X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
החמאס במחנה הפליטים ג'באליה: "אנו מתכננים את התגובה לחיסול יאסין, זה השקט שלפני הסערה"; בקול ישראל צוטט אחד הדוברים בעצרת, שאיים לשרוף את הכנסת בתגובה לחיסול; היום: פגישה בין הפלגים הפלשתיניים בעזה במטרה לדון באפשרות להצטרפות החמאס לאש"ף
▪  ▪  ▪

נציג תנועת החמאס בלבנון, אוסאמה חמדאן, מאיים בחיסול פוליטיקאים ישראלים בתגובה על חיסולו של מנהיג תנועת החמאס, השייח' אחמד יאסין, בתחילת השבוע שעבר.
בראיון בלעדי המתפרסם באתר האינטרנט "אל-מוסלם", אומר חמדאן כי האיום ב"תגובה בלתי-קונבציונאלית", פירושו התנקשות בחייהם של פוליטיקאים בישראל ובראשם ראש הממשלה שרון. "הללו מהווים סכנה לאנושות... הדבר נדרש על-ידי הציבור הפלשתיני בזירה הפנימית ומחוצה לה".
מאז חוסל השייח' יאסין מבטיחים ארגוני הטרור הפלשתיניים לבצע פיגועי נקם. בחמאס מבטיחים כי הפעם, התגובה תהיה שונה מבעבר. כל ארגוני הטרור, לרבות הזרוע הצבאית של תנועת החמאס, 'גדודי עז א-דין אל-קסאם', מיקדו איומיהם בראש הממשלה שרון.
במערכת הביטחון הביאו בחשבון, מבעוד מועד, תסיסה בקרב ארגוני הטרור ו"עודף מוטיבציה" לבצע פיגועים בישראל בעקבות חיסולו של יאסין. בצמרת צה"ל לא פוסלים אפשרות שהחיסול יחזק בטווח הקצר את המוטיבציה לפיגועים. בטווח הארוך, מעריכים בצה"ל, תיתכן התמתנות שתמנע הפיכת הרצועה ל'חמאס-לנד'.
עצרת הנקמה
אלפי פלשתינים השתתפו אתמול בעצרת במחנה הפליטים ג'בליה ברצועת עזה. המפגינים הבטיחו "נקמה חסרת תקדים שתרעיד את ישראל", בתגובה על חיסולו של יאסין. ד"ר ניזאר ריאן, בכיר בחמאס בעזה, קרא בעצרת שכונתה "עצרת הנקמה", לכל הזרועות הצבאיות של ארגוני הטרור לבצע פיגועי נקם בישראל ולהתעלם מהקריאות "הפושרות" בקרב הרחוב הפלשתיני להימנע מתגובה על החיסול.
דובר נוסף מטעם החמאס שדיבר באמצעות מערכת הכריזה בהפגנה ביקש מהישראלים שלא להשלות עצמם: "תגובתנו תהיה כאש שתבעיר את הציונים... שלא יחשבו שאין אנו מסוגלים להגיב, בימים אלה מתוכננת התגובה. כעת זהו השקט שלפני הסערה".
בקול ישראל צוטט אחד הדוברים בעצרת, כשהוא מאיים לשרוף את כנסת ישראל ולהביא לקריסתה על "ראשי הציונים".
אינתיפאדה 3 יוצאת לדרך
במחנה הפליטים בלאטה בשכם נערכה עצרת דומה. יוסוף חרב, נציג ועדת התיאום של הפלגים הפלשתיניים בעיר, אמר כי שרון רצה באמצעות חיסולו של יאסין, להרוג את האינתיפאדה. "שרון נחל כישלון... הימים הבאים יוכיחו כי זוהי ראשיתה של אינתיפאדה שהחלה בדם חדש".
בימים האחרונים נשמעו בשטחי הרשות הפלשתינית קולות מתונים יותר, הקוראים לארגוני הטרור הפלשתיניים שלא להגיב על חיסולו של השייח' יאסין. עצומה עליה חתמו בכירים פלשתינים קראה לחזרה ל"אינתיפאדה בדרכי שלום". בחמאס גינו אתמול את ראש הממשלה הפלשתיני, אחמד קריע (אבו עלא), שמחה כנגד פיגועים נגד אזרחים ישראלים.
היום: דיון בנושא הצטרפות החמאס לאש"ף
בתוך כך, גורמים פלשתינים בעזה אומרים כי היום (יום שבת) צפויה להתקיים פגישה בין כל הפלגים הפלשתיניים, במטרה לדון בהקמת הנהגה פלשתינית לאומית מאוחדת ובאפשרות להצטרפותה של תנועת החמאס למסגרת אש"ף.
בחמאס מציבים כמה תנאי סף לכניסתם לאש"ף, לרבות רפורמה כוללת במוסדות הארגון ובמוסדות הרשות הפלשתינית, קיום בחירות ומתן ייצוג הולם לנציגי החמאס בשלטון. גורמים בפת"ח אמרו באחרונה כי בכוונת ערפאת להודיע בקרוב על הסכמתו לשילובה של תנועת החמאס במסגרת מעגל קבלת ההחלטות בשלטון.

תאריך:  03/04/2004   |   עודכן:  03/04/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גל ברגר
"על ערפאת להבין שמשימתו הסתיימה ולהעביר את השלטון לידי הדור הצעיר... תחת ידיו - ניצבים השטחים הפלשתיניים בפני הרס מוחלט" - כך אומר מוחמד דחלאן, השר הפלשתיני לשעבר לעניני ביטחון פנים בהתקפה חסרת תקדים על ערפאת בראיון לעיתון "טיימס" הלונדוני
גל ברגר
הותר לפרסום: יעקב (קובי) זגה (40) הוא האיש שנרצח בליל שבת; בתו בת ה-14 נפצעה קל; המחבל השאיר צוואה שבה כתב כי הוצע לו להיות סייען; החמאס והג'יהאד נטלו אחריות
יואב יצחק
סגן מזכיר מחלקת המדינה, ריצ'רד ארמיטז', חזר על עמדת הבית הלבן - בתגובה לדבריו של ראש הממשלה בתקשורת, לפיהם לערפאת ולנסראללה אין ביטוח מחיסול; בריטניה, ירדן ושבדיה מזהירות גם הן מפגיעה בערפאת
רנית נחום-הלוי, הדר פרבר
ראש הממשלה הבריטי: המלכה אליזבת' השניה נתנה את הסכמתה למינוי; אחת ממשימותיו הקרבות של גרייד, היא למצוא מזכ"ל חדש עבור ה-BBC; גרייד יחליף את המנכ"ל הקודם שהתפטר בעקבות הדוח בפרשת ניפוח המודיעין על עירק
רנית נחום-הלוי
נערה לסבית שלבשה חולצה עליה נכתב, "ברבי היא לסבית" - נשלחה לביתה ליום אחד; תביעה הוגשה נגד בית הספר בגין אפלייה חוזרת ונשנית; הנערה: על בית הספר לעשות את החיים קלים יותר בעיקר לתלמידים הומואיים לסביים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il