X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אורי אבנרי: הדמיון שמצא ערפאת בין סבלו של ישו לסבלם של הפלשתינים - התבטאות שאיני יכול לעבור עליה בשתיקה; "האנטישמיות הייתה ונותרה האויב המסוכן ביותר לעם הפלשתיני"
▪  ▪  ▪

אורי אבנרי, העיתונאי ומנהיג ארגון השמאל הקיצוני 'גוש שלום', תקף את יו"ר הרשות הפלשתינית, יאסר ערפאת, משום ששיבח את סרטו האחרון והשנוי במחלוקת של מל גיבסון, הפסיון של ישו.
במאמר באתר אינטרנט אמריקני פרו-פלשתיני, כתב אבנרי: "לנשיא יאסר ערפאת, שלום רב. אני כותב לך שורות אלה כדי למחות על התבטאות, שאיני יכול לעבור עליה בשתיקה.‏ בשבועון הפלשתיני ג'רוזלם טיימס, הופיע קטע קטן, המספר שצפית בסרטו השנוי במחלוקת של מל גיבסון, הפסיון של ‏ישו".
"לאחר מכן, מסר יועצך ועוזרך, נביל אבו-רודיינה, כי קבעת שהסרט הוא ‏‏'מרגש והיסטורי'. אבו-רדיינה הוסיף ש'הפלשתינים חשופים מידי יום לייסורים אותם סבל ישו במהלך צליבתו'. לולא הופיעו הדברים בעיתון פלשתיני, הייתי מאמין שהם הומצאו על-ידי ‏מכונת התעמולה של אריאל שרון, משום שקשה להעלות על הדעת התבטאות המזיקה יותר ‏לעניין הפלשתיני".
"אני מוקיר מאוד את נביל אבו-רודיינה. אני מעריך את נאמנותו הרבה לעניין הפלשתיני ‏ולך אישית. הוא נשאר לצידך גם במצור המתמשך על המוקטעה, וכמוך, הוא מסכן שם ‏את חייו מידי יום. אבל האמירה הזאת - מוטב היה שלא נאמרה". ‏
"כערבי מוסלמי, אינך חייב להיות מודע לתוצאות המחרידות שהיו לתיאור הצליבה על ‏חיי היהודים באירופה, במשך קרוב לאלפיים שנים של רדיפות, פוגרומים, עינויי ‏האינקוויזיציה הספרדית, גירושם המוניים, מעשי רצח המוניים ופרטיים - עד לשואה שבה ‏ניספו שישה מיליון יהודים. כל אלה נגרמו, במישרין או בעקיפין, על-ידי התיאור הזה".
‏"ישו הטיף לאהבה, והברית החדשה מתארת אותו כאדם אהוד מאין כמוהו, צדיק, ‏סובלני ורחמן. נורא שדווקא בשם האיש הזה בוצעו מעשי-אכזריות כה רבים במהלך ‏ההיסטוריה. אתה, אדוני הנשיא, כערבי וכמוסלמי, גאה בכך שבמשך אלף שנים ויותר היה העולם ‏המוסלמי דוגמה של סובלנות, הן כלפי היהודים והן כלפי הנוצרים. העולם המוסלמי לא ‏ידע מעולם גירושים ופוגרומים מן הסוג שהיה תופעת קבע בעולם הנוצרי, שלא להזכיר ‏כלל את השואה".
"ברית הדמים בין המוסלמים והיהודים עוברת כחוט השני בהיסטוריה.‏ אל נא ניתן למאבק המר הנוכחי בין שני עמינו, על כל גילוייו האכזריים, להשכיח ‏מליבנו את ההיסטוריה הארוכה שקדמה לו, כי היא הבסיס לעתידנו המשותף".
"הייסורים העוברים עכשיו על העם הפלשתיני, ושאנחנו, כישראלים וכיהודים, מתנגדים ‏להם בכל ליבנו ובכל מעשינו, אינם קשורים למה שקרה או לא קרה בירושלים לפני ‏‏1973 שנים. אם יש בכלל קשר, הרי הוא דווקא הפוך".
"לולא האנטישמיות הנוצרית המודרנית, לא ‏היתה התנועה הציונית נולדת כלל. כפי שהזכרתי לא פעם: מייסד התנועה הציונית, ‏בנימין זאב הרצל, קבע שהקמת מדינה יהודית היא הדרך היחידה להצלת יהודי אירופה. ‏האנטישמיות היא שדחפה וממשיכה לדחוף ‏‎את היהודים לארץ-ישראל. לולא האנטישמים, היה החזון הציוני נשאר בגדר חזון ערטילאי. החל בפוגרום ‏בקישינב, דרך השואה, ועד האנטישמיות ברוסיה שדחפה באחרונה מיליון עולים לישראל".
"האנטישמיות היתה ונותרה האויב המסוכן ביותר לעם הפלשתיני. יש הרבה אמת ‏בדברי הפלשתינים, הטוענים שהם 'הקורבנות של הקורבנות'".
"בבוא השלום, נשב בירושלים ביחד, יהודים, נוצרים ומוסלמים. אני יודע שאתה חולם ‏על זה, וכך גם אני. אני מקווה ששנינו נזכה לראות זאת בעינינו", חתם אורי אבנרי.

תאריך:  05/04/2004   |   עודכן:  05/04/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
הונו של אינגבר קמפראד השבדי מוערך בכ-53 מיליארד דולר, לעומת 47 מיליארד דולר שבכיסיו של ביל גייטס; הסיבה העיקרית ל"מהפך": התחזקות המטבעות האירופיים מול הדולר
אלונה קורן
רק הסקטור העסקי יכול לחלץ את המשק מהמיתון הארוך ביותר בתולדותיו
אלונה קורן
ההחלטה תביא לעידוד ההשקעות ותבסס הצמיחה; הפחתת מס החברות היא חשובה וחיובית, אבל משך ההפחתה והשיעור הסופי עדיין מציבים את ישראל עם שיעור מס חברות מהגבוהים בעולם
רנית נחום-הלוי
סוכנויות הידיעות הצרפתית מדווחות, כי הזמרת מתחבאת מאחורי בגדים הגדולים פי שתיים ממידתה; מינו צולמה כשהיא רוכשת ערכת הריון מרוקח בפריס
רנית נחום-הלוי
הכומר מבריטניה מבקש מאנשי הקהילה להצטרף אליו לארבעה שיעורים שהוא מעביר; כל אחד מהשיעורים מתמקד בתכונות אופי של דמות אחרת בתוכנית: הומר, מארג', בארט וליסה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il