X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך בוועידה שהתקיימה (יום ה') בברן-שוויץ; ארגונים פלשתינים-שוויצרים קראו עוד להחזיר את האדמות לבעליהם הפלשתינים; ישגרו מכתב לשר החוץ בשוויץ הקורא לגנות את הגדר
▪  ▪  ▪

קבוצה של ארגונים שוויצרים התגייסו (יום ה', 1.4.04) למען העם הפלשתיני כאשר העלו על סדר היום את נושא גדר הביטחון שבונה ישראל.
במסיבת עיתונאים שהתקיימה בברן-שוויץ תחת הכותכת, "לא לגדר האפרטהייד", שוחחו הארגונים על הסכנות והאיומים בבניית גדר ההפרדה.
בין הארגונים שהשתתפו: האיגוד השוויצרי-פלשתיני, איגוד הסולודריות הפלשתיני והוועידה הפלשתינית-שוויצרית. כל אלה פועלים באופן שונה בשוויץ ומתרכזים בפעילות בערים מרכזיות, כציריך, ברן, באזל, ז'נבה ועוד.
הוועידה התכנסה נוכח השתתפותם של דמויות פוליטיות מרכזיות בשוויץ, דניאל פישר ממפלגת הירוקים וליליאן מארי-בוסקאווי מהמפלגה הסוציאל-דמוקרטית. אלו הסבירו את עמדת ממשלת שוויץ ועמדו על סבלם של הפלשתינים.
קואליציית הארגונים הכריזה כי גדר הביטחון שבונה ישראל נוסכת איום ברור לכל תהליך שלום שעשוי להתפתח בין שני עמים. עוד סברו הארגונים, כי הוקעת הגדר אינה נובעת רק מסיבות מורליות, אלה מתוך תוצאות קטסטרופליות, כעקירת אלפי עצי זית ועצי פרי אשר עשויים לגרום למשפחות פלשתיניות רבות לאבד את לחם יומם.
בוועידה ציינו הנציגים הפלשתינים, כי אין להשוות את גדר ההפרדה שבונה ישראל לחומת ברלין או אזורי הפרזות בין שתי הקוריאות. כדי להוכיח את הנזק שגורמת הגדר, התייחסו הארגונים לנתונים סטטיסטיים שפורסמו בלשכה לסטטיסטיקה בנורבגיה על-פיהם 15 אלף פלשתינים אינם מסוגלים להזין את משפחותיהם או לממש את זכותם באדמתם. כן צויין, כי קרוב ל-100 אלף עצי זית נכרתו.
הארגונים הסכימו ליזום דרישות משותפות, בהם הריסה של חלק מהגדר הבנויה, החזרת האדמות לבעליהם הפלשתינים ופיצוי על אובדן הרכוש. "הוועידה הוקמה כדי לשלוח מכתב מחאה משותף לשר החוץ השוויצרי. המכתב החתום על-ידי אלפי בני אדם ידגיש את חובתה של ממשלת שוויץ להתנגד להקמת הגדר". כך לדברי תומאס באקהם דובר הוועידה בציריך.

תאריך:  02/04/2004   |   עודכן:  02/04/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
המתנחלים מבקשים להעמיד מול שרון-אולמרט-מופז כמה מהשרים הבכירים האחרים; מאמץ מצד אנשי גוש קטיף לגייס בעלי הון בחו"ל, שיסייעו במימון קמפיין ההסברה; אולמרט הודיע על הקמת מטה; עוזי לנדאו מכנס את תומכיו
עומר כרמון
ראש הקונגרס האמריקני-איסלמי: "החמאס פתח משרד בבצרה והחיזבאללה בנאסיריה"; שר בממשלת עירק: "זה שטויות"
עומר כרמון
"שתי התבטאויות פומביות של ראש הממשלה בחודש ספטמבר 2002, גרמו לכך ששירותי המודיעין של ארה"ב ובריטניה הפסיקו לעדכן את ישראל בנושא פרויקט הגרעין הלובי"; "ארה"ב העבירה לשרון מסר זועם"
גל ברגר, ענבל אביב
בדבריו התייחס שרון למעמדו של יו"ר הרשות הפלשתינית, יאסר ערפאת, ואמר כי הלה לא יוכל להישאר במקומו לנצח; מוקדם יותר היום נועד ראש הממשלה הפלשתיני עם שלושת השליחים האמריקנים ביריחו ודן עמם בתוכנית ההינתקות
אלונה קורן
ההערכות הן כי מציאת גז שמקורו בהתפרקות נפט מצביעה על סיכוי לגלות נפט בשכבות עמוקות יותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il