X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"על ערפאת להבין שמשימתו הסתיימה ולהעביר את השלטון לידי הדור הצעיר... תחת ידיו - ניצבים השטחים הפלשתיניים בפני הרס מוחלט" - כך אומר מוחמד דחלאן, השר הפלשתיני לשעבר לעניני ביטחון פנים בהתקפה חסרת תקדים על ערפאת בראיון לעיתון "טיימס" הלונדוני
▪  ▪  ▪

ערפאת מחושק מבית: בהתקפה חסרת תקדים על יו"ר הרשות הפלשתינית, יאסר ערפאת, אומר מוחמד דחלאן, השר לשעבר לעניני ביטחון פנים ברשות הפלשתינית ומי שהיה אחד מאנשיו של ערפאת עצמו, כי תם עידן ערפאת, וזה סיים, לדבריו, את תפקידו.
בראיון לעיתון 'טיימס' הלונדוני, מתח דחלאן ביקורת חריפה על תפקודו של ערפאת, והדגיש: "תחת שלטונו - ניצבים השטחים הפלשתיניים בפני הרס מוחלט". הוא הוסיף: "ערפאת מוקף במושחתים ובמנהיגים פלשתינים מפוקפקים, והוא ביניהם".
השר הפלשתיני לשעבר, הידוע עתה כיריב מושבע של יאסר ערפאת, קרא לערפאת ולגוורדיה הותיקה של הפת"ח לפנות את מקומם לדור הצעיר בתנועה. "הרשות הפלשתינית למעשה כלל לא קיימת, למעט כמה אנשים, ערפאת והמשכורות לפקידים".
"על ערפאת להבין שמשימתו הסתיימה ולהעביר את השלטון ברשות הפלשתינית לידי הדור הצעיר... זהו רצונו של הרחוב הפלשתיני. ישנם מנהיגים צעירים המסוגלים למלא את המשימה".
הביקורת כלפי ערפאת - עליית מדרגה
על אף שאין זו הפעם הראשונה שבה נשמעת ביקורת חריפה כלפי ההנהגה הפלשתינית מכיוונו של דחלאן - בתקופה האחרונה אף מיקד את חיצי ביקורתו כלפי ראש הממשלה הפלשתיני המכהן, אחמד קריע (אבו עלא), וטען כי אין לא אג'נדה וכי הוא מפריח רעיונות על-מנת לקנות זמן מסך, ועל אף שכינה בעבר "כלב שקרן" את ערפאת עצמו - הרי שהפעם מדובר בביקורת חסרת תקדים וחד-משמעית כלפי היו"ר. דחלאן קורא למעשה לפרישת ערפאת או להחלפתו.
לפני כחודש וחצי נעשה ניסיון לעשות "סולחה" בין השניים, לאחר נתק של חצי שנה. מדובר בניסיון של ערפאת לקרב אליו את האיש החזק בעזה, דחלאן, לפני הנסיגה הישראלית. ניסיונותיו של ערפאת עלו בתוהו.
דחלאן, בן בריתו של מחמוד עבאס (אבו מאזן), אינו מוכן לקבל על עצמו תפקיד בממשלה הפלשתינית שבראשה אינו עומד אבו מאזן. מאז התפטר מתפקידו בספטמבר אשתקד - בעקבות חילוקי דעות חריפים עם ערפאת, התרחק אבו מאזן מהקלחת במוקטעה ובילה את רוב זמנו מחוץ לשטחי הרשות הפלשתינית. בשעתו, היו אף דיווחים ערביים על כך שאבו מאזן נמנע מלענות לטלפונים מערפאת וכיבה את הטלפון הנייד שלו.
מכינים את "היום שאחרי"
דחלאן עושה בימים אלה בלונדון במסגרת לימודי אנגלית באוניברסיטת קיימבריג'. הוא שוהה במלון "Carlton Towel" תחת אבטחה כבדה, ונראה בימים האחרונים כשהוא מתרועע עם מוחמד ראשיד (ח'אלד סלאם), אשר שימש בעברו כיועצו של ערפאת לענייני כספים. לפני מספר חודשים דן ראשיד ברבת עמון עם בכירים פלשתינים, בסוגיית "היום שאחרי" היעלמותו של ערפאת מהזירה הפלשתינית.
קשריו של דחלאן עם הבריטים נחשבים למצוינים. לא מזמן הסתייעו בו הבריטים לשם הקמת חמ"ל מבצעים משותף בין מנגנוני הביטחון הפלשתיניים ברמאללה, כמודל שאם יוכיח את עצמו יועתק לאזורים נוספים בשטחי הרשות. ואולם, גם בשעה זו, במערכת הביטחון לא מזהים שינוי באופן הטיפול בארגוני הטרור הפלשתיניים על-ידי המנגנונים.

תאריך:  03/04/2004   |   עודכן:  03/04/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
הותר לפרסום: יעקב (קובי) זגה (40) הוא האיש שנרצח בליל שבת; בתו בת ה-14 נפצעה קל; המחבל השאיר צוואה שבה כתב כי הוצע לו להיות סייען; החמאס והג'יהאד נטלו אחריות
יואב יצחק
סגן מזכיר מחלקת המדינה, ריצ'רד ארמיטז', חזר על עמדת הבית הלבן - בתגובה לדבריו של ראש הממשלה בתקשורת, לפיהם לערפאת ולנסראללה אין ביטוח מחיסול; בריטניה, ירדן ושבדיה מזהירות גם הן מפגיעה בערפאת
רנית נחום-הלוי, הדר פרבר
ראש הממשלה הבריטי: המלכה אליזבת' השניה נתנה את הסכמתה למינוי; אחת ממשימותיו הקרבות של גרייד, היא למצוא מזכ"ל חדש עבור ה-BBC; גרייד יחליף את המנכ"ל הקודם שהתפטר בעקבות הדוח בפרשת ניפוח המודיעין על עירק
רנית נחום-הלוי
נערה לסבית שלבשה חולצה עליה נכתב, "ברבי היא לסבית" - נשלחה לביתה ליום אחד; תביעה הוגשה נגד בית הספר בגין אפלייה חוזרת ונשנית; הנערה: על בית הספר לעשות את החיים קלים יותר בעיקר לתלמידים הומואיים לסביים
נועם שרביט
לאחר יותר משנתיים של עיכובים בשל בחישות פוליטיות וחקירת משטרה, ולאחר דחיית 2 עתירות לבג"צ ובקשה לקיום דיון נוסף, מסר שר הפנים לאירינאוס את כתב מינויו; אירינאוס נחקר בשל קשריו עם ערפאת, ובחשד לניסיון שוחד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il