X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עיתון ערבי: בימים אלה נבדקות בלבנון עצמותיו של אדם, ייתכן השייכות לנווט הנעדר; סוגיית סמיר קונטאר תידחה עד לאחר שיתקבל מידע בענינו של רון ארד; שר החוץ הלבנוני דן אתמול עם השגריר הגרמני בביירות בפרטי שלב ב' של העסקה
▪  ▪  ▪

בקרוב צפויה התפתחות חשובה בפרשת הנווט הנעדר, רון ארד - התפתחות שתהיה בבחינת 'הפתעה חיובית'. כך דיווחו הבוקר (ו', 2.4.04) בביירות.
העיתון הכוויתי "אל-קבס" מדווח מביירות, כי בימים אלה בודקים הלבנונים עצמותיו של אדם, ייתכן השייכות לארד עצמו. העצמות נמצאו ככל הנראה באחד מקברי האחים בלבנון אשר נפתחו מחדש בשבועות האחרונים.
האם ישראל כבר יודעת?
אין זו הפעם הראשונה שגורמים בביירות מפרסמים ידיעות בהקשר זה וטוענים כי פרשת רון ארד קרבה לסיומה, אולם עד כה היו אלה ידיעות שהתבררו כבלתי נכונות. לא מזמן העביר ארגון החיזבאללה עצם שנטען כי שייכת לארד [ראו קישור]. על-פי גורמים רשמיים בישראל, בדיקות DNA הפריכו טענה זו.
העיתון הערבי-ישראלי "א-סינארה" טען כבר בתחילת חודש מרס, כי מאחורי הקלעים אישרו בירושלים למתווך הגרמני, ארנסט אורלאוו, כי העצם שהועברה, אכן שייכת לנווט הנעדר [ראו קישור]. העיתון הביא בדיווחו גילויים חדשים הנוגעים לארד.
שלב ב' של העסקה - תקוע או בשלבים מתקדמים?
לאחר תקופה ארוכה של הפסקה כמעט מוחלטת במאמצי התיווך הגרמני, חזר בחודש שעבר המתווך הגרמני לביירות. החיזבאללה מצדו הפנה קריאה לתושבי דרום לבנון להעביר כל מידע רלוונטי המצוי ברשותם בנוגע למיקומם של 'קברים סודיים' [ראו קישור].
ואולם, במערכת הביטחון הצביעו באחרונה על קיפאון בשלב ב' של עסקת חילופי השבויים בין ישראל לחיזבאללה. לטענת גורמי ביטחון "תקיעת" העסקה, נעוצה באירנים המסרבים לפי שעה לספק את המפתח לפתרון חידת רון ארד.
סמיר קונטאר - מירוץ נגד הזמן
גורמים לבנונים מצביעים הבוקר על הדממה התקשורתית האופפת את סוגיית האסיר הלבנוני סמיר קונטאר, רוצח משפחת הרן, וכורכים זאת בהיעדר התקדמות בסוגיית רון ארד. על-פי הדיווחים, משתמע כי ישראל ממתינה כעת למידע בנוגע לגורלו של הנווט הנעדר כתנאי סף לכל החלטה בענינו של קונטאר.
מזכ"ל החיזבאללה, חסן נסראללה, התבטא בעבר בהקשר זה והדגיש כי ארגונו אינו כורך בין קונטאר לארד. בתום שלב א' של עסקת השבויים אמרו גורמים בארגון, כי סוגיית סמיר קונטאר תיפתר תוך כמה חודשים, לכל היותר ב-28 באפריל 2004. מאחורי הקלעים, אומרים היום בלבנון, הספירה לאחור בעניין קונטאר, כבר החלה.
הלבנונים והגרמנים דנים בעסקה
אתמול (ה') נועד שר החוץ הלבנוני, ז'אן עובייד, עם שגריר גרמניה בלבנון, גונתר רודולף קניז, ודן עימו בהתפתחויות השלב השני של עסקת השבויים. במסגרת זו, דנו השניים בגורלם של ארבעת הדיפלומטים האירנים ושאר הנעדרים. לא ברור אם סוגיית רון ארד עמדה במוקד השיחה בין השניים.
בתום הפגישה סירב השגריר הגרמני להתייחס לשאלות הכתבים בנוגע לתוכנה. "אין בכוונתי לדבר על מאמצי התיווך בפומבי", אמר. בלבנון מייחסים היום הצלחה למתווך הגרמני, ארנסט אורלאוו, שהצליח לדעת כמה גורמים, לנתק את ההתפתחויות בזירה הפלשתינית מעסקת השבויים הלבנונית. "הבולדוזר הגרמני הצליח להביא לכך שחיסולו של השייח' יאסין והאיומים המרומזים כלפי נסראללה וערפאת לא ישליכו על העסקה", אומרים בבירות.
לפני כשלושה שבועות אמר חסן נסראללה כי בשלב ב' של העסקה ישוחררו מנהיגים פלשתינים. הוא לא נקב בשמותיהם. נסראללה אמר את הדברים בראיון לעיתון הגרמני "וולט אום זונטג" [ראו קישור]. למעט התבטאות זו של נסראללה, זה תקופה ארוכה שעסקת השבויים שרויה בערפל כבד והארגון נמנע מכל הדלפה שהיא בנוגע להתפתחויות.

תאריך:  02/04/2004   |   עודכן:  02/04/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
כך פסק הלילה בית משפט אמריקני; בבית המשפט נטעו, כי הרשות ואש"ף אחראים לפיגוע משום שלא בלמו את פעילות החמאס ומעבר לזאת סיפקו מחסה לרוצחים
גל ברגר
כוחות חי"ר ושריון של צה"ל פועלים החל משעות הלילה לאיתור מנהרות להברחת אמצעי לחימה במרחב העיר רפיח; בצה"ל אומרים: בהמשך היום תיתכן הערכת מצב מחודשת לגבי אזור התעשיה ארז; הפלשתינים: בן 19 נורה ונהרג
רנית נחום-הלוי
ח"כ ברכה נפגש ביום ה' עם ערפאת; טוען - "שרון הוא פירומן מועד. האיומים מעידים על מצוקתו"; ערפאת התלונן: "13 פעמים ניסה שרון להתנקש בחיי ונכשל"
רנית נחום-הלוי
כך בוועידה שהתקיימה (יום ה') בברן-שוויץ; ארגונים פלשתינים-שוויצרים קראו עוד להחזיר את האדמות לבעליהם הפלשתינים; ישגרו מכתב לשר החוץ בשוויץ הקורא לגנות את הגדר
יואב יצחק
המתנחלים מבקשים להעמיד מול שרון-אולמרט-מופז כמה מהשרים הבכירים האחרים; מאמץ מצד אנשי גוש קטיף לגייס בעלי הון בחו"ל, שיסייעו במימון קמפיין ההסברה; אולמרט הודיע על הקמת מטה; עוזי לנדאו מכנס את תומכיו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il