זיהוי לקוחות; החברות לא הקפידו על רישום ואימות פרטי זיהוי הלקוחות; סיגמא גם לא הקפידה להחתים לקוחות ותיקים על הצהרת נהנים בחשבון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il